Chiptuning op ebay.
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Chiptuning op ebay.
Kwam net dit tegen op ebay.de:
http://cgi.ebay.de/Chiptuning-Tuningchi ... dZViewItem
Iemand enige ervaring met tsjiptjoening
110,- Eur incl. verz.kosten voor ~20pk (2.2) = 5,5 Euro/pk
Die verhouding is een stuk beter als een sport uitlaat!!
Klinkt mij gewoon te mooi om waar te zijn.... iemand
http://cgi.ebay.de/Chiptuning-Tuningchi ... dZViewItem
Iemand enige ervaring met tsjiptjoening
110,- Eur incl. verz.kosten voor ~20pk (2.2) = 5,5 Euro/pk
Die verhouding is een stuk beter als een sport uitlaat!!
Klinkt mij gewoon te mooi om waar te zijn.... iemand
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Een remap bij een 2.2 kan zeker wel extra vermogen opleveren.Hendrik-Jan schreef:Ik geloof niet in chiptuning voor een niet-turbo. Hooguit voor een paar pk en een ander koppelverloop.
http://www.verboom.net/stuff/compare3.png
Het nadeel is dat het motormanagement erg ingewikkeld is en er niet zoveel mensen zijn die er mee om kunnen gaan.
Mark
C30-94@0.55bar
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Dat is andere koek. info info info!markv schreef:Een remap bij een 2.2 kan zeker wel extra vermogen opleveren.Hendrik-Jan schreef:Ik geloof niet in chiptuning voor een niet-turbo. Hooguit voor een paar pk en een ander koppelverloop.
http://www.verboom.net/stuff/compare3.png
Het nadeel is dat het motormanagement erg ingewikkeld is en er niet zoveel mensen zijn die er mee om kunnen gaan.
Mark
Lotus Elise S2
chiptuning ebay
ziet er goe uit maar eerst beter de milltec steken zeker alvorens remap te doen?
graag ook meer info
graag ook meer info
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Klopt Mark , het laatste wat ik wil, is slechts voor een paar pk's met een absurd verbruik geconfronteerd worden. En met een voortdurend brandend motormanagementlampje rondrijden!markv schreef:Een remap bij een 2.2 kan zeker wel extra vermogen opleveren.Hendrik-Jan schreef:Ik geloof niet in chiptuning voor een niet-turbo. Hooguit voor een paar pk en een ander koppelverloop.
http://www.verboom.net/stuff/compare3.png
Het nadeel is dat het motormanagement erg ingewikkeld is en er niet zoveel mensen zijn die er mee om kunnen gaan.
Mark
Waar heb jij je remap laten doen??
Dit is een onderdeel geweest van een proefje wat ik vorig jaar heb gedaan. De grafiek die je ziet is wanneer je het motormanagement op de tradiationele manier tuned door de brandstof map en de vervroeging te tunen. Resultaten (beide lijnen in de grafiek) heb ik gemeten met de ap22 die ik toen had. Is geen absolute waarheid natuurlijk zo'n meeting, maar je kon goed merken dat de motor een stuk lekkerder wilde gaan draaien.
Het probleem is echter dat het motormanagement van de Z22SE iets ingewikkelder is dan de meer traditionele motormanagement. Hij is heel erg gericht op emissies en regelt daardoor anders. Het probleem was dat het motormanagement de waarders ging terug schrijven naar origineel en na ongeveer een half uur rijden alles weer terug was op zijn originele waardes. Uiteindelijk hebben we wel uitgevonden wat het probleem is en is ook duidelijk welke mapping moet worden aangepast. Maar het bedrijf wat de maps schrijft durft dit niet echt aan, omdat ze er geen ervaring mee hebben.
Uiteindelijk heeft mijn motor dus nog gewoon hetzelfde vermogen. Ik rij wel met een iets aangepaste map (de laatste die we gemaakt hebben). Die zorgt wel dat de motor wat lekkerder aanspreekt, maar het effect van de eerste maps is er niet.
De reactie van de tuner was ook wel leuk toen ie mee reed met een proefrit. Vroeg of het toch echt geen turbo was, toen bij 4000 toeren het extra koppel erin kwam
Ik ben zelf niet meer verder gegaan met het uitzoeken wie wel een dergelijke map kan maken. Als er veel mensen geinteresseerd zijn kan ik nog wel even gaan kijken. Laat maar even weten.
Mark
Het probleem is echter dat het motormanagement van de Z22SE iets ingewikkelder is dan de meer traditionele motormanagement. Hij is heel erg gericht op emissies en regelt daardoor anders. Het probleem was dat het motormanagement de waarders ging terug schrijven naar origineel en na ongeveer een half uur rijden alles weer terug was op zijn originele waardes. Uiteindelijk hebben we wel uitgevonden wat het probleem is en is ook duidelijk welke mapping moet worden aangepast. Maar het bedrijf wat de maps schrijft durft dit niet echt aan, omdat ze er geen ervaring mee hebben.
Uiteindelijk heeft mijn motor dus nog gewoon hetzelfde vermogen. Ik rij wel met een iets aangepaste map (de laatste die we gemaakt hebben). Die zorgt wel dat de motor wat lekkerder aanspreekt, maar het effect van de eerste maps is er niet.
De reactie van de tuner was ook wel leuk toen ie mee reed met een proefrit. Vroeg of het toch echt geen turbo was, toen bij 4000 toeren het extra koppel erin kwam
Ik ben zelf niet meer verder gegaan met het uitzoeken wie wel een dergelijke map kan maken. Als er veel mensen geinteresseerd zijn kan ik nog wel even gaan kijken. Laat maar even weten.
Mark
C30-94@0.55bar
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Ik heb een verhaal gehoord (van een forum gebruiker ) dat er een test is gedaan met een standaard Elise en eentje met chiptuning. Het verschil was 1pk en een andere koppelkromme. Deze was bij lage toeren wat minder en ging dan bij een bepaald toerental in een keer flink omhoog, naar de koppelkromme van het origineel. Hierdoor kreeg je ook in een keer een duw in je rug maar per saldo was hij niet sneller dan de standaard Elise.
Het lekkerder reageren op het gaspedaal (dus wat jij hebt) spreek mij ook wel aan.
Verder ben ik een leek dus hoeveel kost het en hoe kom ik er aan?
Het lekkerder reageren op het gaspedaal (dus wat jij hebt) spreek mij ook wel aan.
Verder ben ik een leek dus hoeveel kost het en hoe kom ik er aan?
Lotus Elise S2