En dan gaat Mark reageren op een valkuil die ik voor Piet gemaakt had Zelfs Piet had hem door!
ABS cut-off switch is inderdaad zo simpel als wat, dus waarom heb ik dat niet allang gedaan eigenlijk?
Maik schreef:
ABS cut-off switch is inderdaad zo simpel als wat, dus waarom heb ik dat niet allang gedaan eigenlijk?
Heh, je bedoeld dat je je snelheidssignaal van een ABS sensor doortrekt naar een schakelaar, terwijl het signaal al zo zwak is? Is voor mij tot nu toe reden geweest om het niet te doen..
Met een beetje solide schakelaar en niet te dunne draadjes heb je minder dan 1% verlies, lijkt mij geen probleem? En daarbij denk ik dat hij dan toch 100% van de tijd uit gaat staan
Maik schreef:Met een beetje solide schakelaar en niet te dunne draadjes heb je minder dan 1% verlies, lijkt mij geen probleem? En daarbij denk ik dat hij dan toch 100% van de tijd uit gaat staan
Als ie toch 100% van de tijd uit gaat, waarom dan niet gewoon stekkertje losmaken en aftapen? Dan weet je iig zeker dat het geen probleem met de bedrading is
Misschien is het verzekeringstechnisch niet toegestaan om je ABS-unit uit te schakelen? Misschien wel toegestaan voor de verzekeringsmaatschappij maar wel voor eigen risico (ze keren niets uit).
Ga er vanuit dat de verzekeringsmaatschappijen niets uitkeren als ze een reden kunnen vinden om dat niet te doen. De ABS uitschakelen lijkt me een prima reden. Het zal dan op jouw advocaat zijn overredingskracht aankomen om te bewijzen dat ook met ingeschakeld ABS het ongeval niet af te wenden was.
Aan de andere kant.....een paar mensen van het zebrapad afschuiven omdat er wat kleine hobbeltjes voor liggen is ook niet chique.
Eigenlijk had ik best gewild dat Opel dit wat beter had opgelost. Maar helaas.
Maik schreef:Oke, dan maak ik wel een kabelbreukje in een draad van 1 van de sensoren....
Precies, geen opvallende schakelaars inbouwen
Geeft een niet werkende ABS een signaallampje aan? Als dit niet het geval is kan je dus ook letterlijk nooit weten of de ABS werkt, doordat er een kabelbreuk/schakelaar of iets dergelijks in het circuit zit...
Dennizz schreef:Ieder lampje brand toch wel eens door ?
Ja, maar dan zal 'oom verzekeringsagent' hoogstwaarschijnlijk wel met het verhaal aankomen dat een lampje alleen maar kan doorbranden ALS ie een keer (langdurig) heeft gebrand en dat je het waarschuwingssignaal gezien moet hebben.
En het verhaal 'vorige eigenaar' zal dan waarschijnlijk ook niet werken omdat ze bij de garage tijdens servicewerkzaamheden de foutcode zeker uit hebben moeten hebben gelezen....
Damn, en nu wil ik dus een Lotus!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Ik zou me er allemaal niet zo druk om maken.
In het uiterste geval laat je de auto na het uitschakelen/verwijderen van de ABS herkeuren door de RDW. 100% zeker dat de RDW hem goed keurt. Knappe verzekeraar die dan een RDW goedgekeurde auto toch niet verzekerd.....
Of gewoon melden bij de verzekering vooraf dat het ABS niet meer werkt op de auto.
Weet je meteen of ze het een probleem vinden ja/nee.. Even laten opnemen in de polis en klaar!
Oh.. Als je een verzekering hebt op basis van een taxatie, dan kan je dat gewoon in het taxatierapport op laten nemen en verzekeren ze 'm zoals beschreven.