milltek eindemper
Is er zo.
De uitlaat is er zo, ze zijn snel met leveren.
Verder nu een vol geluid en vanaf 3500 a 4000 toeren wat meer trekkracht en geluid gaat ook over in "snerpen".
Bij loslaten gas wat napruttelen. Is niet vreemd want je kijkt zo via de 2 gaten in de uitlaat.
Tip voor de kriksteunen. Na plaatsen afstand tussen middelpunt en naastgelegen boutje bodemplaat (zit in een lijn) opmeten is ongeveer 6,75 cm. Kun je na plaatsen bodemplaat mooi het midden bepalen van de steunbus. Verder heb ik een ronding (juiste diameter) geknipt uit zwarte scotch 3m antislipfolie welke ik op het juiste punt ga plakken. Is gemakkelijk voor later.
Verder nu een vol geluid en vanaf 3500 a 4000 toeren wat meer trekkracht en geluid gaat ook over in "snerpen".
Bij loslaten gas wat napruttelen. Is niet vreemd want je kijkt zo via de 2 gaten in de uitlaat.
Tip voor de kriksteunen. Na plaatsen afstand tussen middelpunt en naastgelegen boutje bodemplaat (zit in een lijn) opmeten is ongeveer 6,75 cm. Kun je na plaatsen bodemplaat mooi het midden bepalen van de steunbus. Verder heb ik een ronding (juiste diameter) geknipt uit zwarte scotch 3m antislipfolie welke ik op het juiste punt ga plakken. Is gemakkelijk voor later.
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
ook goedemorgen
Ook Goedemorgen !!Jij hebt voor die paar centen toch wel alleen de einddemper gekocht?Anders gaat die vriendschap wel erg diep.Heb jii nog aan mijn stickers gedacht?enuh Ik heb nog een l*lijzer in de auto van jou volgende week ff halen?vr.gr.Wilbert
Maik schreef:Weet er iemand die de volledige Milltek heeft gemonteerd ook of de pre-kat verdwijnt als je die volledige lijn monteerd?
Zit de pre-kat nou IN de hoofdkatalysator erbij? Ik dacht het wel namelijk...
Zeg Maik Belang in een Turbo
Als je de volledige lijn neemt van Milltek, halen ze de prékat inderdaad weg, en plaatsen ze op de plaats van de kat een sportkat.
Heb zelf alleen de einddemper van milltek. De rest paste toch niet i.v.m. de 70 mm en andere turbo aansluiting.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: ook goedemorgen
linne150 schreef:Ook Goedemorgen !!Jij hebt voor die paar centen toch wel alleen de einddemper gekocht?Anders gaat die vriendschap wel erg diep.Heb jii nog aan mijn stickers gedacht?enuh Ik heb nog een l*lijzer in de auto van jou volgende week ff halen?vr.gr.Wilbert
stickers vergeten...
Dat l*lijzer moet ik wel terughebben inderdaad, dus zet de cola maar koud.
En nee, dat was alleen de einddemper, maar ik ben aan het twijfelen om maar gelijk de hele lijn te nemen
Bedankt Jans!jans schreef:Als je de volledige lijn neemt van Milltek, halen ze de prékat inderdaad weg, en plaatsen ze op de plaats van de kat een sportkat.
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
als je alles op dezelfde financ. voorwaarde kan kopen zou ik het lekker doen je kan het maar vast in je tas hebben.Ga je nog iets leuks doen behalve inpakken?Ik ga naar A`dam bij OGER hebben ze een TVR staan en wat Italianen uit mijn vak richting.Het moet natuurlijk wel droog blijven heb me de hele week scheel staan poetsen. Volgende keer moeten ze Belgie eerst aanvegen.Zou het mogen deze onzin denk jii??? zie je Wilbert
Voor zover ik weet loopt de volledige miltek setup vanaf het stadaard spruitstuk. Dus dat betekend dat je dan de pre kat kwijt bent. En ik dacht dat je dan ook een 200cell hoofd kat kreeg.Maik schreef:Weet er iemand die de volledige Milltek heeft gemonteerd ook of de pre-kat verdwijnt als je die volledige lijn monteerd?
Zit de pre-kat nou IN de hoofdkatalysator erbij? Ik dacht het wel namelijk...
Prekat zit erg dicht bij het uitlaatspruitstuk om te zorgen dat hij zo snel mogelijik op temperatuur is en dus al werkt voordat de hoofdkat warm is. Nadeel is dat tegen de tijd dat de hoofdkat op temperatuur is de precat niks meer doet behalve de uitlaatgassen in de weg zitten.
Ik gok dat het is om de euro 4 norm te kunnen halen voor deze motor. Niet dat dat nodig is, want de speedster heeft een euro 3 type goedkeuring, dus je kunt de precat er zonder problemen uit halen.
Mark
C30-94@0.55bar
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Goed gegokt!markv schreef: Ik gok dat het is om de euro 4 norm te kunnen halen voor deze motor. Niet dat dat nodig is, want de speedster heeft een euro 3 type goedkeuring, dus je kunt de precat er zonder problemen uit halen.
Mark
Ik zie hier inderdaad een gewone flensaansluiting voor op het spruitstuk, dus ook dat klopte Mark.
Milltek voor de 2.2: