Geef de iets langere bijrijder meer beenruimte
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Geef de iets langere bijrijder meer beenruimte
Wat mij opviel tijdens het rijden met de speedy, is dat je als bijrijder met iets wat langere benen, je deze niet kan strekken.
Dit komt door dat de originele voetsteun naar mijn mening iets te ver naar achter is geplaatst.
Daarom heb ik een van aluminium traanplaat een nieuwe geplooid zodat je als bijrijder de benen lekker kan strekken.
Gr Pascal
Dit komt door dat de originele voetsteun naar mijn mening iets te ver naar achter is geplaatst.
Daarom heb ik een van aluminium traanplaat een nieuwe geplooid zodat je als bijrijder de benen lekker kan strekken.
Gr Pascal
- Bijlagen
-
- voetsteun res.jpg (65.87 KiB) 635 keer bekeken
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Beenruimte passagier
Waarom heb je niet gewoon de originele steun verwijderd en een tapijt in de plaats gelegd?
Met wat heb je de 6 gaten van de originele steun in de vloerplaat dichtgemaakt?
Met wat heb je de 6 gaten van de originele steun in de vloerplaat dichtgemaakt?
A thing of beauty is a joy forever!
Re: Beenruimte passagier
Heb ook gewoon de originele steun verwijderd en de gaten gedicht met RVS boutjes en een beetje kit ertussen. Handig om bolkopboutjes te nemen zodat je er niet met je schoenen achter blijft hangen.Pipo schreef:Waarom heb je niet gewoon de originele steun verwijderd en een tapijt in de plaats gelegd?
Met wat heb je de 6 gaten van de originele steun in de vloerplaat dichtgemaakt?
Emile
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
traanplaat
De reden dat ik voor deze oplossing heb gekozen.
is om de achterplaat van het chassis niet te beschadigen.
door hier met je schoenen tegen aan te schuren
Misshien valt het wel mee met beschadigen, maar ik dacht laat me
eens proberen een stukje traanplaat aan te brengen verwijderen kan nog altijd.
groeten
is om de achterplaat van het chassis niet te beschadigen.
door hier met je schoenen tegen aan te schuren
Misshien valt het wel mee met beschadigen, maar ik dacht laat me
eens proberen een stukje traanplaat aan te brengen verwijderen kan nog altijd.
groeten
Volgens mij gaat RVS en aluminium niet samen....... Er onstaat elektrolyse tussen deze twee materialen. Ik zou hier aluminium boutjes/schroefjes inzetten.Emiele schreef:
Heb ook gewoon de originele steun verwijderd en de gaten gedicht met RVS boutjes en een beetje kit ertussen. Handig om bolkopboutjes te nemen zodat je er niet met je schoenen achter blijft hangen.
Emile
Erwin
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Officieel heb je gelijk, maar in de praktijk valt het erg mee.Matsuru schreef: Volgens mij gaat RVS en aluminium niet samen....... Er onstaat elektrolyse tussen deze twee materialen. Ik zou hier aluminium boutjes/schroefjes inzetten.
Beetje kit ertussen is meestal al genoeg, of als het het 'officieel' wilt doen moet je bij een scheepswerf/jachtenbouwer een tube 'Duralac' halen wat speciaal is gemaakt om galvanische corrosie tussen verschillende metalen tegen te gaan (goh.. waarom zou dat nou juist bij zeiljachten met alu masten en onderdelen, RVS beslag en zeewater een probleem zijn )
De undertray en de diffuser van de auto zitten trouwens ook vast met RVS boutjes en ringetjes en die komen helemaal in aanraking met vocht, zout, etc... Dus daar zou je vooral de 'schade' moeten zien.
In het verleden gebruikte Lotus op de S1 Elise 'gewoon' staal voor al deze bouten (minder problematisch qua galvanische reactie).
Het resultaat was wellicht minder galvanische corrosie tussen alu en ijzer, maar alle boutjes/moertjes waren binnen no-time totaal verroest en onmogelijk los te krijgen... Meeste mensen moeten dan teruggrijpen op een haakse slijper om de bout-koppen er af te slijpen.
Bye, Arno.
Jij hebt toch van die mooie Dremels Wilbert, Kan je er dan geen stukje uit zagen bij beide railsen? Dat ben ik zelf wel van plan, En dan een klein stukje laten staan zodat als je hem er weer in zet dat je hem er niet uit trapt.
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731