milltek eindemper

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik begin nu erg benieuwd te worden. Hopelijk hoef ik niet al te lang meer te wachten voordat ik mijn uitlaat krijg.
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Is er zo.

Bericht door damnedt »

De uitlaat is er zo, ze zijn snel met leveren.
Verder nu een vol geluid en vanaf 3500 a 4000 toeren wat meer trekkracht en geluid gaat ook over in "snerpen".
Bij loslaten gas wat napruttelen. Is niet vreemd want je kijkt zo via de 2 gaten in de uitlaat.

Tip voor de kriksteunen. Na plaatsen afstand tussen middelpunt en naastgelegen boutje bodemplaat (zit in een lijn) opmeten is ongeveer 6,75 cm. Kun je na plaatsen bodemplaat mooi het midden bepalen van de steunbus. Verder heb ik een ronding (juiste diameter) geknipt uit zwarte scotch 3m antislipfolie welke ik op het juiste punt ga plakken. Is gemakkelijk voor later.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Sport uitlaat! Of reet uitlaat :shock:
Volgens mij géén Milltek
jans
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

jans schreef:Sport uitlaat! Of reet uitlaat :shock:
Volgens mij géén Milltek
jans
Toen was je al gek van tunen Jans.

Hoeveel pk of stuwkracht had je toen. Jong geleerd .............. :wink:
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Milltek

Bericht door jans »

Hi
Ga straks naar EPS om de uilaat aan te passen.eea wordt vergroot, en we gaan ter plekke kijken wat er mogelijk is.Als het klaar is wordt hier een geluids filmpje van gemaakt.

jans
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Weet er iemand die de volledige Milltek heeft gemonteerd ook of de pre-kat verdwijnt als je die volledige lijn monteerd?
Zit de pre-kat nou IN de hoofdkatalysator erbij? Ik dacht het wel namelijk...
Afbeelding
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

ook goedemorgen

Bericht door linne150 »

Ook Goedemorgen !!Jij hebt voor die paar centen toch wel alleen de einddemper gekocht?Anders gaat die vriendschap wel erg diep.Heb jii nog aan mijn stickers gedacht?enuh Ik heb nog een l*lijzer in de auto van jou volgende week ff halen?vr.gr.Wilbert :)
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Maik schreef:Weet er iemand die de volledige Milltek heeft gemonteerd ook of de pre-kat verdwijnt als je die volledige lijn monteerd?
Zit de pre-kat nou IN de hoofdkatalysator erbij? Ik dacht het wel namelijk...

Zeg Maik Belang in een Turbo :shock:
Als je de volledige lijn neemt van Milltek, halen ze de prékat inderdaad weg, en plaatsen ze op de plaats van de kat een sportkat.
Heb zelf alleen de einddemper van milltek. De rest paste toch niet i.v.m. de 70 mm en andere turbo aansluiting.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: ook goedemorgen

Bericht door Maik »

linne150 schreef:Ook Goedemorgen !!Jij hebt voor die paar centen toch wel alleen de einddemper gekocht?Anders gaat die vriendschap wel erg diep.Heb jii nog aan mijn stickers gedacht?enuh Ik heb nog een l*lijzer in de auto van jou volgende week ff halen?vr.gr.Wilbert :)
:oops: :oops:
stickers vergeten... :oops: :oops:

Dat l*lijzer moet ik wel terughebben inderdaad, dus zet de cola maar koud.
En nee, dat was alleen de einddemper, maar ik ben aan het twijfelen om maar gelijk de hele lijn te nemen :wink:

jans schreef:Als je de volledige lijn neemt van Milltek, halen ze de prékat inderdaad weg, en plaatsen ze op de plaats van de kat een sportkat.
Bedankt Jans!
Afbeelding
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

als je alles op dezelfde financ. voorwaarde kan kopen zou ik het lekker doen je kan het maar vast in je tas hebben.Ga je nog iets leuks doen behalve inpakken?Ik ga naar A`dam bij OGER hebben ze een TVR staan en wat Italianen uit mijn vak richting.Het moet natuurlijk wel droog blijven heb me de hele week scheel staan poetsen. :lol: :lol: :lol: :lol: Volgende keer moeten ze Belgie eerst aanvegen.Zou het mogen deze onzin denk jii??? zie je Wilbert
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Tuurlijk wel, het eerste gedeelte van je post was namelijk ONtopic :wink:

Ik twijfel omdat ik later waarschijnlijk ook een ander uitlaatspruitstuk wil hebben, maar die gaat dan waarschijnlijk niet zomaar op de middenpijp passen omdat de routing heel anders zal lopen...

M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik schreef:Weet er iemand die de volledige Milltek heeft gemonteerd ook of de pre-kat verdwijnt als je die volledige lijn monteerd?
Zit de pre-kat nou IN de hoofdkatalysator erbij? Ik dacht het wel namelijk...
Voor zover ik weet loopt de volledige miltek setup vanaf het stadaard spruitstuk. Dus dat betekend dat je dan de pre kat kwijt bent. En ik dacht dat je dan ook een 200cell hoofd kat kreeg.

Prekat zit erg dicht bij het uitlaatspruitstuk om te zorgen dat hij zo snel mogelijik op temperatuur is en dus al werkt voordat de hoofdkat warm is. Nadeel is dat tegen de tijd dat de hoofdkat op temperatuur is de precat niks meer doet behalve de uitlaatgassen in de weg zitten.
Ik gok dat het is om de euro 4 norm te kunnen halen voor deze motor. Niet dat dat nodig is, want de speedster heeft een euro 3 type goedkeuring, dus je kunt de precat er zonder problemen uit halen.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

markv schreef: Ik gok dat het is om de euro 4 norm te kunnen halen voor deze motor. Niet dat dat nodig is, want de speedster heeft een euro 3 type goedkeuring, dus je kunt de precat er zonder problemen uit halen.

Mark
Goed gegokt! :thumbup:

Ik zie hier inderdaad een gewone flensaansluiting voor op het spruitstuk, dus ook dat klopte Mark.

Milltek voor de 2.2:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

inderdaad de precat verdwijnt en de hoofdcat wordt vervangen door een 400 cells of 200 cells exemplaar. (400 bij mij en dat is al een stuk opener als de standaard cat)

Maarten
Gebruikersavatar
koenvw
Actief lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 apr 2006 20:51

Bericht door koenvw »

Moet men de originele beugels opnieuw gebruiken om de demper vast te zetten, of hangen die aan de nieuwe Milltek uitlaat...
Mvg

Koen
Speester #2981
Plaats reactie