Verwarming
Geplaatst: 20 jan 2005 6:56
De verwarming van de Speedster is nou niet echt geweldig (zijn een hoop mensen die erover klagen). Een van de standaard verbeteringen is om de buis te controleren onder de neuskap of deze niet lekt bij de aansluitingen. Ik was zelf benieuwd of er nog veel verlies was in temperatuur tussen de lucht die uit de verwarming komt en de lucht die uiteindelijk in het passagierscompartiment komt.
Heb bij de halfords even twee thermometers gehaald en er eentje bij de kachel zelf gezet, in de buis bij de aansluiting. En de andere bij de uitstroomopenening bij de voeten.
Twee dingen zijn interessant om te zien:
- Het temperatuurverval in het hele traject heb ik nooit hoger gezien dan 4 graden. Dus het lijkt erop dat extra isolatie niet echt zal gaan helpen.
- De maximale temperatuur bij de kachel die ik heb gezien is 55 graden, en meestal zit ie zo rond de 50.
Mijn conclusie tot nu toe is dat de kachel zelf gewoon geen erg hoge temperatuur haalt. Ik zal de meter ook eens installeren in de starlet en kijken wat voor een temperatuur deze haalt, volgens mij is die namelijk veel hoger.
Mocht iemand wel goede ervaringen hebben met de kachel en je hebt een thermometer ben ik erg geinteresseerd naar de waardes. Wellicht dat er nog verschil zit tussen de kachels die gemonteerd zijn in de loop van de tijd, of verschil tussen de 2.2 en de turbo.
Mark
Heb bij de halfords even twee thermometers gehaald en er eentje bij de kachel zelf gezet, in de buis bij de aansluiting. En de andere bij de uitstroomopenening bij de voeten.
Twee dingen zijn interessant om te zien:
- Het temperatuurverval in het hele traject heb ik nooit hoger gezien dan 4 graden. Dus het lijkt erop dat extra isolatie niet echt zal gaan helpen.
- De maximale temperatuur bij de kachel die ik heb gezien is 55 graden, en meestal zit ie zo rond de 50.
Mijn conclusie tot nu toe is dat de kachel zelf gewoon geen erg hoge temperatuur haalt. Ik zal de meter ook eens installeren in de starlet en kijken wat voor een temperatuur deze haalt, volgens mij is die namelijk veel hoger.
Mocht iemand wel goede ervaringen hebben met de kachel en je hebt een thermometer ben ik erg geinteresseerd naar de waardes. Wellicht dat er nog verschil zit tussen de kachels die gemonteerd zijn in de loop van de tijd, of verschil tussen de 2.2 en de turbo.
Mark