Nieuwe member (niet meer) op zoek...
Nieuwe member (niet meer) op zoek...
Ik ben nieuw hier.
En.. ik zal eerlijk zijn, ik was op zoek naar een Lotus Elise.
Totdat iemand mij tipte over de Speedster.
Ik wist wel dat het broer en zus zijn, maar Opel? Dat was nog niet in mij opgekomen.
Laatst een vrije dag, toch maar eens een Speedster bekijken.
Mocht ik een testrit maken in Oosterhout. Zeer vriendelijke en enthousiaste mensen. Ik was eigenlijk komen kijken naar een 2.2, maar kreeg de (zo mooie) turbo mee.
Nou ben ik turbo rijden wel gewend (Saab 9-3 Aero), maar oh, dit was ongelofelijk mooi. Het lage gevoel, acceleratie en wegligging. De stevige spartaanse zit. OMG!
Ik zit nu met een probleem, terug naar "gewoon" 2.2 is er niet meer bij.
Helaas is het budget dat ik mezelf heb gesteld niet toereikend. Ik had 25 tot 30k euro in mijn hoofd.
Toch lees ik verhalen over mensen die zijn teruggestapt van een turbo naar een 2.2. Ik kan de waarom niet vinden?
Heeft iemand ervaring met het importeren uit bijv. Duitsland of Belgie? Ik heb de BPM bijteller gevonden op internet. Maar hoe weet je of iets betrouwbaar is, hoe gaat de rest van de procedure?
Hoe dan ook, ik ga hier eens gezellig verder lezen.
Dank voor dit mooie forum.
En.. ik zal eerlijk zijn, ik was op zoek naar een Lotus Elise.
Totdat iemand mij tipte over de Speedster.
Ik wist wel dat het broer en zus zijn, maar Opel? Dat was nog niet in mij opgekomen.
Laatst een vrije dag, toch maar eens een Speedster bekijken.
Mocht ik een testrit maken in Oosterhout. Zeer vriendelijke en enthousiaste mensen. Ik was eigenlijk komen kijken naar een 2.2, maar kreeg de (zo mooie) turbo mee.
Nou ben ik turbo rijden wel gewend (Saab 9-3 Aero), maar oh, dit was ongelofelijk mooi. Het lage gevoel, acceleratie en wegligging. De stevige spartaanse zit. OMG!
Ik zit nu met een probleem, terug naar "gewoon" 2.2 is er niet meer bij.
Helaas is het budget dat ik mezelf heb gesteld niet toereikend. Ik had 25 tot 30k euro in mijn hoofd.
Toch lees ik verhalen over mensen die zijn teruggestapt van een turbo naar een 2.2. Ik kan de waarom niet vinden?
Heeft iemand ervaring met het importeren uit bijv. Duitsland of Belgie? Ik heb de BPM bijteller gevonden op internet. Maar hoe weet je of iets betrouwbaar is, hoe gaat de rest van de procedure?
Hoe dan ook, ik ga hier eens gezellig verder lezen.
Dank voor dit mooie forum.
Laatst gewijzigd door Edjes op 01 mar 2007 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Welkom op de site.
Ga ook eens rijden in een 2.2. Je kan ook een 2.2 kopen en wat aanpassingen doen aan het onderstel (andere wielen en Nitrons). Daar zal je waarschijnlijk veel plezier van hebben en het past binnen het budget. Die turbo kan je dan vanzelf gaan vergeten.
En voor 30k koop je een S1 Elise (geen S2). De S1 eeft t.o.v. van de Speedster een aantal nadelen; Speedster heeft een fijnere motor (pk/gewichtverhouding is gelijk aan de Elise), ABS (en dat zijn we tegenwoordig gewend), airbag, rembekrachtiging, het dak is eenvoudiger te de- en monteren (en je wil hem toch vaak eraf halen en er weer even opzetten wanneer het gaat regenen) en de totale afwerking is wat beter..
De S1 Elise is meer basic (Spartaanser). De Elise is voor mij nog wel het beste alternatief voor de Speedster.
De Speedster komt meet overeen met de S2 Elise maar zijn al gauw € 15.000,- duurder.
Succes met de keuze.
Ga ook eens rijden in een 2.2. Je kan ook een 2.2 kopen en wat aanpassingen doen aan het onderstel (andere wielen en Nitrons). Daar zal je waarschijnlijk veel plezier van hebben en het past binnen het budget. Die turbo kan je dan vanzelf gaan vergeten.
En voor 30k koop je een S1 Elise (geen S2). De S1 eeft t.o.v. van de Speedster een aantal nadelen; Speedster heeft een fijnere motor (pk/gewichtverhouding is gelijk aan de Elise), ABS (en dat zijn we tegenwoordig gewend), airbag, rembekrachtiging, het dak is eenvoudiger te de- en monteren (en je wil hem toch vaak eraf halen en er weer even opzetten wanneer het gaat regenen) en de totale afwerking is wat beter..
De S1 Elise is meer basic (Spartaanser). De Elise is voor mij nog wel het beste alternatief voor de Speedster.
De Speedster komt meet overeen met de S2 Elise maar zijn al gauw € 15.000,- duurder.
Succes met de keuze.
Lotus Elise S2
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Allereerst welkom op de club!!
Aero, heb ik ook mee gereden... Maar je kan niet zeggen dat dat snel is en totaal geen beleving.... Degene waar jij het over hebt is niet helemaal jofel.... De oude Marcel, hij reed op een gegeven moment zelfs een smart als ik het me goed herrinner...Die kon de Pk's niet aan en ging als een jojo van auto naar auto, nog steeds hoor!!!
Het verschil tussen een standaard turbo en een Na moet je je niet op verkijken, dat is minimaal en de turbo die erin komt moet je ook van houden. Ik zelf en denk meerdere zouden niet over willen stappen van NA naar Turbo. De looks zijn mooier maar daar is wat aan te doen, zie de link onderaan Als je meer pk's wilt kan je altijd naar een compressor kijken (tot 270 pk). Die gaan veel gelijkmatiger hard dan een turbo, standaard heeft de turbo maar een hele korte impact, en is naderhand makkelijk te monteren. Of je wacht op de throttle bodies en dan kan je naar ongeveer 230 pk met de eigenschappen van een racemotor. En dito geluid! Zou nog maar even rondkijken, zo geweldig is de turbo standaard niet.... Hij is ook nog erg zwaar.
Uitzonderingen zijn er ook, zie Iceman en natuurlijk Jans (the daddy of all Speedsters!!) maar dat kost een hoop geld, maar dan heb je ook wat!
Aero, heb ik ook mee gereden... Maar je kan niet zeggen dat dat snel is en totaal geen beleving.... Degene waar jij het over hebt is niet helemaal jofel.... De oude Marcel, hij reed op een gegeven moment zelfs een smart als ik het me goed herrinner...Die kon de Pk's niet aan en ging als een jojo van auto naar auto, nog steeds hoor!!!
Het verschil tussen een standaard turbo en een Na moet je je niet op verkijken, dat is minimaal en de turbo die erin komt moet je ook van houden. Ik zelf en denk meerdere zouden niet over willen stappen van NA naar Turbo. De looks zijn mooier maar daar is wat aan te doen, zie de link onderaan Als je meer pk's wilt kan je altijd naar een compressor kijken (tot 270 pk). Die gaan veel gelijkmatiger hard dan een turbo, standaard heeft de turbo maar een hele korte impact, en is naderhand makkelijk te monteren. Of je wacht op de throttle bodies en dan kan je naar ongeveer 230 pk met de eigenschappen van een racemotor. En dito geluid! Zou nog maar even rondkijken, zo geweldig is de turbo standaard niet.... Hij is ook nog erg zwaar.
Uitzonderingen zijn er ook, zie Iceman en natuurlijk Jans (the daddy of all Speedsters!!) maar dat kost een hoop geld, maar dan heb je ook wat!
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Is dit wat voor je? www.marktplaats.nl
Merk: Opel
Model: Speedster
Bouwjaar: 2004
Carrosserie: Cabriolet 2-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 845 kg
Kleur: Zwart
Vermogen: 108kW
Cylinderinhoud: 2198cc
Zeer nette Speedster te koop i.v.m. aanschaf Elise S2.
De auto is van 06-08-2004 heeft 21000 km gereden,uiteraard verkeert de auto in een zeer
nette staat, heeft onderhoud gehad bij de Opel-dealer.
Inruil is beperkt mogelijk.
vr.pr. 24000 euro
tel.0174-221331 of 070-3936983 of 06-51055877
Merk: Opel
Model: Speedster
Bouwjaar: 2004
Carrosserie: Cabriolet 2-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 845 kg
Kleur: Zwart
Vermogen: 108kW
Cylinderinhoud: 2198cc
Zeer nette Speedster te koop i.v.m. aanschaf Elise S2.
De auto is van 06-08-2004 heeft 21000 km gereden,uiteraard verkeert de auto in een zeer
nette staat, heeft onderhoud gehad bij de Opel-dealer.
Inruil is beperkt mogelijk.
vr.pr. 24000 euro
tel.0174-221331 of 070-3936983 of 06-51055877
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dank voor alle antwoorden.
Klinkt hier behoorlijk gezellig!!
Auto enthousiastelingen samen
(net zoals op het Saabforum)
2.2 Tunen? Zonder turbo valt er niet zoveel te tunen toch?
Of je moet de motor reviseren? Wat kost zo'n geintje?
En was de turbo niet net wat harder geveerd, mooier afgewerkt?
Ik zal zeker nog eens in een 2.2 gaan testrijden.
Hoewel die turbo-zet-in-je-rug, daar houd ik wel van.
Gek is het wel. Die Saab was altijd mijn droom. Veel luxe, gaat best vlot. Maar er kriebelt iets dat meer wil.
Klinkt hier behoorlijk gezellig!!
Auto enthousiastelingen samen
(net zoals op het Saabforum)
2.2 Tunen? Zonder turbo valt er niet zoveel te tunen toch?
Of je moet de motor reviseren? Wat kost zo'n geintje?
En was de turbo niet net wat harder geveerd, mooier afgewerkt?
Ik zal zeker nog eens in een 2.2 gaan testrijden.
Hoewel die turbo-zet-in-je-rug, daar houd ik wel van.
Gek is het wel. Die Saab was altijd mijn droom. Veel luxe, gaat best vlot. Maar er kriebelt iets dat meer wil.