Rijvaardigheidtraining

Aanstaande evenementen.
Rudolf
Nieuw lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jan 2005 20:02

Bericht door Rudolf »

Hendrik Jan,

Heb je al een lijst van iedereen die meegaat? Wordt mijn eerste keer...ben bang enorme flaters te slaan... :lol:

groet, Rudolf
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Rudolf schreef:Wordt mijn eerste keer...ben bang enorme flaters te slaan... :lol:

groet, Rudolf
De grootste flater kan je al niet meer slaan! Dat zou namelijk niet meedoen zijn ....

Ik weet zeker dat je veel lol zult hebben, en er nog veel van leert ook. Waarschijnlijk gaan we allemaal onbedoeld achterstevoren :mrgreen:

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Ik zet wel een lijst met kentekens op de site. Ik koppel daar geen namen aan want ik weet niet of iedereen dat wil.
Doe ik vanavond of in het weekend want ik heb ze thuis liggen.

Je zal absoluut geen flater slaan op het circuit. Ik denk dat er maar weinig rijders zijn die bijvoorbeeld al gecontroleerd kunnen driften.

Groeten,
HJ
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Hierbij de kentekens:

49-PD-VX
02-NZ-RN
76-HH-RZ
63-GZ-GN
05-HK-KZ
68-NL-FV
24-HD-KK
41-PJ-FK
30-PJ-NJ
48-PD-VX
88-JB-PF
42-PH-KJ
44-PJ-GN
41-PH-VZ
73-HF-HX
en Jans

Leuke club auto's volgens mij :lol:

Controleer even of je kenteken erbij staat. Het kan zijn dat je niet door mijn virus controle bent gekomen.

Aanmelden kan nog steeds.

Groeten,
HJ
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Over een week sluit de inschrijving.

Dus, alle nieuwe Speedster eigenaren....
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Gisteren ben ik met de RoadsterClub naar Lelystad geweest voor de rijvaardigheidstraining. Dezelfde als van 17 april.Hierbij een toelichting van de onderdelen:
1 Driften op de natte epoxylaag
De Speedster is de ideale auto om lekker dwars te gooien (achterwielaandrijving, laag gewicht en geen ESP). De kunst is om op de gehele cirkel dwars te gaan. Na wat oefenen lukt dat en het geeft een enorme kick om met je gaspedaal te sturen. Eerst mag je het zelf proberen en daarna krijg je een instructeur naast je.
Door de epoxylaag heb je totaal geen slijtage aan je banden.
2 Noodstop op epoxylaag
Met een gangetje van 50km/h een noodstop maken en uitwijken op de natte epoxylaag. Hoe hoger de snelheid hoe hoger de kans dat je achterstevoren op de baan stopt.
3 Slalom over de epoxylaag
Met een gangetje van 30km/h slalomen waarbij je driftend tussen de paaltjes doorgaat. Dus links uitbreken, rechts uitbreken, enz. Behoorlijk moeilijk maar reuze kicken.
4 Kombaan
De kombaan heeft een hoek van 60 graden. Bij 80 km/h heb je het gevoel dat je omvalt en bij 150km/h wordt je met enorme krachten in je stoel gedrukt. Een zeer bijzondere ervaring.

Conclusie: na een dag spelen op het circuit heb je veel betere controle over de auto. Je banden blijven heel en ook je auto loopt weinig risico op schade. Wanneer je erg overmoedig wordt sta je in de berm maar je zal niets raken. Ik vond de dag zeer leerzaam. Vooral het driften is geweldig. Ik heb tientallen rondjes gereden. Jammer dat mijn achtertuin te klein is anders zou ik er ook een driftcirkel maken! :lol:
Alles gebeurt in groepjes van 8 auto's waardoor je maar weinig hoeft te wachten.
Ervaring of goede autobeheersing is absoluut geen vereiste. Heb je dat wel dan kan je je grens verleggen.
's Avonds in je bed heb je nog steeds het gevoel dat je in de auto zit en de achterkant alle kanten uitgaat.
Een geweldige ervaring 8) .
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dat belooft veel goeds H-J! :)
Betekent dit dat jij 17 april voor de 2de keer gaat driften in korte tijd? Of ga jij niet aktief de baan op dan? Zo ja, dan ben je een bofkont (en 165euro extra armer :lol: ).
Die epoxy cirkel hebben ik en Stephan al eerder gedaan (zoals al eerder gezegd), maar dat was voor mij toen met mijn FWD leon, dus dat was lastig om hem te laten driften, als je het al driften kan noemen :wink: .

Nog even over het betalen, wanneer moeten we dat gaan doen? Ik neem aan dat jij geen zin hebt om dat allemaal even voor te schieten...

gr.
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Ja, ik ga wederom aktief meedoen. Grenzen verleggen. En ik zie het als een speeltuin voor kinderen met een auto.

Na ons was er een groep met voorwielaandrijvers. Dit is lang niet zo leuk. Het geldt eigenlijk voor de hele training, het is leuker met achterwielaandrijving.

Je ontvangt van mij een mail voor de betaling. Ik denk dat je die over een weekje kan verwachten. Ik weet niet of er nog aanmeldingen komen zodat de prijs per deelnemer omlaag kan.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Foto van de kombaan bij 150km/h.

[img]C:\Mijn%20documenten\Mijn%20afbeeldingen\Opel%20Speedster\Kombaan.jpg[/img]
Bijlagen
Kombaan.jpg
Kombaan.jpg (71.34 KiB) 2747 keer bekeken
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Helaas.......nog geen speedster ;)

Wel zoiets als eens gedaan toen ik mijn 1e audi TT kocht (99)

Werd via Pon georganiseerd, en was zeker een leuke dag, toen was de TT net op de markt, was dus heel leuk om er ineens zoveel bij elkaar te zien.

We mochten ook de slalom doen, maar dat hoefte niet in je eigen auto, stonden A3's voor.
Ging gelijk fout iemand schoot van de rem op het gaspedaal en schepte iemand, gelukkig geen ernstige verwondingen :roll:

Kan me al helemaal voorstellen hoe het met de speedster is, die zie je ook niet elke dag op straat (behalve als je er één hebt dan haha)
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Helaas heeft Jans af moeten zeggen omdat zijn auto nog in moet worden gereden als hij terug is van het tunen.

ER IS DUS NOG 1 PLEKJE VRIJ!!!

Graag aanmelden voor maandag!!
Gebruikersavatar
René
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 mar 2005 18:47
Locatie: Brielle

Bericht door René »

HJ,

neem aan dat het geen 1 april geintje is.......zonder dollen
wil indien mogelijk graag mee de 17e.

Heb de cursus reeds 1 maal gedaan met mijn Z3, toevallig
kwamen wij in de groep van Seat rijders (yep, o.a. met Steef
en Maik) terecht, maar doe graag nogmaals mee!


Laat mij even weten hoe en wat!

Gr.RT
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Nee, het is geen grap (wel op je hoede blijven vandaag).

Stuur je gegevens en je kenteken naar info@cabriokleding.nl

Toen ik 2 weken geleden ook de cursus deed was er ook een Z3 (een dikke M uitvoering). Met de Speedster kan je op die baan leuker spelen.

Nog even over het ongeval dat Marcel beschreef; alleen de instructeur is op de baan. Iemand raken of tegen een auto aanrijden op de baan is vrijwel onmogelijk.
In een poging om mijn grenzen te verleggen ging ik te hard waardoor ik een paar rondjes draaide bij de slalom. Eerst glij je op het gladde gedeelte, daarna op een stuk droog wegdek en daarna kom je op het gras.
En je bent verzekerd tot een catalogusprijs van € 50.000,- via de verzekering van Prodrive.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

René schreef:HJ,

neem aan dat het geen 1 april geintje is.......zonder dollen
wil indien mogelijk graag mee de 17e.

Heb de cursus reeds 1 maal gedaan met mijn Z3, toevallig
kwamen wij in de groep van Seat rijders (yep, o.a. met Steef
en Maik) terecht, maar doe graag nogmaals mee!


Laat mij even weten hoe en wat!

Gr.RT
Hey, dat is toevallig!
Ik zit te denken of ik je nog kan herinneren.... maar niet echt geloof ik. Wanneer heb jij die training gedaan dan precies? Er is een tijdje terug ook nog een 2de groep geweest van Seat-Online die de training gedaan heeft, was het niet die groep?

gr.
M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Maik schreef:Hey, dat is toevallig!
Ik zit te denken of ik je nog kan herinneren.... maar niet echt geloof ik. Wanneer heb jij die training gedaan dan precies? Er is een tijdje terug ook nog een 2de groep geweest van Seat-Online die de training gedaan heeft, was het niet die groep?

gr.
M.
Ja, dat is de 2e training van SO geweest. Ik was er toen niet bij, maar mijn Leon V6 was er wel bij. Bestuurd door m'n broertje. M'n whiplashklachten waren toen nog veel te erg om een training van een dag vol te houden :cry:

Inmiddels zijn we een 1/2 jaar verder, dus ik hoop dat een middagprogramma wel haalbaar is.

Dus dan kunnen we alsnog kennismaken met René de 17e a.s. :lol:

SteV6
S4 Avant
Plaats reactie