Pagina 1 van 1

belgische speedsters: autokeuring met nitrons?

Geplaatst: 16 mei 2006 12:19
door bAAx
even navragen bij de belgische piloten die in hun speedster op nitrons door de bocht zwieren, of mensen die goed op de hoogte zijn van de certifiëring van de nitron ophanging:

- hebben jullie al een keuring achter de rug met die beestjes eronder?
- werden ze opgemerkt? (zou me verwonderen van niet, met die duidelijk zichtbare rijhoogte-regeling..)
- werden ze als "verlagingskit" (jakkes) gerekend?
- moesten jullie papieren van installatie (door installateur in te vullen, met uitlijningsdata) en technische goedkeuring van het systeem (te bekomen door installateur, een soort TUV van de dempers) voorleggen (zie http://www.goca.be/frames/newdesign.asp, dan "autokeuring" > "personenwagen" > "verlaging")
- als je JA zei op alle bovengaande, weten jullie of het een probleem is om die twee papieren te bekomen? (vooral TUV van de nitrons baart me zorgen)

ik heb van het bestaan van deze regelgeving pas gisteren gehoord na rondzwervingen hier op de site.. en ongeveer een maand na installatie van de nitrons
ik sta op het punt mijn bumpsteer te laten regelen per montage van volledig instelbare bumpsteer kit (eliseparts?) en dan is het wel een heel gehannes om gewoon voor de tweejaarlijks keuring, telkens de originele bilsteins eronder te laten plaatsen :(

no way dat ik op basis van deze lekkere brokjes de wagen ga laten afkeuren! (mijn rijhoogtes zijn de standaard voorgeschreven 125mm voor/ 135mm achter, dus zeker boven de in belgie ingestelde 110mm limiet)

Thx!

Axel

Geplaatst: 16 mei 2006 14:40
door bAAx
mochten er nog personen in deze situatie zijn,

net met mitron zelf gebeld.. ze hebben géén TUV goedkeuring,

... ze hebben eigenlijk gewoon geen énkele goedkeuring..

ze willen graag, hun duitse invoerder pusht hen ook de hele tijd om dit te doen, maar de investering is naar verluidt gigantisch (lees te groot voor dat kleine bedrijfje)..

ghaaaa ik voel nattigheid!

Geplaatst: 16 mei 2006 14:43
door jans
Dan zit er maar één ding op'' verhuizen'' 8)

Geplaatst: 16 mei 2006 14:48
door bAAx
:D jans verdorie, zeg is iets bruikbaars :p

ikke inloggen.. "jajaja reactie van iemand met DE OPLOSSING.. "

mooi niet

flauwe plezante h*****der :D

;) niet serieus bedoeld eh, dat laatste. ..dat weet je

Geplaatst: 16 mei 2006 14:54
door jans
als die Nitrons werkelijk niet zijn toegelaten bij jullie, maar je wilt ze er wel graag onder,gewoon er onder schroeven en afwachten bij een keuring.desnoods in de hoogste stand zetten,( zal niet veel verschil met orgineel in zitten )of als je dat niet aandurft, een dag vóór de keuring de orginele er weer onder.

Geplaatst: 16 mei 2006 15:01
door bAAx
ik denk dat eerste te gaan doen ja :).. (op 125voor/135 achter zag zelfs de opel dealer niet dat er iets anders onder lag)

merci voor je reactie hoor, ik bedoelde mijn antwoord echt niet scherp :)

Geplaatst: 16 mei 2006 15:04
door jans
bAAx schreef:ik denk dat eerste te gaan doen ja :).. (op 125voor/135 achter zag zelfs de opel dealer niet dat er iets anders onder lag)

merci voor je reactie hoor, ik bedoelde mijn antwoord echt niet scherp :)
Zelfs hier bij de meeste Opel dealers weten ze niet eens wat er standaard onder zit :!:

keuring

Geplaatst: 16 mei 2006 20:43
door Pipo
Nee, maar vanaf dat ze bij de keuring de afstelling van je lichten meten, zien ze onmiddelijk dat de hoogte van de homologatie-instelling afwijkt :!: