klinkske schreef:
heb een heleboel vragen, want ik heb al enkele - puntjes opgemerkt.
(kritisch als we zijn

))
Wat je vantevoren sowieso moet weten is dat de speedster en de elise eigenlijk met geen andere auto te vergelijken is op veel gebieden, je moet met een paar negatieve punten moeten kunnen leven, inleveren op bepaalde zaken als comfort en praktische zaken, maar alles wordt dubbel en dwars terugbetaald door de rij-eigenschappen.
ik ben niet zo groot. +- 1.77 m. ik heb wel grote voeten (45) maar die speelden me geen parten.
Wel vond ik het rotvervelend dat mijn been (knie) tegen de pook zit. Je moet je been opzij doen om 'm in 1 te zetten?
Vreemd. Ik ben 1.94m en hoef mijn been helemaal niet opzij te doen. Het klinkt alsof je te dicht op het stuur zat zodat je benen teveel gebogen waren. Als je zo dicht op je stuur moet zitten omdat je armen anders te kort zijn zal je een stuurnaafverlenger erop moeten zetten.
De koffer viel nog mee vond ik. Alleen miste ik een handschoenkastje
Het is geen dameskapper auto he (zoals de mx5)
instappen en uit stap viel beter mee dan ik gedacht had. (auto lag dicht)
Wat me ook opviel (was me al opgevallen bij vriend met elise II) dat alles nogal losjes zit... De bekleding vd deur bevoorbeeld.
Rammelt dat als je over slechte weg rijdt? Of hoor je dat niet door het motorlawaai
De deurpaneeltjes rammelen niet, maar andere dingen kunnen wel(eens) rammelen.
De sofftop is niet waterdicht, las ik. Welke wel... Mijn mx5 lekt ook wat, ondanks nieuw dakje.
Vraag is natuurlijk hoe hard ie lekt?
Bij mij lekt hij amper, onder het rijden eigenlijk helemaal niet. Als hij stilstaat in een zware bui met wat wind erbij dan heb ik een paar druppels op de zwarte drempel liggen.
Bij het uitstappen zit ik op de deur drempel. De rubber vd deur zit verder naar de auto. Is die drempel dan nat en of vuil bij regenweer? Kan vervelend zijn voor je kledij (vooral die van je co pilote : ) )
WHAAAAAAAAAAAAA

Niet op die drempel gaan zitten

Dat gedeelte wat jij bedoelt is de polyester body en die kan zo gaan scheuren (vooral als het vaak zou gaan doen). Nu snap ik waarom het in en uitstappen zo makkelijk gaat bij jou
Je mag alleen op de zwarte drempel zitten die dus achter het rubber zit en dus altijd droog en schoon is. Maar als je de goede en redelijk makkelijke in en uitstap techniek gebruikt dan ga je op geen enkele drempel zitten.
Kan je zelf aan de motor werken? Olie enz vervangen?
Jep, geen enkel probleem. De 2.2 motor ligt ook in de astra, zafira en vectra. Je komt er alleen niet makkelijk bij.
Wat ben je kwijt als je een ongevalletje hebt? De meeste delen zijn groot en de lampen altijd Xenon?
Maw een ongevalletje kost je een flink deel van je spaarcenten?
Veel $$$
Lampen zijn standaard niet xenon, maar wel heel duur. Hier in Nederland kost een koplamp je 1300euro en een achterlamp iets van 500euro, per stuk dus en nieuw bij de dealer. Gelukkig kan je op de tweedehandsmarkt voor leukere prijzen weleens een lampunit scoren (100-200euro).
Schade aan de bodydelen is inderdaad niet leuk en gaat je aardig wat centen kosten inderdaad, maar schade aan het chassis kan helemaal akelig worden. Als aan het aluminium chassis iets afbreekt (wielophanging) kan je dat niet meer maken en kan je je auto als total loss beschouwen. Niet crashen dus
Ik kon afspreken voor een proefrit, maar dat ga ik niet doen. Man zei dat het met de verkoper is, en dat je niet zelf mag rijden tenzij op één straatje ergens achterin. Zo proefrij ik geen auto. Verloren tijd...
Dat gezeik altijd... 'niet verzekerd enz'
Als een professionele verkoper dat al niet kan waarmaken, waar zijn we dan mee bezig.
Ga naar een andere dealer een keer zou ik zeggen, belachelijk dat je niet eens kan rijden in een speedster! Het is nou ook weer niet zo'n hele dure auto...
Kortom: je moet wel een beetje een echte auto en vooral rij-liefhebber zijn als je een speedster zou willen bezitten

. Maar er zijn er aardig wat hoor
