Gezocht: Katalysatordeel van Turbo Speedster

Op zoek naar onderdelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Gezocht: Katalysatordeel van Turbo Speedster

Bericht door Pipo »

Ben op zoek naar de uitlaat-katsectie van een Speedster Turbo. Dus enkel het gedeelte met de hoofdkatalysator.
Ik wil wat experimenteren, maar kan hiervoor moeilijk mijn goede uitlaat gaan verschroten :wink:
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Ik heb beide katalysatoren van mij Turbo nog in de schuur liggen...
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Turbo kat

Bericht door Pipo »

Rikster schreef:Ik heb beide katalysatoren van mij Turbo nog in de schuur liggen...
De voorkat interesseert mijn niet. Die heb ik al verwijderd. Dat ding ben je beter kwijt dan rijk :twisted:

Ik zal even uitleggen wat het plan is. Autotechniek behoort tot mijn hobby's. Momenteel heb ik een Milltek onder mijn Speedster hangen. Het geluid is niet helemaal wat ik wil. En dan spreek ik niet over geluidsterkte (dat is eenvoudig genoeg op te lossen). Maar over de indruk die het wekt. Ik wil dat het uitlaatgeluid een zwaardere motor (meer volume, meer cylinders) suggereert dan er in werkelijkheid is.

Daartoe wil ik experimenteren met het monteren van klankvervormende kamers voor de einddemper. Natuurlijk kan ik een volledig tussenstuk maken, maar het lijkt me een goedkoper en eenvoudiger oplossing van een bestaand katdeel te vertrekken en de hoofdkat te vervangen door verschillende kamermodellen.

Of het sowieso mogelijk is weet ik niet. Maar hé. Ik sleutel graag en het kan mijn lastechnieken maar wat aanscherpen :)

Je hebt een pb
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

katsectie

Bericht door Pipo »

Ben nog steeds op zoek. Heeft er niemand een originele hoofdkat-uitlaatsectie liggen waar hij van af wilt? (En die er niet met in zit dat ik ze kapot maak :) )
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie