belgische speedsters: autokeuring met nitrons?
Geplaatst: 16 mei 2006 12:19
even navragen bij de belgische piloten die in hun speedster op nitrons door de bocht zwieren, of mensen die goed op de hoogte zijn van de certifiëring van de nitron ophanging:
- hebben jullie al een keuring achter de rug met die beestjes eronder?
- werden ze opgemerkt? (zou me verwonderen van niet, met die duidelijk zichtbare rijhoogte-regeling..)
- werden ze als "verlagingskit" (jakkes) gerekend?
- moesten jullie papieren van installatie (door installateur in te vullen, met uitlijningsdata) en technische goedkeuring van het systeem (te bekomen door installateur, een soort TUV van de dempers) voorleggen (zie http://www.goca.be/frames/newdesign.asp, dan "autokeuring" > "personenwagen" > "verlaging")
- als je JA zei op alle bovengaande, weten jullie of het een probleem is om die twee papieren te bekomen? (vooral TUV van de nitrons baart me zorgen)
ik heb van het bestaan van deze regelgeving pas gisteren gehoord na rondzwervingen hier op de site.. en ongeveer een maand na installatie van de nitrons
ik sta op het punt mijn bumpsteer te laten regelen per montage van volledig instelbare bumpsteer kit (eliseparts?) en dan is het wel een heel gehannes om gewoon voor de tweejaarlijks keuring, telkens de originele bilsteins eronder te laten plaatsen
no way dat ik op basis van deze lekkere brokjes de wagen ga laten afkeuren! (mijn rijhoogtes zijn de standaard voorgeschreven 125mm voor/ 135mm achter, dus zeker boven de in belgie ingestelde 110mm limiet)
Thx!
Axel
- hebben jullie al een keuring achter de rug met die beestjes eronder?
- werden ze opgemerkt? (zou me verwonderen van niet, met die duidelijk zichtbare rijhoogte-regeling..)
- werden ze als "verlagingskit" (jakkes) gerekend?
- moesten jullie papieren van installatie (door installateur in te vullen, met uitlijningsdata) en technische goedkeuring van het systeem (te bekomen door installateur, een soort TUV van de dempers) voorleggen (zie http://www.goca.be/frames/newdesign.asp, dan "autokeuring" > "personenwagen" > "verlaging")
- als je JA zei op alle bovengaande, weten jullie of het een probleem is om die twee papieren te bekomen? (vooral TUV van de nitrons baart me zorgen)
ik heb van het bestaan van deze regelgeving pas gisteren gehoord na rondzwervingen hier op de site.. en ongeveer een maand na installatie van de nitrons
ik sta op het punt mijn bumpsteer te laten regelen per montage van volledig instelbare bumpsteer kit (eliseparts?) en dan is het wel een heel gehannes om gewoon voor de tweejaarlijks keuring, telkens de originele bilsteins eronder te laten plaatsen

no way dat ik op basis van deze lekkere brokjes de wagen ga laten afkeuren! (mijn rijhoogtes zijn de standaard voorgeschreven 125mm voor/ 135mm achter, dus zeker boven de in belgie ingestelde 110mm limiet)
Thx!
Axel