Kat verwijderen
Kat verwijderen
Hoe zit de katalysator vast aan de einddemper?
Zit dit net als de pre-kat vast met bouten?
Ik was namelijk onder de indruk van de verwijderde katalysator van Stevenflappy.
Zou het niet mogelijk zijn aan een stuk RVS pijp twee aansluitingen te laten lassen voor het uitlaatspruitstuk en de einddemper, om zo de kat en pre-kat reversibel te kunnen verwijderen? (misschien iets voor een groupbuy?)
Wat wordt eigenlijk bedoeld met een volledige Miltek? is dan de diameter van het gehele uitlaattrajekt breder? Breder dan het uitlaatspruitstuk?
Zit dit net als de pre-kat vast met bouten?
Ik was namelijk onder de indruk van de verwijderde katalysator van Stevenflappy.
Zou het niet mogelijk zijn aan een stuk RVS pijp twee aansluitingen te laten lassen voor het uitlaatspruitstuk en de einddemper, om zo de kat en pre-kat reversibel te kunnen verwijderen? (misschien iets voor een groupbuy?)
Wat wordt eigenlijk bedoeld met een volledige Miltek? is dan de diameter van het gehele uitlaattrajekt breder? Breder dan het uitlaatspruitstuk?
Ik had ook een "tussenpijp" met flenzen, En kon met de APK dus de kat er weer tussenschroeven. Het is dus mogelijk, Maar wel redelijk veel werk. En dus redelijk kostbaar.
Tenzij je iemand kent die 2 rechterhanden heeft en met een lasapparaat overweg kan
Tenzij je iemand kent die 2 rechterhanden heeft en met een lasapparaat overweg kan
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Re: Kat verwijderen
Ik zal proberen een paar vragen voor je te beantwoorden...
(zie Pascal zijn shots)
Het gaat geloof ik wel gepaard met brandende dash board lampjes. Misschien kan Stevenflappy daar mee over zeggen.
Ik begrijp dat je ontevreden bent met het beschaafde n/a geluidje dat de Speedster produceerd?
zie foto, aan de einddemper links geflenst met 3 bouten. Aan het uitlaat spruitstuk ook met 3.Harmen schreef:Hoe zit de katalysator vast aan de einddemper?
De pre-cat zit fixed bevestigd in catalysator deel van de uitlaat, direct na de bevestiging aan het spruitstuk.Zit dit net als de pre-kat vast met bouten?
(zie Pascal zijn shots)
Het knallen heeft idd iets racy!!Ik was namelijk onder de indruk van de verwijderde katalysator van Stevenflappy.
Het gaat geloof ik wel gepaard met brandende dash board lampjes. Misschien kan Stevenflappy daar mee over zeggen.
Hier bestaat al het een en ander voor. Van lege pijp tot race catalysator. Over het algemeen kun je goedkoper iets bestaands kopen (ook al lijkt het duur) als het laten maken.Zou het niet mogelijk zijn aan een stuk RVS pijp twee aansluitingen te laten lassen voor het uitlaatspruitstuk en de einddemper, om zo de kat en pre-kat reversibel te kunnen verwijderen? (misschien iets voor een groupbuy?)
Een volledige Miltec is volgens mij alles wat na het uitlaatspruitstuk komt.Wat wordt eigenlijk bedoeld met een volledige Miltek? is dan de diameter van het gehele uitlaattrajekt breder? Breder dan het uitlaatspruitstuk?
Ik begrijp dat je ontevreden bent met het beschaafde n/a geluidje dat de Speedster produceerd?
- Bijlagen
-
- van onderen genomen
- auspuff.jpg (79.5 KiB) 12646 keer bekeken
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
katalysator
Enkel bij falen van de eerste lambdasonde. De tweede sonde na de hoofdkat laat enkel het storingslampje oplichten, maar de motor blijft op zijn normale programma lopen omdat de storing niet als motorbedreigend wordt geïnterpreteerd. Dus als het lampje je niet stoort, kan je rustig verder blijven rijden.jans schreef:loopt de motor dan niet in een noodloop
Probleem is wel dat het lampje niet meer kan gebruikt worden om andere storingen aan te geven, daar het altijd brandt. En dat kan in sommige situaties wel gevaarlijk worden.
A thing of beauty is a joy forever!
Re: Kat verwijderen
Standaard geluidje van een Speedster vind ik inderdaad niet passen, maar op Zandvoort vond ik ook de Milteks nog aardig tam.Dominique schreef:Een volledige Miltec is volgens mij alles wat na het uitlaatspruitstuk komt.
Ik begrijp dat je ontevreden bent met het beschaafde n/a geluidje dat de Speedster produceerd?
Die Jansport van Stevenflappy beviel me veel beter (Die zilveren speedster met al die stickers achter het voorwiel had ook een mooi geluidje).
Ik begreep echter dat wil je de mogelijkheid van een SC openhouden, je een breder uitlaattraject nodig hebt (volledig Miltek), dan is dus alleen een Jansport einddemper niet afdoende.
Waar zijn de genoemde lege pijpen te koop?
Storende lamba-sondes zit ik eigenlijk niet op te wachten.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Je zal zeker je voorkat moeten leeg halen en eventueel een race kat moeten plaatsen. Momenteel rij ik met een lege voorkat en een deels lege einddemper. met best een mooi geluidje. Ik hoop dat deze opzet voldoende is voor het monteren van een SC.kit. of misschien in het slechtste geval nog een race-kat monteren.
Maar op deze vraag zal Maarten ons een perfect antwoord kunnen geven.
Gr. Pascal
Maar op deze vraag zal Maarten ons een perfect antwoord kunnen geven.
Gr. Pascal
Laatst gewijzigd door Pascal op 24 apr 2006 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Ik denk dat je de Speedster van Jurgen bedoeld die heeft ook een sc maar dan van delta met de standaard uitlaat en kat.(Die zilveren speedster met al die stickers achter het voorwiel had ook een mooi geluidje).
Inderdaad een heel mooi geluid! Iets minder pk dan met de HItec maar daar zul je niet veel van merken in de praktijk, denk ik. Het lijkt er op dat er eigelijk een andere uitlaat met de HITec sc nodig is, eentje die meer lucht kwijt kan want je hoort nu alleen een giga geblaas en geen uitlaat geluid.