Kortere schakelpook
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Kortere schakelpook
Ik vind de standaard schakelpook veel te lang! Ten eerste is de lederen hoes er rond te kort en zie je altijd ca 2 cm van de ijzeren pook, en ten tweede zijn de nodige schakelbewegingen te lang.
Bij mijn 2.2 had ik de pook ca 50mm ingekort, en dat beviel me uitstekend. Ik heb er ca 10.000km met gereden (en geschakeld), en kan bevestigen dat het niet voelbaar meer kracht vergt dan met langere pook, maar de kortere schakelbewegingen veel prettiger in de hand liggen. Dat de afstand van stuur tot pook iets langer wordt heb ik nooit als storend ervaren.
Dus heb ik terug even mijn gereedschap bovengehaald voor volgende werkjes (in volgorde )
1) Pookknop losschroeven (de pookstang juist onder de knop opwarmen breekt de lijm waardoor de knop gemakkelijk loskomt)
2) Handvat van handrem verwijderen (zit met 2 imbusschroefjes onderaan vast)
3) omkapseling van rond het schakelmechanisme verwijderen (zit links en recht met een zwarte plastic schroef vast)
4) kabels van schakelpook losmaken (klikken gewoon los)
5) bout waarmee schakelpookas vastzit verwijderen
6) pookstang uit de schakelgeleider losmaken en verwijderen (dit vergt behoorlijk wat wringwerk !)
7) een stuk van 50mm van tussen de stang zagen.
de twee stukken terug aaneen lassen (zo blijft het bovenste draaduiteinde voor de pookknop behouden)
9) Alles terug in omgekeerde volgorde monteren
En zie foto, een sportief, lekker in de hand liggend schakelpookje
PS Houdt het verwijderde stukje bij. Dan kun je als je wilt het in de toekomst er gewoon terug tussen lassen.
Ivo
Bij mijn 2.2 had ik de pook ca 50mm ingekort, en dat beviel me uitstekend. Ik heb er ca 10.000km met gereden (en geschakeld), en kan bevestigen dat het niet voelbaar meer kracht vergt dan met langere pook, maar de kortere schakelbewegingen veel prettiger in de hand liggen. Dat de afstand van stuur tot pook iets langer wordt heb ik nooit als storend ervaren.
Dus heb ik terug even mijn gereedschap bovengehaald voor volgende werkjes (in volgorde )
1) Pookknop losschroeven (de pookstang juist onder de knop opwarmen breekt de lijm waardoor de knop gemakkelijk loskomt)
2) Handvat van handrem verwijderen (zit met 2 imbusschroefjes onderaan vast)
3) omkapseling van rond het schakelmechanisme verwijderen (zit links en recht met een zwarte plastic schroef vast)
4) kabels van schakelpook losmaken (klikken gewoon los)
5) bout waarmee schakelpookas vastzit verwijderen
6) pookstang uit de schakelgeleider losmaken en verwijderen (dit vergt behoorlijk wat wringwerk !)
7) een stuk van 50mm van tussen de stang zagen.
de twee stukken terug aaneen lassen (zo blijft het bovenste draaduiteinde voor de pookknop behouden)
9) Alles terug in omgekeerde volgorde monteren
En zie foto, een sportief, lekker in de hand liggend schakelpookje
PS Houdt het verwijderde stukje bij. Dan kun je als je wilt het in de toekomst er gewoon terug tussen lassen.
Ivo
- Bijlagen
-
- Gearstick.jpg (36.03 KiB) 10304 keer bekeken
A thing of beauty is a joy forever!
Korte schakelpook
Heb mijn speedster ook aangepakt en de schakelpook met 3 cm ingekort. Verder is de middenconsole voorzien van leer en een speciale aluminium paneel met momo pookknop.
- Bijlagen
-
- IMAGE001.JPG (22.35 KiB) 10118 keer bekeken
Kortere schakelpook
extra foto als geheel interieur
- Bijlagen
-
- jvm1001.jpg (38.57 KiB) 10119 keer bekeken
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Kortere schakelpook
De deurpanelen, dasboard en middenconsole zijn door een speciaal bedrijf met engels leer bekleed. De aluminium schakelpook van Momo besteld via een autoshop (Momo net als ons stuur dus, komt uit Italie). Het schakelpaneel is in Duitsland te bestellen, kost wel bijna 100 Euro. Erg mooi is wel dat de bevestigngsbouten aan de onderkant zitten en je deze dus niet ziet.piet schreef::thumbup:
middenconsole zelf gemaakt?
NOTE: Zoals ik e.e.a. heb gedaan hoef je niets te lassen of de demonteren aan je pookmechanisme. Het enige is stukje afzagen (kan terwijl de pook erin zit) en aan de zijkant iets infrasen (dremel) voor de inbusbouten van de nieuwe knop.