Pagina 1 van 2
Mistlamp vervangen
Geplaatst: 11 jun 2006 10:29
door Ride-aholic
Hi,
bij mij is 1 van de mistlampen stuk. Is het vervangen ervan echt zo'n hoop gesleutel als het lijkt?
(Wiel eraf, lining verwijderen, koplamp eraf, beugels etc,)
Of bestaat er een handigheidje?
Auto gaat vrijdag even voor een beurt/APK naar de garage, Speedy moet weer tip-top zijn voor het treffen in de Dinant.
Als het niet teveel werk is, doe ik het liever zelf, maar anders mag Opelcentrum zich er op uitleven.
Ik denk dat het antwoord wel even op zich zal laten wachten, gezien de huidige klimatologische omstandigheden....
Greetingz, Peter
Geplaatst: 11 jun 2006 12:07
door speedster
De koplamp moet eruit en daar onder zit 1 of 2 schroeven en aan de onderkant (bumper) zit ook 1 of 2 schroeven. Ik weet niet of je daan de mistlamp met de ijzerenplaat eruit kan anders moet je de modderkuip ook los maken.
Geplaatst: 11 jun 2006 22:45
door Dominique
Nah, slechts de wielkuip verwijderen en misschien het wiel om het je nog makkelijker te maken...
Gepiel blijft het, wat je ook aan die Speedster moet doen.

Geplaatst: 12 jun 2006 15:34
door speedster
Dominique schreef:Gepiel blijft het, wat je ook aan die Speedster moet doen.

Dat is nou leuk werk, vraag maar aan je vriendin.
Geplaatst: 12 jun 2006 17:50
door Dominique

HAHAHA Heb je je grapjurk aan of je lolbroek?

Geplaatst: 24 jun 2007 21:12
door Ride-aholic
Hi,
de mistlamp is er uit, doe meer rijden als sleutelen, haha.
Heb van 1 defecte lamp een perfect lamphuis, en van een andere defecte lamp een perfect glas.
Dat moet een (zwarte) kit gelijmd worden, is dat speciale kit?
B.v. omdat het glas warm wordt?
Of kan ik gewoon naar de Gamma, en sanitair/keukenkit halen?
Greetingz, Peter
Geplaatst: 25 jun 2007 5:22
door Arno
Ride-aholic schreef:
Dat moet een (zwarte) kit gelijmd worden, is dat speciale kit?
B.v. omdat het glas warm wordt?
Ja.. Dat is meestal Sikaflex-255FC
Zwarte smurrie die ook gebruikt wordt om voorruiten mee te lijmen en waarmee ook een grote hoeveelheid andere delen op de auto zijn vastrgezet (bijv. crashbox).
Bye, Arno.
Geplaatst: 25 jun 2007 7:06
door Piet
Daar had Edwin het ook over. Kun je bij hun ook krijgen.
Geplaatst: 25 jun 2007 20:00
door Ride-aholic
Hi,
dank voor de rappe reacties, morgen even halen.
Greetingz, Peter
Geplaatst: 17 feb 2008 19:44
door Speedfreak
hoe heb je het uiteindelijk gedaan?
bij mij moet er ook 1 vervangen worden (3 dagen nadat de hele voorkant er weer op zat

). precies degene waar ook nog eens die sirene van het alarm gruwelijk in de weg zit...
tips?
Geplaatst: 07 mei 2008 14:31
door Ride-aholic
Hi,
sorry voor de wat late reactie, maar lining van de wielkast eruithalen is echt een aanrader.
Als je de contactsleutel in het slot doet (i.v.m. stuurslot) kun je de voorwielen lekker makkelijk draaien, en hoeven ze er niet af.
Wel voorzichtig doen, de lining kan best wel wat hebben, maar kan ook kapot. En je wilt geen krassen op je lak door lining die eroverheen schiet.
Ook de koplamp heb ik verwijderd, en vervolgens de mistlamp uit elkaar gehaald (beugel loshalen van de lamp), de losse delen laten zich dan makkelijk verwijderen.
Monteren is makkelijker, je weet dan inmiddels in welke kromme hoeken je je handen moet buigen om overal bij te kunnen.
Succes.
Greetingz, Peter
Geplaatst: 19 apr 2009 10:05
door allen
Watvoor lampje heb je nodig voor die pitjes? H1???
Wil eerst even een lampje halen voor ik daar aan begin. Ben verdomme nog geen dag klaar met m'n dimlichten.

Geplaatst: 19 apr 2009 12:50
door Piet
Is het mistig dan?
Geplaatst: 19 apr 2009 13:25
door SteV6
Normaal gesproken zijn mistlampjes H3 ...
Maar de Speedster is een Engelse auto, dus je weet maar nooit.
SteV6
Geplaatst: 19 apr 2009 13:27
door allen
Piet
Ik heb ze nooit aan staan, maar was even m'n verlichting controleren. Wat stuk is moet gewoon heel.
Stephan, dan gok ik wel op H3 voor ik de auto weer sloop.