Computerprobleem; DRINGEND HULP GEVRAAGD

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Computerprobleem; DRINGEND HULP GEVRAAGD

Bericht door Pipo »

GROOT PROBLEEM!
Mijn pc (onder Windows 98SE) kan niet meer zien onder welk formaat (bij mij FAT32) mijn logische schijven geformatteerd zijn. Blijkbaar is deze info in de bootsector beschadigd. De primaire partitie C kan hij niog wel openen. Ik kan daardoor ik niet meer aan mijn data aan. En die moet ik absoluut hebben!!!
Al mijn reddingspogingen zijn al op niets uitgelopen.

Ik heb gisteren mijn HD in een andere PC (die met Xindows XP draaidt)ingebouwd. Ik kan perfekt aan mijn primaire partitie (de C-schijf) aan, maar niet aan mijn logische schijven (D tem G). Deze verschijnen wel als letters in de Windows-verkenner, maar kunnen niet geopend worden noch kunnen er kenmerken van opgeroepen worden. Volgens de PC zijn die logische partities niet geformatteerd en bevatten ze dus geen data.

Dus zelfs als mijn HD als slave-HD in een andere PC zit, gaat deze blijkbaar voor de format-info toch in de bootsector van deze disk zien.
En dat is juist het probleem. Blijkbaar is de informatie in de bootsector welke de PC laat weten in welk formaat (in dit geval FAT32) de partities geformatteerd zijn, beschadigd of gewist.

Als ik met Partition Magic 8.0 de partitie-info opvraag, geeft deze alle juiste info weer. Begin- en eindsector, formatteringsformaat, enz... . Volgens de partitie-info is zijn alle schijven ok. Dit bewijst dat die info nog ergens op mijn schijf staat. Als ik dan echter het partitionneerprogramma zelf van PM 8.0 opstart, geeft deze wel de exacte opdeling van de primaire schijf weer (in blokken), maar zijn de logische schijven zogezegd weer niet geformatteerd.

Wat ik nodig heb is een herstelprogramma dat me toelaat die ontbrekende formatteringsinfo terug in te vullen (wat met P.M.-8.0 niet mogelijk is), ofwel een programmeur die rechtstreeks in de bootsector kan schrijven.

Hebben jullie nog een idee hetwelk tot een oplossing kan geven? Misschien heeft iemand op een chatbox zoiets al tegengekomen en heeft er een oplossing voor?

Ik heb niet veel hoop dat het herinstalleren van Windows het probleem gaat oplossen daar dat de bootsector niet wijzigd. (maar ik ga dat vanavond toch proberen). Ik heb ook al gespeeld met het idee enkel de C-partitie terug te formatteren en dan pas Windows er terug op te zetten. Maar misschien maakt dat het probleem nog erger? De logische partities herformatteren kan ik zeker niet doen, want dan ben ik alle data kwijt.

Mijn enig streven is de data op de E- en F-partitie te recupereren. De rest is van geen belang. Achteraf wordt toch alles afgeveegd en terug geïnstalleerd. HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLP

(Ok, ik geef toe dat mijn ideeën wat uitgeput geraken J )

Pipo

Oplossing doormailen naar xxxxxxxxxxxxx aub.
Dank bij voorbaat.
Laatst gewijzigd door Pipo op 09 jan 2017 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

computerprobleem

Bericht door Pipo »

Laat maar zitten jongens,
ik heb ondertussen mijn probleem zelf al opgelost. :wink:
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie