Pagina 11 van 13

Geplaatst: 15 sep 2008 17:59
door Arno
stevenflappy schreef:Maar dan zou ik het nu toch ook nog moeten hebben.....? Of niet? Nooit meer meegemaakt na het uitzetten van de abs.......
Inderdaad. Als de bekrachitger of vacuum het probleem is, dan zou je nog steeds het moeten hebben als de ABS is uitgeschakeld. Deze zijn los van elkaar.

In de meeste gevallen is het gewoon de ABS unit die vage dingen doet.

Natuurlijk moet de vacuum slang wel OK zijn zodat de bekrachtiger kan werken. Die recall laten uitvoeren is sowieso verstandig.

Bye, Arno.

Geplaatst: 15 sep 2008 18:19
door stevenflappy
Dus gewoon een schakelaar kopen voor de enorme som van 5 euro en lekker rijden. Likt me dat je handig zat bent om het zelf aan te sluiten!

http://www.vx220.org.uk/gcs_article.php ... %26toc%3D1

Geplaatst: 16 sep 2008 11:59
door the-duke
ik zit net te denken..
Het kan ook wel eens iets heel simpels zijn..

Wat nu als dat 1-weg klepje in de vacuumslang besloot een keertje te blijven hangen...?
Is gewend alleen onderdruk te krijgen, maar met turbo nu wordt ie wel op een andere manier belast dan vroeger or misschien gewoon een beetje gaar.. Zo simpel zou het kunnen zijn..

Zou ook kunnen verklaren dat ik geen ABS pulsen voelde in mijn pedaal en toch niet kon remmen..

gr,
The-Duke

P.S. Uit navraag bleek dat vacuumslang recall zou moeten zijn uitgevoerd. Oosterhout meldt dat originele slang geen rode strepen zou moeten hebben, maar gewoon zwart moet zijn, dus kan het niet wezen..

Geplaatst: 16 sep 2008 12:48
door Maik
Ik heb met mijn NA ook weleens een vreemd hard pedaal gehad zonder pulsen. Dus of het wat met je modificaties te doen heeft?

Geplaatst: 16 sep 2008 14:42
door RCduck7
piet schreef:Ik dacht dat ik 400 euro heb betaald voor zo'n vxr unit. Ik ben er zeer te spreken over.
Is die de zelfde uit lotus 111r of is er toch verschil??

Geplaatst: 16 sep 2008 16:46
door the-duke
nou.. Ik heb het probleem net op de terugweg van mijn werk 2 keer kunnen reproduceren.

Ik heb waarschijnlijk nu pas ontdekt, wat jullie al wisten :oops:

Als ik vanuit volaan optrekkend in zijn 3-de versnelling (dus alle gewicht "verschoven" naar achterzijde) niet in fases rem, maar zo snel mogelijk, zo hard mogelijk rem en met 1 wiel op "de witte lijn" rijdt, heeft 1 voorwiel direct al niet genoeg grip en dus terwijl mijn pedaal nog heel hoog zit gaat ie al in het ABS, om te voorkomen dat de voorwielen verder zouden blokkeren.

Dat ABS werkt blijkbaar op zo een belachelijke wijze, dat ie niet toelaat het andere voorwiel of de achterwielen ook tot op hun grens te gaan en die dan apart in de ABS te laten gaan, maar eigenlijk ongeveer niet mee laat doen, met het eerder beschreven effect als gevolg. Het stopt niet het blokkeren van de wielen, maar de mogelijkheid tot het intrappen van je rem!! :evil:

Even aannemend dat het niet de slang, het klepje of de hoofdremcilinder zijn (want dan lijkt me dat het ook onder andere omstandigheden moet gebeuren), kan ik niet anders zeggen dan dat de ABS levensgevaarlijk is op de Speedster. Zodra je hem nodig hebt, remt de auto helemaal niet meer.
Ik denk echt dat ik hem beter af kan sluiten, want als het straks glad is op de weg, heb ik dat continue. Ik kan me geen situatie voorstellen waarbij dit soort "ABS" of zeg maar Anti Rem Systeem ooit toegevoegde waarde heeft.

gr,
The-Duke

Geplaatst: 16 sep 2008 17:30
door Piet
RCduck7 schreef:
piet schreef:Ik dacht dat ik 400 euro heb betaald voor zo'n vxr unit. Ik ben er zeer te spreken over.
Is die de zelfde uit lotus 111r of is er toch verschil??
Ze zijn het zelfde.

Geplaatst: 16 sep 2008 17:35
door Piet
Het standaard ABS is een 2 kanaals systeem.
Vandaar ook dat je dus ook niet in het ABS een bocht kan nemen.

VXR unit is 4 kanaals en die kan dat wel.

Geplaatst: 16 sep 2008 18:17
door the-duke
kan je dat laatste (feitelijk verschil 2 vs. 4 kanaals) nog eens een beetje verder toelichten / aan me uitleggen aub Piet ?

gr,
The-Duke

Geplaatst: 16 sep 2008 19:00
door Piet
Bij 4 kanaals systeem worden alle wielen apart aangestuurd. Bij een 2 kanaals systeem alleen de voor en achterkant apart aangestuurd.

Vandaar ook dat jouw test met 1 wiel of erger nog met de 2 rechter wielen op de witte streep je alle remdruk ook aan de linker kant verliest.

Geplaatst: 16 sep 2008 21:19
door SteV6
Piet, je hebt ons jaren voor de gek gehouden!

Je bent stiekem wel goed technisch onderlegd :lol:


SteV6

Geplaatst: 16 sep 2008 22:17
door ohjeetje..
Ik laat ook een schakelaar plaatsen. Had vorige week het genoegen om maar één voorwiel remmend te hebben bij een stoplicht met van die "rillen". Reed misschien 30 km/u! Bij vol nat als alles lekker glijdt zet ik de ABS dan wel weer aan.

Groeten,


Nico

Geplaatst: 17 sep 2008 7:34
door Piet
Nog ff voor de duidelijkheid. Het staat in dit onderwerp al een paar keer maar ik zeg het nog maar een keer.

De vxr unit is ontworpen voor 16" velgen voor en 17" achter.

Dus kijk uit als je met 17" velgen voor rijdt.
Ik heb plattere banden voor gemonteerd en dat werkt bij mij. Mark heeft een tijdje rondgereden met "normale" banden en 17" en dat werkte ook. Maar dat is dus geen garantie!

Geplaatst: 17 sep 2008 7:41
door Maik
En die f#ck-you-ABS-switch, is die ook alleen voor de 16-17inch combi :?:

Geplaatst: 17 sep 2008 7:41
door Piet
SteV6 schreef:Piet, je hebt ons jaren voor de gek gehouden!

Je bent stiekem wel goed technisch onderlegd :lol:


SteV6
Zolang je maar niet vraagt om het ff te komen monteren. :)
Voor een aantal zaken moet je wel verdiepen in deze auto anders kunnen ze je ook niet helpen.
Bovendien als je bv weet hoe het ABS werkt kun je ook voorspellen wat de auto gaat doen en waarom.