Pagina 1 van 2
Snelheidsafhankelijke volumeregeling VDO Dayton
Geplaatst: 20 jan 2005 13:20
door vlieger
Ik heb vandaag eens geprobeerd om de snelheidsafhankelijke volumeregeling van de VDO Dayton CD3200 in te stellen. Op "speed" gedrukt bij 0km/h en het scherm zegt "SVDC OK". Als je dan de de radio uit en aan zet en daarna bij een bepaalde snelheid opnieuw "speed" indrukt zegt het display iets van "no speed", en het werkt dus niet. Heb ook de standaardinstelling op km/h staan en SVDC staat in dit menu op niveau 3.
Weet iemand hoe dit zit? Ik neem toch aan dat deze dure standaardradio

goed aangesloten is door de dealer/importeur, en volgens de technische "speedsterbijbel" moet deze optie kunnen werken.
Emile
Geplaatst: 20 jan 2005 13:29
door Hendrik-Jan
Ik heb ook zitten kijken. Bij mij zie ik de optie SVDC niet eens op het scherm verschijnen terwijl ik toch de goede radio heb en een Nederlandse handleiding. Ik denk dat ik binnenkort even om advies ga vragen bij OpelCentrum Oosterhout.

Geplaatst: 20 jan 2005 14:04
door Maik
Ik denk dat het zo zit dat de radio wel die optie heeft maar dat de speedster zelf niet het benodigde signaal kan geven. Er moet namelijk een signaal worden gegeven van de snelheidsmeter en ik denk dat de Stack meterunit deze optie niet kent (Stack is natuurlijk een instrumenten merk uit de racerij, niet uit de luxe limousine industrie

).
gr.
M.
Geplaatst: 20 jan 2005 15:23
door markv
De ISO stekker van de speedster heeft idd geen snelheids signaal. Bij mij zaten overigens ook de geschakelde en permanent 12V omgedraaid, en zaten de enige twee speakers bedraad als achter in plaats van voor, zodat je geen piepjes hoort.
Alles is bij mij nu gefixed, behalve het snelheidssignaal. Je hebt hiervoor twee opties, vanaf de abs unit, of vanaf de stack. Heb zelf voorkeur voor de stack unit, ga liever eigenlijk niet prutsen in de buurt van de abs. Maarja, dan moet ik eerst een keer het dashboard eraf halen. Zo te zien kan je namelijk niet de kap van het stuur los krijgen zonder het stuur er ook af te halen

Ander is het vrij goed te doen om bij de stack unit te komen.
Mark
Speedcontrol
Geplaatst: 20 jan 2005 15:38
door Pipo
Het simpelste is het signaal van de ABS af te takken.
Hier heb je een handleiding in pdf formaat hoe je het aan moet pakken.
Geplaatst: 20 jan 2005 16:50
door SteV6
He Pipo,
Ik weet niet waar jij de .pdf vandaan hebt, maar op
www.vx220.org.uk staat onder
DIY Car Care staat ook een prima handleiding onder VDO stereo modifications.
Uit mijn hoofd dacht ik dat ze het snelheidsignaal aftappen bij de ABS-regelunit.
Succes met de aanpassingen.
SteV6
Geplaatst: 20 jan 2005 19:37
door Piet
Bij mij zaten overigens ook de geschakelde en permanent 12V omgedraaid
Mark, kun je dan de radio alleen aanzetten als je de auto op contact zet en niet tijdens het rijden? Daar heb ik namelijk last van. Ik vind het niet zo erg maar ik moet er een keer wat aan laten doen.
Geplaatst: 20 jan 2005 20:06
door SteV6
@Piet,
Dat is standaard
Zie de link hierboven, daar wordt ook deze aanpassing beschreven.
SteV6
Geplaatst: 20 jan 2005 20:10
door markv
piet schreef: Bij mij zaten overigens ook de geschakelde en permanent 12V omgedraaid
Mark, kun je dan de radio alleen aanzetten als je de auto op contact zet en niet tijdens het rijden? Daar heb ik namelijk last van. Ik vind het niet zo erg maar ik moet er een keer wat aan laten doen.
Ik kon hem niet aanzetten als het contact uit was. Dat is nu gefixed.
Ik heb zo'n iso-iso kabel ertussen gezet, en daar alle bedrading goed op gezet. Speakers op de voorkant, en permanent en geschakeld omgedraaid. Hoef je niets aan de orignele bedrading te veranderen. Nadeel is wel dat je weer een stekker verbinding ertussen hebt.
Mark
werkt prima
Geplaatst: 21 jan 2005 12:43
door Dutch Boy
De hiervoor beschreven problemen aan de VDO in m'n T herken ik helemaal niet; het 'ding' werkt al die tijd prima, precies zoals de handleiding beschrijft.
Nu kan het zijn dat ik 'm 'vanaf werk' bestelde (dus direct bij productie met andere accessoires liet inbouwen) en dat ie daarom 'met verstand van zaken'

is ingebouwd en dito functioneert

Geplaatst: 21 jan 2005 15:55
door speedster
Ik heb de radio naar een maand er al uitgegooid. Wat een kloteding zeg. Zit totaal geen geluid in.
Re: werkt prima
Geplaatst: 22 jan 2005 7:51
door markv
Dutch Boy schreef:De hiervoor beschreven problemen aan de VDO in m'n T herken ik helemaal niet; het 'ding' werkt al die tijd prima, precies zoals de handleiding beschrijft.
Nu kan het zijn dat ik 'm 'vanaf werk' bestelde (dus direct bij productie met andere accessoires liet inbouwen) en dat ie daarom 'met verstand van zaken'

is ingebouwd en dito functioneert

Heb meer gehoord dat de bedrading van de turbo wel goed op de iso stekker zit. Het lijkt ook dat het de bedoeling van Opel is geweest om alles WEL goed aan te sluiten. Als je de documentatie bekijkt staat het daar namelijk wel goed, inclusief het snelheidssignaal. Maarja, verschil tussen theorie en praktijk blijkt er bij de 2.2 dus wel te zijn
Mark
Geplaatst: 12 nov 2005 8:18
door extremesaba
Ik heb gisteren mijn Speedster laten aanpassen wat betreft alle radio "problemen":
-Heb de temperatuursensor laten aansluiten.
-Speekers zijn op de vooransluiting aangesloten.
-Radio kan nu ook aan als het contact niet aan staat (gaat alleen nu nog niet uit als ik het contact uit zet, dit wordt nog opgelost).
-En ik heb de snelheidsafhankelijke functie laten installeren.
Bij dit laatste punt heb ik zo mijn twijfels over de werking. Heb de zaken ingesteld maar ik weet niet of het geluid nu harder gaat naarmate ik harder rij. Kan iemand met ervaring over dit onderwerp vertellen of deze aanpassing echt resultaat heeft?
P.s. ook turbo voorspoilers geplaatst en opbergzakken laten monteren. Begint nu wat te worden!
Geplaatst: 12 nov 2005 10:39
door linne150
Wat was de prijs van de opberg zakken?vr.gr.linne150
Geplaatst: 12 nov 2005 11:20
door extremesaba
56 incl. btw p/s
Van Kouwen Mijdrecht
Opel Centrem