Idee

Heb je een idee gooi het in de groep.
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1072
Lid geworden op: 03 feb 2005 23:44

Idee

Bericht door van dijk »

Ik heb me net ingeschreven bij een Motorclub, en daar moet je je kenteken opgeven om te kijken of je wel die Motor hebt.
Maar wat ze wel goed doen is dat je na inschrijving binnen een week een bericht moet plaatsen, anders ga je van de lijst af.
Is dit wat voor ons????? Nu maar even een bericht plaatsen :wink:

Groet Martin.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Waarom?

Heeft het Speedster forum dan veel last van mensen die het forum verzieken of zich aanmelden en nooit posten?

Ik ben van mening dat iedereen welkom moet zijn. Ook mensen die geen Speedster bezitten of voorlopig nog niet bezitten. Daarnaast weer je mensen die vanuit hun technische intresse diverse forums volgen.

Mark en Piet kunnen hier waarschijnlijk meer over melden ...

SteV6
S4 Avant
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1072
Lid geworden op: 03 feb 2005 23:44

Bericht door van dijk »

Het gaat niet om de mensen zonder Speedster.
Maar dan heb je een betere overzicht van echte leden.
Het is maar een idee :idea:
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ja anders krijg je zoiets als ik op één van de kitcar forums had, moet je eerst lid worden van een club € 50,- per jaar en € 25,- eenmalig inschrijving.......een forum moet juist voor iedereen toegankelijk zijn en gebruikt kunnen worden, mensen die het misbruiken kun je bannen aan de hand van hun IP.
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

te vriend houden

Bericht door linne150 »

Van mij mag jij blijven hoorrrr Marcel. :wink: Gemene Martin :evil: Groet
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Het kan nooit kwaad om ergens eens goed over na te denken Martin, dus ook over jou idee.
Het zou handig zijn om echt te weten te komen hoeveel ECHTE leden we hebben... Maarja... wat is een ECHT lid? Zoals Stephan al zegt zijn er al heel wat mensen die alleen dit forum lezen en nooit posten en die mogen van mij natuurlijk lid zijn.
Dus om nou die "regel" in te stellen zodat je dan echt weet wie er post op dit forum zou een beetje te kort door de bocht zijn. We zouden er nooit achter komen wie er nu echt nog iets met dit forum doet.
Mijn mening dus: lekker alle leden lid laten. Het laat gewoon zien hoeveel mensen er op een gegeven moment interesse in de club hadden. En zoals gezegd is, er wordt hier nooit rottigheid uitgehaald inderdaad, en ALS Marcel eens wat in zijn hoofd haalt, dan zullen de moderators hem wel even aanpakken :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Er is op dit moment geen probleem. Alle aanmeldingen worden door Mark of mij gescreend of het geen reclame betreft of andere ongewenste dingen. Pas daarna worden ze door ons toegelaten en kunnen ze pas berichten plaatsen. Het kan dus zijn dat een nieuw lid een paar uur moet wachten tot hij of zij een bericht kan plaatsen.

We zullen op enig moment wel eens een opruim aktie houden maar we hebben daar geen haast mee aangezien het niemand in de weg zit.
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1072
Lid geworden op: 03 feb 2005 23:44

Bericht door van dijk »

:oops: Jullie niet begrijpen mij :cry:
Ik wil niemand weg hebben die berichten plaats, maar je hebt mensen die inschrijven en nooit een bericht plaatsen, dat bedoel ik.
Gebruikersavatar
Zoefke
Actief lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 aug 2005 12:38
Locatie: België - Aalst
Contacteer:

Bericht door Zoefke »

Ik volg jullie forum bijna dagelijks en lees heel veel intressante dingen.
Als je de statistieken bekijkt zal je merken dat ik nog maar heel weinig berichtjes gepost heb, ik leer hier vooral bij van jullie! 'k zou 't spijtig vinden moest hier niet meer kunnen komen snuffelen...
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Er zijn forums waar je lid van moet zijn om een berichtje te schrijven en niet leden kunnen alle berichten lezen maar niet schrijven. Ik vind een bijdrage van bijvoorbeeld €10 of €25 euro geen probleem om zo echte leden te krijgen. Ik neem aan dat jullie ook kosten hebben aan deze forum.
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Speedster schreef:
Ik vind een bijdrage van bijvoorbeeld €10 of €25 euro geen probleem om zo echte leden te krijgen. Ik neem aan dat jullie ook kosten hebben aan deze forum.
Ik heb dit ook al een paar keer aangekaart bij Piet, maar volgens hem
is het tot nu toe niet nodig. Bovendien vind je de echte leden wel regel-
matig bij de meetings :idea:

Op het duitse forum maken ze inderdaad onderscheid tussen betalende
en niet betalende leden. Niet betalende leden kunnen bv. niet alle
items in het forum inzien.

Misschien dat dit ook voor ons forum, voor de toekomst iets is, maar
verder ben ik het wel met de anderen eens dat iedereen moet kunnen
meelezen, zonder zelf te posten. En.... een groot aantal leden staat natuurlijk wel leuk :roll:


groeten

Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
Ride-aholic
Actief lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
Locatie: Oosterhout (NB)

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

op zich zit er wel iets in het idee, zo voorkom je dat het forum 'vervuild' zou kunnen raken. Maar ik vind het ook wel prettig als iemand iets kan roepen over techniek (omdat hij b.v. dezelfde motor in z'n Astra o.i.d. heeft hangen) zonder z'n auto eerst voor een Speedy om te moeten ruilen. (Is overigens wel aan te bevelen :D :D )
Dus zo lang we geen last krijgen van vervuilers, zou ik het gewoon zo laten als het nu is.

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Wat mij betref wil ik het zo lang mogelijk open houden voor iedereen zonder dat er kosten aan zitten. Wanneer dat niet meer mogelijk is dan zullen we natuurlijk iets anders moeten gaan verzinnen. De enige kosten die we op het moment maken is de registratie van de domeinnaam en die regel ik gewoon. De rest is op dit moment geen issue...

Over het "vervuilen" van het bestand denk ik dat we ons op dit moment geen zorgen hoeven te maken. Als het een probleem zou mogen worden kunnen we accounts opruimen waar niet op inlogd is voor een lange tijd. Op die manier kunnen mensen die wel lezen maar weinig of niet posten gewoon hun account behouden. Posten is tenslotte niet verplicht...

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

van dijk schreef::oops: Jullie niet begrijpen mij :cry:
Ik wil niemand weg hebben die berichten plaats, maar je hebt mensen die inschrijven en nooit een bericht plaatsen, dat bedoel ik.
Jawel Martin, ik begrijp je juist wel, maar er zijn genoeg mensen die alleen maar meelezen en niet de behoefte hebben om ook zelf te posten. Die mensen zijn voor mij net zoveel lid als een gouden-nietje-ridder. Ook al post je niet, als je de speedster interessant vind, vind ik dat genoeg. Je ziet "die mensen" namelijk wel soms terug op meetings...
Afbeelding
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Maken de beheerders kosten? Dat zouden we moeten voorkomen!! Maar is het zo of zijn de kosten minimaal (euro's en niet tientjes!)
Plaats reactie