Rooster
Rooster
Wat ik meteen had veranderd toen ik mijn speedster kocht was
de grill van voor. Vond die lat er tussen echt niet mooi.
Dus heb ik een zilvere rooster tussengeplaatst.
Dit zie je niet veel op een zilvere Speedster.
Ik vind hem sexy
de grill van voor. Vond die lat er tussen echt niet mooi.
Dus heb ik een zilvere rooster tussengeplaatst.
Dit zie je niet veel op een zilvere Speedster.
Ik vind hem sexy
- Bijlagen
-
- IMG_0408.JPG (164.86 KiB) 4510 keer bekeken
Opel Speedster 2.2 "0044"
One of the first.
One of the first.
-
- Lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04 jan 2005 18:28
Het is een idoot wrede auto, echt een prachtexemplaar. Geinig miniatuur-nummerplaatje ook
Maar dat vervangende rooster...mwah.... je zal het misschien ook in het echt moeten zien zit er trouwens een gaatje in het midden?
Maar dat vervangende rooster...mwah.... je zal het misschien ook in het echt moeten zien zit er trouwens een gaatje in het midden?
Laatst gewijzigd door groenteboer op 22 jan 2005 11:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Pug106 Rallye 1.6
...met de groeten van uw groenteboer
...met de groeten van uw groenteboer
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Ervaring mee Maik ?Maik schreef:Ja, daar zit de aansluiting van je sleep-oog Rubber dopje eraf en je schroeft het oog wat onder je voorklep te vinden is erin.
@ Akeem,
Ik dacht aan je avatar al iets bijzonders te zien. Op een zilveren Speedster staat het inderdaad bijzonder. Persoonlijk vind ik zo'n zwarte muil ook mooi.
SteV6
S4 Avant
Re: Rooster
Helemaal mee eens! Speedsters zien er VEEEL beter uit zonder die stomme balk en het veel te grote logo voor!Akeem schreef:Wat ik meteen had veranderd toen ik mijn speedster kocht was
de grill van voor. Vond die lat er tussen echt niet mooi.
Dus heb ik een zilvere rooster tussengeplaatst.
Dit zie je niet veel op een zilvere Speedster.
Ik vind hem sexy
Mooi werk!
Mark
C30-94@0.55bar
ziet er prima uit
Ziet er prima uit, al dat zilver.
Wat ik me nu afvraag: als je nu 'de rest' ook in dezelfde kleur spuit (d.i. overige roosters én lampkasten etc.) hoe wordt het dan (waarschijnlijk toch een overkill )
Wat ik me nu afvraag: als je nu 'de rest' ook in dezelfde kleur spuit (d.i. overige roosters én lampkasten etc.) hoe wordt het dan (waarschijnlijk toch een overkill )
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Je kan op 2 manieren die balk verwijderen.
1. De snelle sloop manier, de balk zit met 5 of 6 schroeven vast aan het rooster. Door de balk met een dremel ofzo rondom de schroeven stuk/weg te slijpen kan de je balk verwijderen. Daarna even de 4 schroeven van de neus onder de auto loshalen en een paar keer optrekken en afremmen met een wig tussen het glasfiber en de alu bodemplaat om de schroefjes uit de crashbox kwijt te raken.
2. De "nette" manier, de frontclam van de auto halen (dus de hele neus) en dan de schroeven van de balk van binnen uit losschroeven en dan de frontclam weer terugplaatsen op je Speedster. Hoe je de clam moet verwijderen kan je HIER terugvinden.
SteV6
1. De snelle sloop manier, de balk zit met 5 of 6 schroeven vast aan het rooster. Door de balk met een dremel ofzo rondom de schroeven stuk/weg te slijpen kan de je balk verwijderen. Daarna even de 4 schroeven van de neus onder de auto loshalen en een paar keer optrekken en afremmen met een wig tussen het glasfiber en de alu bodemplaat om de schroefjes uit de crashbox kwijt te raken.
2. De "nette" manier, de frontclam van de auto halen (dus de hele neus) en dan de schroeven van de balk van binnen uit losschroeven en dan de frontclam weer terugplaatsen op je Speedster. Hoe je de clam moet verwijderen kan je HIER terugvinden.
SteV6
S4 Avant
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Mooi bedankt, ik begrijp dus goed dat het niet één geheel is met je bumper, mooi zo !!!SteV6 schreef:Je kan op 2 manieren die balk verwijderen.
1. De snelle sloop manier, de balk zit met 5 of 6 schroeven vast aan het rooster. Door de balk met een dremel ofzo rondom de schroeven stuk/weg te slijpen kan de je balk verwijderen. Daarna even de 4 schroeven van de neus onder de auto loshalen en een paar keer optrekken en afremmen met een wig tussen het glasfiber en de alu bodemplaat om de schroefjes uit de crashbox kwijt te raken.
2. De "nette" manier, de frontclam van de auto halen (dus de hele neus) en dan de schroeven van de balk van binnen uit losschroeven en dan de frontclam weer terugplaatsen op je Speedster. Hoe je de clam moet verwijderen kan je HIER terugvinden.
SteV6
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
- Locatie: Groningen
Maik schreef:
"ïnderdaad. En het zwarte gaas loopt ook gewoon door achter die balk langs. Dus daar hoef je ook niets aan te doen "
Dat is inderdaad wel zo, maar bij mij blijken er toch "af fabriek"
3 gaatjes/gaten in te zitten
( 2 kleintjes waar het Opelembleem vast zat en een grotere aan de
zijkant. ) Ze zetten de schroeven blijkbaar niet netjes door de gaatjes
van het gaas zelf vast
Ook ontbrak er bij mij een stukje lak aan binnenzijde van de frontclam, waar de dwarsbalk overloopt in de frontclam(niet meegespoten??)
Dit moet ik allemaal nog repareren, maar voor dat gaas heb ik nog
niet direkt een goede oplossing. Iemand suggesties??
groeten,
Paul.
"ïnderdaad. En het zwarte gaas loopt ook gewoon door achter die balk langs. Dus daar hoef je ook niets aan te doen "
Dat is inderdaad wel zo, maar bij mij blijken er toch "af fabriek"
3 gaatjes/gaten in te zitten
( 2 kleintjes waar het Opelembleem vast zat en een grotere aan de
zijkant. ) Ze zetten de schroeven blijkbaar niet netjes door de gaatjes
van het gaas zelf vast
Ook ontbrak er bij mij een stukje lak aan binnenzijde van de frontclam, waar de dwarsbalk overloopt in de frontclam(niet meegespoten??)
Dit moet ik allemaal nog repareren, maar voor dat gaas heb ik nog
niet direkt een goede oplossing. Iemand suggesties??
groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Is er iemand die het op de nette manier gedaan heeftSteV6 schreef: 2. De "nette" manier, de frontclam van de auto halen (dus de hele neus) en dan de schroeven van de balk van binnen uit losschroeven en dan de frontclam weer terugplaatsen op je Speedster. Hoe je de clam moet verwijderen kan je HIER terugvinden.
SteV6
Het lijkt mij echt een vreselijk karwei
De dremel manier, ben je lang bezig en zijn er dingen waar je op moet letten
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Yes, het eerste is gebeurd, ik heb de balk & Logo uit de gril gehaald
Was wel even eng om te gaan "slopen" aan een toch wel vrij nieuwe auto, maar het resultaat is MOOI
Verbaasd me trouwens dat het "gaas" van metaal is, had kunstof verwacht, wel jammer van dat stomme sleepoog dopje, maarja dit is mooi.
Ik durf er helaas geen klein nummerbord onder te hangen, want dit is toch best lelijk, maarja iedere keer € 65,- storten is ook zonde
Was wel even eng om te gaan "slopen" aan een toch wel vrij nieuwe auto, maar het resultaat is MOOI
Verbaasd me trouwens dat het "gaas" van metaal is, had kunstof verwacht, wel jammer van dat stomme sleepoog dopje, maarja dit is mooi.
Ik durf er helaas geen klein nummerbord onder te hangen, want dit is toch best lelijk, maarja iedere keer € 65,- storten is ook zonde