Waar je de wagen koopt... wat maakt het uit? Ze verkopen niks... jij bent het die koopt toch?
Je moet wel gaan zien hoe die wagen eruitziet, en als de prijs correct is, wat is dan het probleem?
Ik luister zowieso maar met een half oor naar de uitleg van de verkoper... het is de wagen die voor jou staat die zich moet verkopen!
Als je een opgelapt wrak kan onderscheiden van een goede occasie, zijn je risico's toch minimaal?
IK zou wèl dubbel opletten met wagens die uit Duitsland komen, daar mogen herstelde wagens die serieuze schade hebben geleden niet meer op de weg komen, maar als de uitlijning OK is, het koetswerk ook, de papieren in orde, de algemene staat van de wagen geruststellend en een proefrit dat niets abnormaals laat blijken... GO FOR IT!!!
Let ook dat je alles in handen hebt als je betaald!!!

Ik vertrouw liever niemand in geldzaken!
Stel dat die identieke wagen door een of andere verdeler verkocht wordt... het gaat toch altijd om dezelfde wagen?
Een 2de hands wagen houd altijd een risico in... Wil je dit risico niet lopen, dan moet je nieuw kopen! Al die "Buyer's Guide" toestanden zijn goed voor wagens waar de markt van overloopt, maar een Speedster is nu vrij zeldzaam aan het worden...
De inhoud van een "Buyer's Guide" voor de Speedster zou 100-den punten kunnen aankaarten waar je als potentiele koper op moet letten, maar je zal toch een compromis moeten vinden omdat er geen 100-den Speedsters te koop worden aangeboden... Als je tè moielijk doet val je uit de boot!
Stel dat je een MGB zou willen kopen, daar kan je héééééél moeilijk over doen omdat het aanbod zo groot is, maar met een Speedster... Binnenkort mogen we al blij zijn als er "een paar" te koop worden aangeboden. Nu gaat het nog, maar binnen een paar jaar zal het Speedster-aanbod opgedroogd zijn...
Maar zover zijn we nog niet. Ik denk dat het best is om je in een Speedster club aan te sluiten om uiteindelijk een wagen te kopen van een medelid en die door iedereen bekend is!
