Pagina 1 van 1
Ruitensproeier
Geplaatst: 21 jan 2006 20:01
door markv
Waarschijnlijk hebben een hoop mensen hem al gezien op het engelse forum, maar ik heb nu ook de ruitensproeier van een Citroen BX op mijn Speedster zitten. Werkt prima, een hele verbetering t.o.v. de originele sproeiers.
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
Mark
Geplaatst: 21 jan 2006 22:14
door paul
Goed projektje Mark
Zeer duidelijk beschreven, lijkt me dus voor anderen niet al te moeilijk
om dat ook zelf te doen.
Ik zou zelf alleen zwarte tie ribs hebben gebruikt
Groeten,
Paul.
Geplaatst: 22 jan 2006 8:01
door markv
paul schreef:Goed projektje Mark
Zeer duidelijk beschreven, lijkt me dus voor anderen niet al te moeilijk
om dat ook zelf te doen.
Is ook maar iets van 15 minuten werk ofzo..
Ik zou zelf alleen zwarte tie ribs hebben gebruikt
Ze zijn ook zwart. Foto is met flits genomen. Had geen zin om de 20d te halen, dus foto's met de minolta genomen. Dusja, geen top kwaliteit..
Mark
Geplaatst: 22 jan 2006 9:53
door stef666
Ik had hem ook op het VX forum gelezen, Maar nog geen tijd gehad om uit te voeren. Als je in alle omstandigheden met de auto rijd

is dit écht een nuttige modificatie

Ruitensproeier modificatie
Geplaatst: 30 jan 2006 11:18
door joel do desert
Gisteren de ruitensproeier modificatie uitgevoerd, kleine toevoeging tov. de uitvoering van markv. Ik heb het slangetje meerdere malen om één van de koelwaterslangen gewikkeld waarmee de sproeivloeistof wordt verwarmd.
Voor het weer wat we nu hebben is het echt een aanrader.
Geplaatst: 30 jan 2006 11:23
door Maarten
Maar als het koelwater heet wordt en het slangetje na het sproeien vol is, zet de sproeier vloeistof uit en komt in de vorm van druppels of spetters uit de sproeiers. En bij hele hoge koelwater temp zou het zelfs kunnen gaan koken.
Maar dat risico is nu gering, maar in de zomer misschien wel wat groter?
Maarten
Geplaatst: 15 feb 2006 20:44
door Ride-aholic
Hi,
ik denk dat het wel mee gaat vallen, het water zal warmer worden, maar ik denk niet dat als het koelwater rond de kooktemperatuur zit, dat dat ook met het sproeiwater zal gebeuren.
Er zitten nogal wat 'overgangen' tussen, en dat is altijd verlies van warmte: van koelwater naar koelwaterslang, overdracht van koelwaterslang op sproeierslang (erg slechte koppeling) , en dan moet de sproeierslang het sproeiwater nog eens opwarmen.
Bij een overdracht van 90% per overgang (en dan heb je een redelijk ideale omstandigheid) kom je al een flink eind lager uit. Maar waarschijnlijk zal het water uiteindelijk ongeveer handwarm zijn. Iemand praktijk ervaring?
Greetingz, Peter