Distributieketting deel 2

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Ramon
Nieuw lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:22
Locatie: Almere

Distributieketting deel 2

Bericht door Ramon »

vandaag even naar opel Almere geweest en weer nagevraagd hoe het nu zit met die distributieketting...

de servicemanager belde waar ik bij stond naar Opel Nederland die de volgende verklaring gaf:

-vervangen op voorhand mag binnen 3 jaar of 100.000 km
-daarna binnen 6 jaar of 100.000 km vervangen wanneer de ketting klappert of er is een klacht óf hij is gebroken


Maar....
-opel Nederland beweert dat mijn chassisnummer er helemaal niet eens onder valt; en dat terwijl de field remedy 1532 dat wel aangeeft! :evil:
-opel van Voorden Almere schittert door mij eerst te vertellen dat het wel vervangen moet worden !!! Maar dan op eigen kosten :evil:
-opelcentrum Oosterhout zegt dat het al vervangen is, wat volgens Opel Nederland niet zo is :evil:

Wie moet ik geloven??????

En wat nu?

In elk geval wordt ik er schijtziek van! :bangin:
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1072
Lid geworden op: 03 feb 2005 23:44

Bericht door van dijk »

Kijk anders of er iets in je boekjes te vinden is, of waar die nieuw gekocht is? Misschien staat er nog een telefoon nummer van de eerste eigenaar in.
Gebruikersavatar
Ramon
Nieuw lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:22
Locatie: Almere

Bericht door Ramon »

dat is een goed idee :idea:

maar het blijft nog heel erg vreemd dat ik drie verschillende verhalen krijg.

Ik heb net in elk geval van Voorden gebeld en het vertrouwen in ze opgezegd. Ze wilden me gewoon het op eigen kosten laten uitvoeren. (e1000,00 of meer). En dat terwijl dat hoe dan ook voor jan. 2007 niet hoeft, want wie weet breekt ie nog voor die datum :roll: Ik hoop het eigenlijk, want na die datum is ie vogelvrij :shock:
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Ramon,

In de instructie staat dat de monteur een blauwe stip op de ketting behuizing moet schilderen, wanneer hij de recall heeft uitgevoerd. Als je die kan vinden, weet je toch wat je wilt weten :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ramon
Nieuw lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:22
Locatie: Almere

Bericht door Ramon »

Inderdaad :lol: :lol: :lol:

Alleen vertelde de monteur in Oosterhout me, dat ze zo'n merkje nogal eens vergeten... dus betrouwbaar is dat niet :( :( :(

Bovendien...
De motor zit aardig ingebouwd. Dus ga maar eens zoeken...
:roll:

gr
Ramon
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Als hij er NIET zou zitten weet je inderdaad nog niet veel, want ze vergeten die stippen weleens (tenzij je monteur Leo heet :wink: ).
Maar als je hem WEL vind dan kan je tenminste opgelucht ademhalen. De moeite waard om hem even te zoeken. En ze zullen hem wel op een plek gezet hebben waar je hem redelijk makkelijk kan zien, ze maken er niet opzettelijk een puzzel van denk ik...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Geen puzzel?? Als ik het een beetje volg zit je hele auto onder de groene en blauwe stippen.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Gerard, jij kan altijd weer zo lekker overdrijven he?! Je komt zeker uit regio Leiden, of niet dan?
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Maik heeft er een met witte stippen :lol:
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Ja toch,niet dan. :D

Wow rood met witte stippen. (ken ik ergens van)
Heeft alleen nog pet met nr:0672
sandro
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 feb 2005 21:24
Locatie: amstelveen
Contacteer:

Re: Distributieketting deel 2

Bericht door sandro »

Ramon schreef:vandaag even naar opel Almere geweest en weer nagevraagd hoe het nu zit met die distributieketting...

de servicemanager belde waar ik bij stond naar Opel Nederland die de volgende verklaring gaf:

-vervangen op voorhand mag binnen 3 jaar of 100.000 km
-daarna binnen 6 jaar of 100.000 km vervangen wanneer de ketting klappert of er is een klacht óf hij is gebroken


Maar....
-opel Nederland beweert dat mijn chassisnummer er helemaal niet eens onder valt; en dat terwijl de field remedy 1532 dat wel aangeeft! :evil:
-opel van Voorden Almere schittert door mij eerst te vertellen dat het wel vervangen moet worden !!! Maar dan op eigen kosten :evil:
-opelcentrum Oosterhout zegt dat het al vervangen is, wat volgens Opel Nederland niet zo is :evil:

Wie moet ik geloven??????

En wat nu?

In elk geval wordt ik er schijtziek van! :bangin:
Als ie in Oosterhout vervangen is moeten ze daar nog wel de gegevens van hebben in de computer.Bij ons blijft dat er altijd een x aantal jaren in staan.Kun je tenminste de geschiedenis van de auto erbij halen als er onduidelijkheden zijn over eerder uitgevoerde reparaties.

Mvg
Gebruikersavatar
bassie
Actief lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 01 jun 2005 14:04
Locatie: Arnhem

Bericht door bassie »

Gerard schreef:Geen puzzel?? Als ik het een beetje volg zit je hele auto onder de groene en blauwe stippen.
Klopt, heb vorige week samen met Martin ook onder de klep gekeken.
Het hele blok zit onder de groene en blauwe stippen ...
Lijkt wel een opfandere enge ziekte :(

Kan iemand een fotootje plaatsen van de plek waar de ''distributie-stippen'' precies moeten zitten ?

gr. Ben
Gebruikersavatar
Flaminiasupersport
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Hoeveel kost het ongeveer om de distributieriem van de Speedster bij een OPEL dealer te laten vervangen? Heeft iemand hier ervaring mee?
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

de gehele motor moet dan uitgebouwd worden. 8) :lol:
Gebruikersavatar
Flaminiasupersport
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Ai... dat loopt zeker slecht af bij mijn Opel dealer!!!
Plaats reactie