nou.. Ik heb het probleem net op de terugweg van mijn werk 2 keer kunnen reproduceren.
Ik heb waarschijnlijk nu pas ontdekt, wat jullie al wisten
Als ik vanuit volaan optrekkend in zijn 3-de versnelling (dus alle gewicht "verschoven" naar achterzijde) niet in fases rem, maar zo snel mogelijk, zo hard mogelijk rem en met 1 wiel op "de witte lijn" rijdt, heeft 1 voorwiel direct al niet genoeg grip en dus terwijl mijn pedaal nog heel hoog zit gaat ie al in het ABS, om te voorkomen dat de voorwielen verder zouden blokkeren.
Dat ABS werkt blijkbaar op zo een belachelijke wijze, dat ie niet toelaat het andere voorwiel of de achterwielen ook tot op hun grens te gaan en die dan apart in de ABS te laten gaan, maar eigenlijk ongeveer niet mee laat doen, met het eerder beschreven effect als gevolg. Het stopt niet het blokkeren van de wielen, maar de mogelijkheid tot het intrappen van je rem!!
Even aannemend dat het niet de slang, het klepje of de hoofdremcilinder zijn (want dan lijkt me dat het ook onder andere omstandigheden moet gebeuren), kan ik niet anders zeggen dan dat de ABS levensgevaarlijk is op de Speedster. Zodra je hem nodig hebt, remt de auto helemaal niet meer.
Ik denk echt dat ik hem beter af kan sluiten, want als het straks glad is op de weg, heb ik dat continue. Ik kan me geen situatie voorstellen waarbij dit soort "ABS" of zeg maar Anti Rem Systeem ooit toegevoegde waarde heeft.
gr,
The-Duke