Pagina 1 van 1

Zijraam geleidingen

Geplaatst: 19 jun 2006 21:52
door Dominique
Mijn zijraam aan de bestuurders kant valt uit zijn geleiding wanneer ik het raam volledig naar beneden draai. :shock:
Bekleding Heb ik inmiddels verwijderd, wat een geniale constructie is dat zeg! :evil:
Ik kan slechts de geleiding aan de achterkant van de deur bekijken. Niet die aan de scharnierkant. Weet iemand of daar misschien een stelmogelijkheid is?
Of een andere reden voor dit dit nare ongemak....

Onderaan de deur zijn wel 2 stelschroeven, maar die zijn zo te zien om de scheefstand tegen de auto in te stellen.

Re: Zijraam geleidingen

Geplaatst: 20 jun 2006 8:38
door Maik
Dominique schreef:Onderaan de deur zijn wel 2 stelschroeven, maar die zijn zo te zien om de scheefstand tegen de auto in te stellen.
Inderdaad.
Dat andere kan ik je niet mee helpen. Maar het lijkt mij dat die rails wel af te stellen zijn... Kijk anders even in de bieb naar wat exploded views van de het hele raammechaniek.

Geplaatst: 20 jun 2006 15:42
door speedster
onder in de deur moet een piepschuim blokje zitten waar je raam op rust als hij geheel beneden is. De geleiders zijn niet af te stellen in de breedte volgens mij.

Geplaatst: 20 jun 2006 21:54
door Dominique
speedster schreef:onder in de deur moet een piepschuim blokje zitten waar je raam op rust als hij geheel beneden is. De geleiders zijn niet af te stellen in de breedte volgens mij.
Het blokje zat nog op zijn plaats: gelijmt op de bodem van de deur.
de geleiders kun je idd slechts in de breedte afstellen door ze te verbuigen :wink:

Alle bekleding eraf, deurunlockmechaniek losgehaald, een paar keer proberen en het werkt weer zonder dat ik er ook maar iets gerepareerd dan wel los of vast gemaakt heb... FANTOOM-DEFECTEN noemen ze dat, zal wel terugkomen als de bekleding weer volledig gemonteerd is :evil:

Wat mij opvalt is dat het raam de laatste centimeter naar beneden valt, alsof de vertanding op is ofzo. En wanneer het raam halverwege beneden is, dat ik het met de hand een stukje naar voren en naar achteren kan bewegen. In de praktijk doe je dat nooit, maar het komt mij over als veel speling op de geleiding. Wil iemand dat op zijn speedster proberen en mij de bevindingen melden? voor de poetsers: ik zal op de volgende meeting met amonia jullie vette vingers verwijderen.. :wink: