Pagina 1 van 2
Vraagje voorklep
Geplaatst: 01 jun 2006 9:30
door aprins
Beste Speedsterleden,
Elke keer als ik met mijn speedster turbo boven de 140 km/uur rijd, gaat mijn voorklep trillende bewegingen maken door de wind. Is dit te verhelpen? Er zitten wel boutjes die ik zo nu en dan stel, maar het helpt niets. Ik heb steeds het gevoel dat mijn klep eraf gaat vliegen.
Aris.
Geplaatst: 01 jun 2006 9:40
door Pascal
Hoi Aris,
Je zou eens een pb`tje naar hellspeedster kunnen sturen, ik weet dat hij hier vorig jaar ook problemen mee gehad heeft.
De turbo`s hebben namelijk een andere sluiting als de 2.2, en voor zo ver ik weet hebben de 2.2 hier geen problemen mee. de construktie bij de turbo`s is lichter uitgevoerd

.
Gr. Pascal
Geplaatst: 01 jun 2006 10:29
door Dominique
Pascal schreef:Hoi Aris,
De turbo`s hebben namelijk een andere sluiting als de 2.2, en voor zo ver ik weet hebben de 2.2 hier geen problemen mee. de construktie bij de turbo`s is lichter uitgevoerd

.Gr. Pascal
Dit zou heel goed kunnen! Bij mijn 2.2 ligt hij er ook strak in, maar een van de dingen die mij op viel tijdens het ritje met de blauwe kogel van Jans was de klapperende voorklep. Er is mij toen eigenlijk wel heel veel opgevallen

. Vooral het gemis van een grote beugel aan het dashboard om je vast te klampen
De voorklep is wel te stellen in de hoeken, maar of daarmee het klapperen eruit gaat betwijfel ik. Je stelt daar eerder de hoogte in gesloten toestand mee.
Wat je wel kan proberen is de pin aan de klep zelf 'korter' te stellen, waardoor je meer spanning in in je klep krijgt als hij dicht zit. Hij zal dan wel steeds zwaarder open gaan, dus niet te veel ineens stellen anders gaatie helemaal niet meer open

Geplaatst: 01 jun 2006 10:34
door jans
rubbrs in de hoeken een mm of 3 hoger gezet. Klapperen is nu verleden tijd

Geplaatst: 01 jun 2006 10:49
door aprins
Beste Allemaal,
Bedankt voor de tips. Ik zal of de pen wat strakker (laten) stellen of de rubbers aan de zijkant wat hoger zetten. Echter als ik de rubbers wat hoger stel wordt de voorklep wat vervormd. Het zij zo.
Aris
Geplaatst: 01 jun 2006 11:16
door paul
Hallo,
Ik heb ook een 2.2 en heb ook last van een "klapperende" voorklep.
Heb deze vorig jaar bij de Opel dealer laten afstellen (in het midden bij
het slot) Heeft een tijd redelijk strak gezeten, maar begint sinds kort aan
de bestuurderszijde weer te klapperen.
Bij Opel zei men toendertijd dat het normaal was, als er wat beweging
in zat tijdens het rijden (en paar mm) maar nu is het al weer meer dan
een cm.
Weer bijstellen dus

(een van de Speedsterkwaaltjes dus)
Groeten,
Paul.
Geplaatst: 01 jun 2006 11:18
door jans
KLAPPERENDE VOORKLEP

Moet je even met STEPHAN praten

Geplaatst: 01 jun 2006 11:25
door paul
KLAPPERENDE VOORKLEP Moet je even met STEPHAN praten
Ik heb zelf al een goede tandarts

, maar als Stephan ervaring heeft
met Speedsters, mag ie die een keer een behandeling geven
Groeten,
Paul.
Geplaatst: 01 jun 2006 12:06
door SteV6
Jans bedoelt dat mijn voorklep ook rammelt boven bepaalde snelheden of bij bepaalde windstanden over de klep.
SteV6
Geplaatst: 01 jun 2006 12:22
door Maik
Ik heb ook een klepperende klap
Gewoon niet naar kijken als je rijdt....

Re: Vraagje voorklep
Geplaatst: 01 jun 2006 12:27
door Marcel
aprins schreef:Beste Speedsterleden,
Elke keer als ik met mijn speedster turbo boven de 140 km/uur rijd, gaat mijn voorklep trillende bewegingen maken door de wind. Is dit te verhelpen? Er zitten wel boutjes die ik zo nu en dan stel, maar het helpt niets. Ik heb steeds het gevoel dat mijn klep eraf gaat vliegen.
Aris.
Hoi ik heb toen ook in die gele gereden en die klapperde meer dan bij welke speedster ik ook mee gereden heb.
De voorklep van mijn turbo trilde volgens mij net zo erg als bij de 2.2's.
Geplaatst: 01 jun 2006 13:04
door stevenflappy
voorklep
Geplaatst: 01 jun 2006 19:32
door Pipo
Bij mijn atmo lag de voorklep perfect strak. Nu bij mijn turbo zie je ze boven de 100km/h beginnen trillen. De rubbers hoger afstellen zou niet helpen, want je ziet duidelijk dat de hoeken door de luchtstroom tot boven het koetswerk worden gezogen. Het lijkt wel alsof de turbo-voorklep flexibeler is dan die van de atmo.
Ik denk dat de enige oplossing is de middensluiting wat lager af te stellen, zodat je van in het begin al een voorspanning op de hoeken zet.
Geplaatst: 01 jun 2006 19:43
door Gerard
Ben ik weer de enige die geen klepperende klap of een klapperende klep heeft.
Vanmiddag dik 200 gereden. Er rammelt van alles maar de klep niet.
Geplaatst: 01 jun 2006 20:23
door Maik