Alles bij elkaar heb je ongeveer 15/20 min. werk maar wat je ervoor moet doen vindt ik niet echt logisch.
Zilveren darm/leiding van de verwarming losmaken , dan 4 straps(kolsembandjes in 't antwerps) doorknippen om de elektrische bekabeling los te maken , uiteraard de batterypolen losmaken en een bevestigingsplaatje demonteren.
Dan de battery optillen en door een opening zien te krijgen die wel echt tot op de millimeter uitgemeten is.

Je kan je afvragen , waarom de battery eruit halen?
Na een periode van 6 weken inactiviteit was de battery volledig dood, heb zelfs voor inbreker moeten spelen in mijn eigen wagen om erin te kunnen.

De noodbattery(hoe ingenieus!!!) was zelfs niet krachtig genoeg om de centrale deurvergrendeling open te krijgen.



Ik ga vandaag proberen om de battery op te laden met een batterylader en hopen dat dit voldoende is.
Heb even rondgebeld voor een nieuwe, blijkt weer iets speciaal te zijn.
Kost in het fabriekswinkeltje 105€ korting eraf!!!!

Een gewone 45Ah battery kost amper 40€!!!

Voortaan zal de Speedster nooit nog 6 weken onaangeroerd blijven , kan ik dit probleem alvast niet meer voor krijgen.
