Kat verwijderen

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
kzentekik_et
Actief lid
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
Locatie: O-VL. België

Bericht door kzentekik_et »

Smiley schreef:Precies, de pipers gingen toen weg voor 350 pond, maar die zijn niet meer te vinden.
Een tullet zou je nog eens na kunnen vragen:
http://www.christullettexhausts.com/vx220.html
(die NA 2.5 inch)
Heb ik anderhalf uurtje geleden mail naar gestuurd :D
Er moet allesinds een uitlaatspruitstuk op vooraleer ik naar Speerke ga :twisted:

Volgende week bij vdk 2.4 inlaat + uitgeboorde precat (ligt hier ergens) laten plaatsen...

Piper heb ik ook mail gestuurd en antwoord gekregen dat ze van de markt gehaald zijn na klachten over barsten en breuken..
Maar dan wel bij mensen die met een superCharger rondrijden...
uit voorzorg worden deze niet meer verkocht was hun uitleg.
Jammer
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Er zit nogal verschil in het laswerk en wellicht de gekozen materialen tussen beide merken. Piper heeft een budget uitlaat op de markt gebracht, en Tullett een kwalitatief hoogwaardiger product. Dat vertaald zich overigens rechtstreeks in prijs.

Indien je nog kan kiezen welk demper materiaal toegepast wordt:
Speerke heeft voor het acoustafil demper materiaal gekozen, en dat lijkt er langer in te blijven zitten dan het standaard spul dat Tullett als demping materiaal gebruikt. Dat kwam er bij mij na een weekje met LoT op pad te zijn geweest gesmolten tot glassteentjes uit en dempte voor geen meter meer!

suc6
Afbeelding
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Foto op de site van VDK is het komotec uitlaatspruitstuk. Staat bij VDK wel goedkoper dan bij komo zelf precies. Indien je dit spruitstuk koopt MOET je de bijpassende komokat kopen. Info op op KOMO-TEC online.
Grtz
captain slow
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Hoezo MOET Tibby? Waarom zou een uitlaatspruitstuk dicteren welke catalysator gebruikt moet worden?

Zelf overweeg ik om een Tullett uitlaatspruitstuk te gaan combineren met een Milltek-sportcat en einddemper van datzelfde merk.


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

SteV6 schreef:
Zelf overweeg ik om een Tullett uitlaatspruitstuk te gaan combineren met een Milltek-sportcat en einddemper van datzelfde merk.


SteV6
Dat kan alleen bij de Tullet 2.5" uitvoering.
Bij de 3" zijn de primairies van het spruitstuk langer. en kan er dus alleen een bijpassende cat/downpipe gemonteerd worden.

Misschien is dat bij de komotec wel net zo
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Als ik zo naar de plaatjes kijk:

Komotec:
Afbeelding

Tullet:
Afbeelding

Dan ziet die komotec er niet uit als de reguliere aansluiting onderin, en de tullet wel.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

da nk je wel Smiley. :wink:
Gelieve naar Komotec site te gaan dan wordt dit duidelijk.
Andere opties: Regal (heb ikzelf). Dit is idem zoals het Piper spruitstuk ong. Lexmaul spruitstuk zonder kat. Plaats jezelf een kwalitatieve kat.
Wil je een equal length spruitstuk: Thorney motorsport engeland(prijzig) of het Dom85 spruitstuk (MY SPEEDSTER club). Weet wel niet of dit nog gemaakt wordt :roll:
Indien jezelf wat kunt modificeren een amerikaans ecotec spruitstuk (zie ebay),keuze zat.
grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

SteV6 schreef:Hoezo MOET Tibby? Waarom zou een uitlaatspruitstuk dicteren welke catalysator gebruikt moet worden?

Zelf overweeg ik om een Tullett uitlaatspruitstuk te gaan combineren met een Milltek-sportcat en einddemper van datzelfde merk.


SteV6
Ben geen Miltech kenner, maar zijn die niet 2,25" diameter?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Dominique schreef:
SteV6 schreef:Hoezo MOET Tibby? Waarom zou een uitlaatspruitstuk dicteren welke catalysator gebruikt moet worden?

Zelf overweeg ik om een Tullett uitlaatspruitstuk te gaan combineren met een Milltek-sportcat en einddemper van datzelfde merk.


SteV6
Ben geen Miltech kenner, maar zijn die niet 2,25" diameter?
klopt, maar de flens van spruitstuk naar downpipie is gelijk, wordt pas daarna smaller => 2,25"
Gebruikersavatar
kzentekik_et
Actief lid
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
Locatie: O-VL. België

Bericht door kzentekik_et »

Deze zaterdag wordt mij 2.4 inlaat geplaatst bij vdk

Voorlopig Heb ik
_ BMC Carbon Airbox en rechte-buis Verbinding naar gasklep
_ Andere einddemper

Zou daarna dan Regal of Tullet uitlaatspruitstuk plaatsen EN Kat met uitgeboorde pre-kat..
Of Maakt een sportskat dan nog eens zoveel verschil ??
En wat is dan verschil tussen 100cell/200Cell en Decatpipe ?
voordelen/nadelen...

Wanneer alles geplaatst is naar speerke(Peter) voor de 65mm gasklep (groepsaankoop) en de software..
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Bericht door tibby »

Wanneer je een decatpipe zet geraak je zowiezo niet door de Belgische keuring ivm Co. Of je moet deze terug verwisselen voor de keuring.
Decat pipe geeft natuurlijk wel de meeste power na een correcte afstelling. 8) Andere optie voor door de keuring te raken een 200 cell kat. Hiermee ben je van het jaarlijkse af en opschroefwerk af. Ik dacht dat je met een 100 cell kat NIET door de keuring geraakt ivm Co (op een 2.2) in Belgie. Maar Peter (Speerke) heeft een 100 cell Tullet dacht ik te herinneren en zijn Co waswel goed?
Speel safe en pak een kwalitatieve 200 cell sportkat (Hjs) en vlamme maar :twisted:
grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Bij Tulllet kun je beide krijgen, 100 of 200 cel. kan je zelf opgeven.
De meeste die een compleet systeem hebben aangeschaft zijn voor de 100cel gegaan. (Ik dacht alleen Piet niet)
Ik heb nog geen vervelende verhalen gehoord over het niet halen van die CO test. bij de APK keuringen.
Het is belangrijk dat de cat goed heet is wanneer er gemeten wordt.
Arno heeft aan de sportcat al eens een zeer informatieve post gewijd.
(als ik de post vind plaats ik wel even een link)
Afbeelding
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

niet alleen piet dominique

ik heb ook de 200 cell kat dus ook beetje minder vermogen dan jullie
en veilig thuis geraakt met die blinkende gasklepjes :lol:








grtz stefan & monia
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Zelf heb ik de tullet met de beste acoustafil. Zelfs na een trackday geen isolatiemateriaal op de achterclam. Dat werkt perfect.

En heb een 200cell cat. Dan weet ik zeker dat ik over een paar jaar door de APK kom. En wellicht iets minder geluid.

Vind het echt topkwaliteit. Super gelast en past perfect.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

iemand een idee hoe je ziet dat de pre kat eruit is zonder alles uiteen te moeten halen. de vorige eigenaar beweerde dat deze eruit is gehaald
Plaats reactie