Zandvoort 22 april

Na praten over een evenement.
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Bericht door alain »

Hi,

Ik ben zondag met de Speedster naar de Clubspecial geweest !
Slechts 22.5 euro !! en hiervoor kan je wel een uurtje volle gas geven :D

Het was echt een super dag, 's morgens eerst wat taxi rondjes gereden voor enkele vrienden.
In de late namiddag is het beginnen regenen en het circuit lag er erg heel glad bij.
Het was een perfekte dag om de Speedster weeral wat beter te leren kennen.

Topsnelheden van 190 km/h op het rechte stuk mits heel vroeg remmen (al op 250m) door een klote ABS die niet te vertrouwen is !!!
Waar kan ik een VXR ABS Unit kopen ???

Zelfs in de regen haalde ik nog vlotjes de 180 km/h.

Voor een foto kijken op :

http://www.autofotos.nl/2006/M0603_Club ... 3_3025.htm

Er was nog een zwarte Speedster (2.2 ) aanwezig zonder logo's


Volgende Clubspecial is op 16 juli geloof ik.


groetjes,

Alain
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Pipo »

alain schreef:In de late namiddag is het beginnen regenen en het circuit lag er erg heel glad bij.
Zelfs in de regen haalde ik nog vlotjes de 180 km/h.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
A thing of beauty is a joy forever!
patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

Bericht door patje »

Voor die VXR ABS Unit heb ik ook wel intresse , het grootste gebrek aan de speedster zijn de onvoorspelbare remmen :? vind ik. die abs is gewoon niet te vertrouwen :evil:
Waar zouden we daar kunnen aankomen? moet toch nog intresse in zijn of ben ik de enige met klote remmen?
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

VXR ABS unit gewoon bij de Opel dealer bestellen...

Zie:

http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html

Bye, Arno.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

@ Maarten en @ Mark: ik heb de turbo abs unit erop zitten maar ik had het harde pedaal ook nog in een aantal bochten :? Inderdaad ook de Marlboro bocht, alhoewel niet zo extreem, wel irritant was het aanremmen van de Gerlachbocht :?
Ik zit ook te denken aan de VXR-unit, maar kan die nou ECHT wel in samenwerking met 17inch wielen vóór... :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik schreef:@ Maarten en @ Mark: ik heb de turbo abs unit erop zitten maar ik had het harde pedaal ook nog in een aantal bochten :? Inderdaad ook de Marlboro bocht, alhoewel niet zo extreem, wel irritant was het aanremmen van de Gerlachbocht :?
Ik zit ook te denken aan de VXR-unit, maar kan die nou ECHT wel in samenwerking met 17inch wielen vóór... :?
Tja, volgens de specs is ie natuurlijk gemaakt voor 16" wielen voor zoals op de VXR. Ik heb er zelf een tijdje mee gereden met de standaard wielen, en daar heb ik geen problemen mee gehad. Maarja, ik heb er niet mee op het circuit gereden...

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Ik heb ook de turbo unit erop zitten net als jij Maik en voor op de weg bij normaal gebruik (geen noodstop en uitwijkmanouvres) voldeed die eigenlijk wel, slechts 2 keer gevoeld dat ook die niet perfect paste bij mijn wensen, maar heb er nog niet echt mee in de Alpen gereden en zwaar belast. (wel met de originele en dat was een keer effe zweten en mijn hartslag weer tot rust laten komen...).
Ik heb dan ook zeker intresse in een update van de abs naar een VXR unit.
Ik kan me niet voorstellen dat de velg diameter zo'n grote invloed heeft op de werking van de abs, maar wel de rolomtrek van de banden die gebruikt worden. en dan vooral de verhouding voor en achter.

Om de zelfde rolomtrek voor te krijgen als op een VXR met 195/50-R16 kan je 215/40-R17 monteren

Maar met 205/40-R17 voor en 235/40-R17 achter heb je ookal een verschil van 4% in rolomtrek (tegen 5,5% van de VXR) en 1,6% van de standaard banden.

Maarten
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Maarten schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de velg diameter zo'n grote invloed heeft op de werking van de abs, maar wel de rolomtrek van de banden die gebruikt worden. en dan vooral de verhouding voor en achter.
Velgdiameter bedoel ik ook niet, wel inderdaad de banddiameter, maar met 17inch velgen zijn die altijd ongeveer hetzelfde, omdat iedereen altijd probeert naar de originele afroldiameter te gaan.
Ik ga ook eens rekenen met mijn bandenmaten. Ik wil 205 voor houden en 245 achter. Ik heb nu 205/45 en 245/40, volgende setje banden kan ik dan inderdaad beter naar 205/40 en 245/45 gaan denk ik, als ik ook die vxr-unit zou nemen...
Maar of die 5,5% afrol nu echt zoveel verschil zal maken in de werking van de abs...... :roll: . Mark merkte het verschil dus niet (maar die reed toen dus als een mietje :lol: ).

We gaan weer even nadenken! :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Dat zijn weer een beetje overdreven maten Maik. Mar je zult achter wel 245/40-R17 bedoelen zoals je nu hebt in kombinatie met 205/40-R17 kom je dan aan een mooie 5,3%.

Maarten
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik zat te slapen Maarten, ik bedoelde ook 245/40 :?
Maar snel even die voorbanden weggummen 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Nog een stuk wat ik een tijd terug heb gevonden over de ABS unit. Ik weet niet of dit ook geld voor de VXR unit.
The ABS can cope with differences of around 5%, however if you shrink the front
tyres such that there is a large differential, the ABS thinks the front wheels
are travelling faster than they are (more pulses per sec). Net effect is that
the ABS will either fall over or ABS when the wheels arent locked... (so you
could stamp on your brake and get zero braking force...)
Dit is van een van de gasten die aan de ABS unit heeft gewerkt. Dus je hebt zo te merken ongeveer 5% marge. Hoe strak dat is, geen idee. Ik had in iedergeval geen zin om er veel risico mee te nemen, vooral omdat ik toch al zo vaak ruzie heb gehad met de oude units..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Zo, het was een drukke maand deze april.
3 april de rijtraining van carlimits door Andrew Walsh.
22 april de rijtraining op Zandvoort
30 april (vandaag dus) een circuitdagje met de gummen club op het Midland circuit in Lelystad.

Een Mickey Mouse baantje, maar wel een leuke met heel wat uitdagingen erin. Toverwoord was "onderstuur" en de truuk was om dat zoveel mogelijk te vermijden :wink: . Het was op tijd rijden, en het was spannend tussen mij en een Mitsubishi, maar gelukkig trok de speedster aan het kortste eind :)

Een mooie dag gelukkig, ze hadden wat slechter voorspeld, maar gelukkig geen druppel gevallen :)

Dit soort auto's deden mee (Stef, een bekende van jou? :wink: )
Bijlagen
IMG_4053s.JPG
IMG_4053s.JPG (48.96 KiB) 5810 keer bekeken
IMG_3773s.JPG
IMG_3773s.JPG (44.71 KiB) 5817 keer bekeken
IMG_3790s.JPG
IMG_3790s.JPG (49.96 KiB) 5812 keer bekeken
Afbeelding
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

De middelste wel, Dat is Leen, Die heeft ook nog een E30 M3 waarmee hij ZAC rijd. En een 530 touring (of iets in die geest)

Hij heeft jullie zeker getracteerd op een dagje piepende remmen? :mrgreen:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik ken Leen nu ook een beetje, hij vond de speedster leuk rijden, vooral met open dak en de zon op z'n kop :wink:
Hij kon het even niet bijhouden hoe snel jij van auto verwisselde trouwens :mrgreen:
Het was een leuke strijd tussen mij en z'n Evo5, en lange tijd had hij de snelste tijd, tot mijn 1 na laatste rondje :wink:
Prima gast, die Leen :thumbup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

stef666 schreef:Hij heeft jullie zeker getracteerd op een dagje piepende remmen? :mrgreen:
Dat is mij niet opgevallen :idea:
Zal wel komen doordat hij juist als een bezetene heeft geremd de hele tijd, en niet halve kracht, zoals ik toen deed in jouw Evo :oops:
Afbeelding
Plaats reactie