ff een supertip!

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcel85
Mega lid
Berichten: 597
Lid geworden op: 16 jan 2006 16:41
Locatie: Winterswijk

ff een supertip!

Bericht door marcel85 »

Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Is geen geld vergeleken met mijn Opelcup uitlaat
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hee Peter volgens mij zag ik jou net op weg naar mijn werk de N3 op schieten, jij ging naar rechts richting A15 ik richting dordt, zag er goed uit, kon helaas niet bij je komen...kleur idd hetzelfde van een afstand en de achterspoiler zag ik :!:
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Ha Marcel,

dat klopt inderdaad. Ik heb jou helaas niet gezien of was je niet met de Speedster. De kleur is iets donkerder, maar hij is nog niet helemaal af. De raamrubbers moeten er nog op, maar wacht nog op 2 rubbers bij het voetje van de spiegel. Volgens Opel Nederland zit dat rubber helemaal NIET op een Speedster!!! Heb het nu bij van der Kooi besteld alleen die had de rechtse liggen en de linkse moest maand 8 jaar 2005 gemaakt worden, maar sta nog steeds in backorder.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

speedster schreef:Ha Marcel,

dat klopt inderdaad. Ik heb jou helaas niet gezien of was je niet met de Speedster. De kleur is iets donkerder, maar hij is nog niet helemaal af. De raamrubbers moeten er nog op, maar wacht nog op 2 rubbers bij het voetje van de spiegel. Volgens Opel Nederland zit dat rubber helemaal NIET op een Speedster!!! Heb het nu bij van der Kooi besteld alleen die had de rechtse liggen en de linkse moest maand 8 jaar 2005 gemaakt worden, maar sta nog steeds in backorder.
Nee ik was met de Citroën, weinig nut om hem uit de garage te halen om even naar mijn werk te rijden, die paar kilometer nu.
Gebruikersavatar
Rotax
Mega lid
Berichten: 960
Lid geworden op: 21 jun 2005 0:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rotax »

"nur für Rennsportzwecke"
Denk niet dat je hiermee door de APK komt :?

Iemand bekend met deze uitlaat?
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Rotax schreef:"nur für Rennsportzwecke"
Denk niet dat je hiermee door de APK komt :?
Hier in NL geen enkel probleem.

APK controleert alleen de gas-dichtheid van het systeem en de emissies.

Hoeveel Db's er uit komen is totaal oninteressant voor je APK wel of niet halen. In principe kom je gewoon door de APK met een goede kayalysator en daarna alleen maar een stuk pijp..

De mannen en vrouwen in de witte autotjes met de blauwe zwaailichtjes kunnen wel wat protesteren.. Al krijg je dan alleen al een artikeltje 5 boete oid. Maar da's een heel ander verhaal.

Bye, Arno
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

uitlaat

Bericht door Pipo »

Dat was in België vroeger ook zo. Maar eind 2005 kreeg een kennis van me bij de technische keuring een rode kaart omdat zijn uitlaat te veel herrie maakte. Ik weet er het fijne niet van, maar het had iets te maken met een "niet goedgekeurde einddemper". Je kan het vergelijken met de TUV-keuring in Duitsland.

En vorige week is de "nieuwe auto" van mijn nichtje haar vriend afgekeurd. Hij had hem een klein jaar geleden gekocht, en toen was hij door de verkoper afgeleverd met een geldig keuringsbewijs (Een Luiks keuringstation).
Nu zegt de Antwerpse keuring dat de wagen een niet goedgekeurde verlaagde ophanging heeft en dus niet meer in het verkeer mag komen. Blijkbaar zijn ze in Waals-België nog wat lakser met de keuring. En eens je wagen afgekeurd, kan je niet meer naar een ander keuringsstation gaan voor de herkeuring.

Ze zijn dus in België blijkbaar de keuringsregels aan het verstrengen :cry: Het zou me niet verwonderen als Nederland dezelfde weg opgaat.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ja, ik heb ook van anderen begrepen dat de belgische keurings regels enorm zijn aangescherpt in de afgelopen tijd.

Er zijn een aantal belgische Elise rijders die hier ook nogal last van hebben. Waar ze vroeger bijvoorbeeld met een 4-punts gordel zonder problemen door de keuring komen mag nu alleen nog maar de originele 3-punts.

Lijkt er op dat de belgische keuring nu een soort TUV keuring aan het worden is, maar dan ZONDER de mogelijkheid om aanpassingen te laten registreren en daarmee legaal te maken zoals in Duitsland wel kan. Tenminste.. Ik heb nog niet gehoord/gelezen dat je in belgie de wijzigingen aan je auto formeel kunt laten legaliseren.

Tot nu toe hebben ze hier in NL gelukkig nog niet de koppeling gelegd tussen de EU-typegoedkeuring specificaties vand e auto en de APK keuring. Het zal wel een keer komen, maar eerdere wijzigingen zijn vaak niet met terugwerkende kracht uitgevoerd dus hopelijk geldt het dan alleen voor auto's die vanaf een bepaalde datum zijn verkocht.

Bye, Arno.
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Arno,

In Belgie is nog altijd wel het e.e.a. mogelijk maar is dat erg afhankelijk van personen. Ik heb er al wat vreemde dingen gezien die net zo gemakkelijk werden goedgekeurd. De euhm.. belongingsstructuur kan daar nog wel eens iets anders in elkaar zitten dan hier ;)

De Duitse tuv keuring is een wassen neus. Als een dealer het boekje afstempeld is het produkt wat eerst een probleem was en niet door de keuring kwam ineens helemaal toppie. Sterker, een 'engine refresh' zoals jij dat noemt ;) is in Duitsland nog makkelijker te legaliseren dan in Nederland!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

YvoTuk schreef:Sterker, een 'engine refresh' zoals jij dat noemt ;) is in Duitsland nog makkelijker te legaliseren dan in Nederland!
Ja maar het blijft gewoon een K-serie hoor!

OK ok.. Hij wordt door een andere fabrikant gemaakt.. Verder echt hetzelfde hoor! Echt! Trust me! :P :P

Ik schroef straks gewoon die plastic kap van de huidige motor over op die nieuwe.. 'I see nothing different' :)

Bye, Arno.
Plaats reactie