Pagina 1 van 1

Problemen met APK door gasdichtheid Milltek uitlaat !

Geplaatst: 09 jun 2006 11:58
door damnedt
Ik had dus dit jaar problemen met de APK.
Gaf te hoge emissie waarde. Bleek inderdaad dat de afsluiting van de bocht naar de einddemper van de Milltek niet geheel gasdicht was.
Sleuven in de einddemper zijn eigenlijk veel te breed en te diep ingeslepen. Ook is het stukje pijp van de bocht eigenlijk 3 a 4 centimeter te kort (gaat er maar 2 cm in).
Geheel omwikkeld met aluminium tape en weer in elkaar geschoven. Tevens tape over sleuven aangebracht alvorens de klem weer aan te brengen. Geheel is nu dicht en keuring gaf juiste waarden.
Zijn er ook anderen die dezelfde problemen hebben gehad met de Milltek
(afsluitbaarheid en pasvorm) ?

Geplaatst: 09 jun 2006 13:28
door Hendrik-Jan
Nee, ik heb ook Milltek en een recente APK. Fijn dat het opgelost is.

Geplaatst: 09 jun 2006 16:32
door Maarten
Ja ik heb hetzelfde probleem, dat hij eigenlijk niet ver genoeg in elkaar schuift. Ik heb hem nu al 2 keer opnieuw vast gezet, omdat de klem los ging in verloop van tijd. Tevens lekt hij net als bij jouw door de 2 spleten.

Ik moet nu ook nog het rubber vervangen waar de kat aanhangt, omdat de uitlaat teveel heeft bewogen (klem los) is dat rubber gescheurd.

Een bocht van een cm of 2-3 langer zou de beste oplossing zijn.


Maarten

Hebben we een goede RVS lasser onder ond ?

Geplaatst: 09 jun 2006 17:10
door damnedt
Mogelijk hebben we iemand in de club die goed is in het lassen van RVS.
We zouden dan het stukje pijp van de bocht naar de einddemper kunnen vervangen voor een stukje met dezelfde diameter maar een centimeter of 3 langer !

Geplaatst: 09 jun 2006 17:24
door Martin
Heb tot nu toe geen problemen, volgende week weer voor de APK.

Heb wel alle Flensen van hitte bestendige pakkingen voor zien (heb eventueel nog wat op voorraad)

Bochten heb ik met eigen klem vast gezet, deze worden gemaakt bij ons in de fabriek (ABA Klemmen) ook nog eens van rvs.

Gr,Martin

Geplaatst: 09 jun 2006 20:07
door Arno
Martin schreef:Bochten heb ik met eigen klem vast gezet, deze worden gemaakt bij ons in de fabriek (ABA Klemmen) ook nog eens van rvs.
Kijk! RVS uitlaatklemmen! Da's beter!

Altijd vind ik het jammer dat er op compleet RVS uitlaatsystemen die een flinke duit kosten toch weer gewoon goedkope gegalvaniseerde klemmen worden toegepast die binnen no-time weer compleet roestig zijn.

RVS gaat ook wel oxideren onder deze omstandigheden, maar veel minder snel en 'uitbundig'.

Bye, Arno.

Re: Hebben we een goede RVS lasser onder ond ?

Geplaatst: 09 jun 2006 22:38
door Dominique
damnedt schreef:Mogelijk hebben we iemand in de club die goed is in het lassen van RVS.
We zouden dan het stukje pijp van de bocht naar de einddemper kunnen vervangen voor een stukje met dezelfde diameter maar een centimeter of 3 langer !
Dat kan in principe bij mijn werk. Je moet de uitlaat een paar dagen kunnen missen. (en komen brengen en halen! :roll: ) om zeker te weten dat de las 100% dicht is kan ik ook X-rays laten maken :wink:

Geplaatst: 29 jun 2006 9:36
door YvoTuk
Als je je alleen zorgen maakt om de keuring doet een klein beetje gun-gum wonderen en lost je probleem in minuten op :)