ABS systeem verbetering voor Speedster 2.2

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Dirk666
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:27
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Dirk666 »

Martin,

Hier de link naar het onderwerp in het duitse forum.

Groeten,

Dirk

http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... =10&t=4821
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

hi,

Ik heb deze ochtend contact gehad met mijn dealer naar aanleiding Distributieketting en ABS, ze moesten het even uitzoeken.
Even later belden ze weer hij moest mijn motor nummer hebben om het verder uit te zoeken. :)
Hij kon mij mededelen dat (zoals ik vermoede) ABS systeem was geupgrade. :) :)
Ik heb hem verteld van de nummers 1N000145 - 1N001492 en dat mijn nummer daar bij is, hij vroeg zich af hoe ik aan deze info kom omdat dit niet in de buiten wereld mag komen. ?????????? :oops: .
Ik vind dit geen geheim.
Ze gaan het verder uitzoeken morgen weet ik meer naar aanleiding distributieketting


Ps even ter info: Ik heb de speedy bij een VW garage gekocht deze heeft hem bij aflevering een grote beurd laten doen bij een Opel dealer en daar is toen ook gelijk het ABS systeem gedaan.


Gr, 8) Martin
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Ze hebben net gebeld, binnen 14 dagen wordt er een nieuwe distributieketting gemonteerd.

Gr, 8) Martin


Ps, ik denk dat we hier in het noorden ook een redelijke dealer hebben

Puma Winschoten.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Martin schreef: Ik heb hem verteld van de nummers 1N000145 - 1N001492 en dat mijn nummer daar bij is, hij vroeg zich af hoe ik aan deze info kom omdat dit niet in de buiten wereld mag komen. ?????????? :oops: .

Gr, 8) Martin
Dat begrijp ik ook niet, het is toch een bekend probleem. Of gaan ze er van uit: Wat niet weet, wat niet deert!? Lekker goedkoop, als er geen probleem ontstaat hoeven we het ook niet te vervangen. Jammer voor Opel dat Speedsterrijders meestal net iets andere autobezitters zijn dan de gemiddelde Opelklant (no offence).
Lijkt wel op het bobine-verhaal bij Volkswagen .....

Maar gelukkig is er nog het internet.

Succes met de "reparatie".

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Dirk666
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:27
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Dirk666 »

Martin,

Dat is dan weer mooi geregeld :)
Ik heb wel het vermoeden dat Opel in Europa uit eigen vrije wil geen / weinig terugroepacties uitvoerd op de speedster maar wacht totdat klanten zelf komen en dan pas acties laat ondernemen door de dealer.

Groeten,

Dirk
Gebruikersavatar
Bebear
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 dec 2004 15:43
Locatie: Purmerend

Bericht door Bebear »

All,
Als ik binnenkort mijn nieuwe Speedster bij de dealer in Tiel op kan halen, zal ik eens een babbeltje met de werkplaatschef maken en e.e.a. voorleggen.
Ik plaats zijn antwoorden wel weer op dit forum.
Nogmaals allen hartelijk dank en ik heb nog steeds het vertrouwen, dat de fun vele malen groter blijft dan een mogelijke ergenis bij reparatie.

Bebear.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

abs

Bericht door jans »

heb de speedster nu 4 maand en al aardig veel en hard geremt,maar als
je zegt er zit geen abs op ,geloof ik het ook. Zal dit moeten uit proberen,
op nat weg dek, of stuk gras.
Sinds deze week andere wielen en banden 245 achter en 205 voor.
Ook maar meteen geventileerde schijven ( gaatjes in de schijven )aan de voor zijde gemonteerd.
Met greenstuff blokjes remt ie nog beter :lol: Onder tussen had ik ook al,
remblokjes besteld van ferodo(100 euro) alleen voor zijde ! en deze moeten nog een stuk beter zijn .Zal dit binnen kort uit testen.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: abs

Bericht door markv »

jans schreef:heb de speedster nu 4 maand en al aardig veel en hard geremt,maar als
je zegt er zit geen abs op ,geloof ik het ook. Zal dit moeten uit proberen,
op nat weg dek, of stuk gras.
Hmm, dan rem je toch niet hard genoeg hoor :) Een auto in z'n ABS krijgen is nooit een probleem, als je maar snel genoeg je rempedaal indrukt..
jans schreef: Sinds deze week andere wielen en banden 245 achter en 205 voor.
Even uit interesse, heb je dat op de standaard velgen gedaan of ook een set andere velgen gebruikt?

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Re: abs

Bericht door jans »

markv schreef:
jans schreef:heb de speedster nu 4 maand en al aardig veel en hard geremt,maar als
je zegt er zit geen abs op ,geloof ik het ook. Zal dit moeten uit proberen,
op nat weg dek, of stuk gras.
Hmm, dan rem je toch niet hard genoeg hoor :) Een auto in z'n ABS krijgen is nooit een probleem, als je maar snel genoeg je rempedaal indrukt..
jans schreef: Sinds deze week andere wielen en banden 245 achter en 205 voor.
Even uit interesse, heb je dat op de standaard velgen gedaan of ook een set andere velgen gebruikt?

Mark
Wil met beide niet lukken!!
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: abs

Bericht door markv »

jans schreef: Wil met beide niet lukken!!
sorry, weer niet goed gelezen, zag te laat dat je andere wielen had :)

Maar over dat ABS moet echt geen probleem zijn. 50km/u en gewoon even hard op je koppeling als op je rem trappen. Dat moet ie echt in z'n abs gaan. Of hij blokkeerd, maar dan zou je een storing op je abs moeten hebben...

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Re: abs

Bericht door jans »

markv schreef:
jans schreef: Wil met beide niet lukken!!
sorry, weer niet goed gelezen, zag te laat dat je andere wielen had :)

Maar over dat ABS moet echt geen probleem zijn. 50km/u en gewoon even hard op je koppeling als op je rem trappen. Dat moet ie echt in z'n abs gaan. Of hij blokkeerd, maar dan zou je een storing op je abs moeten hebben...

Mark
Zonet even geprobeerd bij 30 km op de rem . 5 keer hard trappen en niks.( remt trouwens perfekt). Na bijna het rempedaal ,zohard als ik kon
inderdaad het werkt :D en de weg was ook nog eens nat.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

ABS test ik altijd even op een vlakke landweg zonder verkanting. Optrekken naar 80 km/h en dan in 1 keer stampen op het rempedaal.

Ik moet wel toegeven dat het rempedaal van de Speedster erg weinig informatie doorgeeft aan je voet over wat er zich allemaal afspeelt. Binnenkort ga ik er even uitgebreid mee aan het testen. Misschien kunnen we wel wat afspreken Jans? Op de industrieterreinen van Nijverdal en Rijssen is plek zat, en de straten zijn lekker breed en vlak.

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

SteV6 schreef:ABS test ik altijd even op een vlakke landweg zonder verkanting. Optrekken naar 80 km/h en dan in 1 keer stampen op het rempedaal.

Ik moet wel toegeven dat het rempedaal van de Speedster erg weinig informatie doorgeeft aan je voet over wat er zich allemaal afspeelt. Binnenkort ga ik er even uitgebreid mee aan het testen. Misschien kunnen we wel wat afspreken Jans? Op de industrieterreinen van Nijverdal en Rijssen is plek zat, en de straten zijn lekker breed en vlak.

SteV6
Oke je zegt maar wanneer het je uitkomt. Ik kan in principe altijd wel.

jan
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

@ Jans,

Je hebt een PB!

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Iedereen kan weer rustig slapen. Ben net even met Jans aan het proberen geweest. En ook de Turbo van Jans heeft gewoon ABS :mrgreen: .

Zijn ABS grijpt echter veel later in dan in mijn Speedster. Ook is zijn remvertraging in het ABS-bereik beter dan bij mij. Ik ben er alleen niet uit of dat aan zijn 205 banden licht ten opzichte van mijn 175 op de vooras.

Jans, wat een indrukwekkend automobiel heb jij. Ik denk dat dit de snelst accelarerende auto is waar ik ooit in heb gezeten :shock: Keep up the good work.

Tot binnenkort.

SteV6
S4 Avant
Plaats reactie