Alcantara-leer klus zaterdag
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Omdat ik in alle rust de deurpanelen en het dashbord wil uitbouwen en na bekleden weer wil inbouwen ... en een aantal forumleden weten wel waarom ik dat niet in een keer kan doen maar er veel tijd voor moet uittrekken.
En ik kan jullie meteen laten horen hoe een echte motor zou moeten klinken, dus geen 4 pittertje
SteV6
En ik kan jullie meteen laten horen hoe een echte motor zou moeten klinken, dus geen 4 pittertje
SteV6
S4 Avant
Ieder zijn smaak Maar zet je die leo van je wel een straat verderSteV6 schreef:Omdat ik in alle rust de deurpanelen en het dashbord wil uitbouwen en na bekleden weer wil inbouwen ... en een aantal forumleden weten wel waarom ik dat niet in een keer kan doen maar er veel tijd voor moet uittrekken.
En ik kan jullie meteen laten horen hoe een echte motor zou moeten klinken, dus geen 4 pittertje
SteV6
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Ha, ha, ha. Waarom denk je dat Jans en ik de laatste tijd zo stil zijn geweest hier op het forum?! Het grootste probleem was om de V10 er overdwars in te krijgen in plaats van in de lengterichtingMaik schreef:Heb je een V10 in je paëla-golf gebouwd dan Stephan? Wist ik niet? Past een VAG-gallardo motortje dan makkelijk?
SteV6
S4 Avant
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
SteV6, voor een 6-cilinder in een Speedster ben je niet de eerste:
http://www.pistonheads.co.uk/features/D ... oryId=9655
http://www.pistonheads.co.uk/features/D ... oryId=9655
Lotus Elise S2
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Weet ik, maar ik vind dat als je zulke ombouwen doet dat er aan de buitenzijde eigenlijk geen aanwijzingen zichtbaar moeten zijn. Dus de carrosserie niet aanpassen. Daarom was het ook zo'n karwei om die Gallardo V10 overdwars in de Leon te krijgenHendrik-Jan schreef:SteV6, voor een 6-cilinder in een Speedster ben je niet de eerste:
http://www.pistonheads.co.uk/features/D ... oryId=9655
SteV6
S4 Avant
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Heeft iedereen al zijn deurpanelen losgepeuterd? Ik heb gisteren de boel even met geweld losgetrokken (op een andere manier lukt het niet echt ) en de schade is te overzien... Deurpanelen zijn op 1 plaats gebroken (het schuim), maar daar heeft de mensheid de tube lijm voor uitgevonden.
Van 1 deur kreeg ik het boutje niet los van het met leer beklede paneeltje bij het slot zeg maar. De moer die in de deur geklemd zit draaide mee , dus de kop heb ik uit moeten boren...
De zilveren paneeltjes kon ik weer vrij makkelijk uit de grote panelen krijgen door eerst de zwarte nippels wat bij te snijden en daarna eruit te duwen. Die kan ik wel weer opnieuw gebruiken denk ik...
Van 1 deur kreeg ik het boutje niet los van het met leer beklede paneeltje bij het slot zeg maar. De moer die in de deur geklemd zit draaide mee , dus de kop heb ik uit moeten boren...
De zilveren paneeltjes kon ik weer vrij makkelijk uit de grote panelen krijgen door eerst de zwarte nippels wat bij te snijden en daarna eruit te duwen. Die kan ik wel weer opnieuw gebruiken denk ik...
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
- Locatie: Groningen
Middenconsole is eruit
Maar deurpanelen nog niet Ik krijg de raamslingers
(nog) niet los Alleen los te krijgen met zeer dun
inbussleuteltje. Ik heb er inmiddels 2 volledig krom gebogen,
maar inbusboutjes zitten nog steeds muurvast
Lijkt wel of ze gelijmd zitten En als die er niet uit zijn, kan je
het deurpaneel er niet uitkrijgen
Ik ga het van de week nog maar een keer proberen... zucht.
Groeten,
Paul.
Maar deurpanelen nog niet Ik krijg de raamslingers
(nog) niet los Alleen los te krijgen met zeer dun
inbussleuteltje. Ik heb er inmiddels 2 volledig krom gebogen,
maar inbusboutjes zitten nog steeds muurvast
Lijkt wel of ze gelijmd zitten En als die er niet uit zijn, kan je
het deurpaneel er niet uitkrijgen
Ik ga het van de week nog maar een keer proberen... zucht.
Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Ha Paul,
Bij mij zat dat laatste inbusschroefje inderdaad ook geborgd met Loctroep.
Ik heb 'm los gekregen met een inbus bitje en ratel, nadat ik de slinger zelf terug had geschroefd zonder die middendop die erin zat. Dan kan je prima, en gecontroleerd, kracht opbouwen. Nu de rest van het deurpaneel nog ..... (daarom neus ik nu even op het forum naar tips en foto's)
SteV6
Bij mij zat dat laatste inbusschroefje inderdaad ook geborgd met Loctroep.
Ik heb 'm los gekregen met een inbus bitje en ratel, nadat ik de slinger zelf terug had geschroefd zonder die middendop die erin zat. Dan kan je prima, en gecontroleerd, kracht opbouwen. Nu de rest van het deurpaneel nog ..... (daarom neus ik nu even op het forum naar tips en foto's)
SteV6
S4 Avant
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Zoals ik al zei: bruut geweld. Anders zou ik echt niet weten. Het zou het handigst gaan als je eerst het zilveren paneeltje eraf zou kunnen klikken, maar dat kan je vergeten.SteV6 schreef:..... Nu de rest van het deurpaneel nog ..... (daarom neus ik nu even op het forum naar tips en foto's)
SteV6
De meeste problemen zal je met het gedeelte rond je deurhandeltje hebben. Dat driehoekige zilveren paneeltje zit met 2 kunststof schroefjes aan je deur zelf geschroefd, maar daar kom je niet bij omdat deze achter het grote zilveren paneel zitten (het driehoekje heeft dus een "lipje" die achter het grote paneel schuift). Oplossing om deze los te krijgen: (daar istie weer) hard trekken! Dan trek je gewoon die schroefjes (samen met de kunststof busjes) uit je deur...
Zoals Mark ook geloof ik al eens zei: echt ongelofelijk knullig/onhandig hoe ze dat allemaal bedacht hebben
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Zoals ik overal lees moet het mogelijk zijn om die zilveren paneeltjes er toch uit te krijgen voordat je de schroefjes losdraait. Las zelfs op het duitse forum een stukje over het maken van een speciaal instrumentjes om de rotte pluggen los te wrikken (zie dit draadje: http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... st&p=94956 ). Morgen weer een dag
SteV6
SteV6
S4 Avant
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
je bent van de straat af
Jongens vinden jullie het nog leuk?En ik heb plugjes om het spul te monteren.Mocht het regenen dan kan er een helemaal en een tweede voor de helft binnen staan.Alles zal goed komen.En Paulus zal ik die leren hoes vast snijden voor je?Vanzelf sprekend is het leer bad geverfd. Wil jij de deur panelen leer of edelvlies.O ja met het binnen staan bedoel ik de Speedsters en Maik de verjaardag toch maar verschoven?Het word leuk!!!! Groet
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.