Aha, weer het 18" verhaal
Ik weet niet of die 18" DTM's zwaarder zijn dan de standaard velgen, maar grote kans dat je er meer voor gaat inleveren dan dat de looks opleveren
Gaat hij beter in de bocht liggen of niet?
Mid-corner zal je wel harder kunnen, omdat je meer rubber op de straat hebt liggen, insturen zal echter minder lekker worden door het gyroscopisch effect van de grote, relatief zware velgen. Ook zal door de erg stijve wang die je gaat krijgen het sturen heel erg direkt gaan worden en misschien zelfs wel zenuwachtig, zoals Marcel dat toen ook vond toen hij 18" onder zijn speedster had laten zetten.
Parkeren zal waarschijnlijk nog leuker worden voor mijn vrouw (het is haar Speedy eigenlijk...)
Waarschijnlijk zal hij op hele lage snelheden zwaarder gaan sturen inderdaad, maar dit zou nog best weleens mee kunnen vallen, ligt volgens mij ook wel aan hoe erg de ET van de voorwielen gaat veranderen.
Acceleratie zal ook lijden zeker?
Je hebt meer rolweerstand met zulke brede banden, maar ook je traagheidsstraal van de massa van je wielen gaat groter worden, dus daar gaat meer energie in zitten om die in rotatie te laten versnellen.
Let wel: bovenstaande effecten zijn afhankelijk van het gewicht van de velgen.
Ik vind dat je je bandenmaten wel erg flink breed neemt. Ik denk dat 225 voor niet eens gaat passen zonder aanlopen. Ik zou daar max. 215 nemen. Achter zou je dan beter 245 kunnen nemen, dan staat die band hetzelfde op de velg als de voorband.
Mijn advies, als je 18" toch wel erg mooi vind, kies zo licht mogelijke velgen met banden die een relatief slappe wang hebben. Beter nog: Neem 17" velgen voor op de voor-as en 18" op de achter-as (heeft Marcel nu ook).
Succes!