hardtop

Op zoek naar onderdelen.
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Jefke,

graag zie ik een foto van jouw Speedster.
Ben erg benieuwd naar de kleur!

Richard
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Natuurlijk heb ik een hardtop, ben ook de enige hier die kilometers maakt.. Als je regelmatig wilt rijden MOET je zo'n ding hebben, erop en eraf is 3-4 min werk... Geen idee wat de rest van die 20 min doet!!!! Echt gelul... Hij is veel mooier met hardtop, kijk maar naar die van Jans bij wie is wie..

Luister niet naar de rest, ze rijden niet als het regent, als er veel wind staat... Maar ze weten alles over een hardtop :roll: :oops: :shock: :(
Welke je koopt is aan jou, maar kopen moet je het.. Veel minder geluid als je boven de 150 rijdt, maar dat doen ze hier ook niet, krijgen ze de vliegen en muggen er weer niet af... Hoewel kunnen ze wel poetsen :idea:
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Ik raak altijd zeer snel gewend aan auto's en moet dan vaak weer iets nieuws kopen.
Bij de Speedster heb ik dat niet, omdat ik in de winter de hardtop er weer opzet en dan het uiterlijk van de Speedster in zijn voordeel verander waardoor ik weer erg blij ben met de nieuwe look van de auto.
Houdt er gewoon rekening mee dat een hardtop geen weersinvloed heeft en dat het stoffendakje in de winter weinig droog zal zijn en eerder mos aanslag zal hebben.
Een tip is even inspuiten met harmisol.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik kan niet zeggen dat wanneer je veel km's maakt (wat is veel?) dat je dan een hardtop MOET hebben. Tot nu toe heb ik hem in iedergeval niet nodig gehad, inclusief de afgelopen winter, vakantie etc..

Wat ik me wel kan voorstellen is dat het comfort in de auto met een hardtop een stuk beter is, en dat je ook meer rendement haalt uit je kachel wanneer het echt koud is.
Wat mij een beetje tegenhoud is de prijs, ze zijn over het algemeen al duur. En als er dan toch veel geld aan uitgegeven moet worden zou ik nog het liefst de gullwing versie hebben waar Thorney mee bezig was/is. Maarja, die is nog niet beschikbaar..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Ride-aholic
Actief lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
Locatie: Oosterhout (NB)

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

Even een vraag: er is blijkbaar een verschil tussen hardtop van een turbo en een NA, maar passen beiden op een NA?
Mijzelf maakt het niet zoveel uit, ik vind het gebulder van de softtop wel gaaf, maar als m'n vriendin meerijdt (en da's zoveel mogelijk) is het wel zo prettig als we nog kunnen communiceren. En kan ik misschien horen wat TomTom te melden heeft :D .

Greeting, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

""Ik kan niet zeggen dat wanneer je veel km's maakt (wat is veel?) dat je dan een hardtop MOET hebben.""( Nee bij mij lukte dat quote weer eens niet-dus maar zo dan)

Ik rijd 50-55 duizend km per jaar (en dat is veel hier!!! met dat eeuwige gemuts over de regen :cry: :wink:) met de speedster en ik zou niet meer zonder hardtop willen rijden, laat ik het zo zeggen dan!
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

stevenflappy schreef:""Ik kan niet zeggen dat wanneer je veel km's maakt (wat is veel?) dat je dan een hardtop MOET hebben.""( Nee bij mij lukte dat quote weer eens niet-dus maar zo dan)

Ik rijd 50-55 duizend km per jaar (en dat is veel hier!!! met dat eeuwige gemuts over de regen :cry: :wink:) met de speedster en ik zou niet meer zonder hardtop willen rijden, laat ik het zo zeggen dan!
ja ik heb nu in een maand circa 2300km gereden, vindt ik persoonlijk veel......maar vooral mooie kilometers.....dus geen hardtop, en de herrie is in de Turbo minder dus praten met mijn vrouw of vriendin blijft over het algemeen goed mogelijk :!:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

stevenflappy schreef:""Ik kan niet zeggen dat wanneer je veel km's maakt (wat is veel?) dat je dan een hardtop MOET hebben.""( Nee bij mij lukte dat quote weer eens niet-dus maar zo dan)

Ik rijd 50-55 duizend km per jaar (en dat is veel hier!!! met dat eeuwige gemuts over de regen :cry: :wink:) met de speedster en ik zou niet meer zonder hardtop willen rijden, laat ik het zo zeggen dan!
Ok, ik zit op iets minder, 35Kkm, maar heb weinig problemen met de softtop :)

Naja, het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Er zullen ongetwijfeld bergen mensen die zich sowieso niet kunnen voorstellen dat er zoveel km's worden gereden in een auto als de speedster..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

markv schreef: Ok, ik zit op iets minder, 35Kkm, maar heb weinig problemen met de softtop :)

Naja, het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Er zullen ongetwijfeld bergen mensen die zich sowieso niet kunnen voorstellen dat er zoveel km's worden gereden in een auto als de speedster..

Mark
Persoonlijk kijk ik eerst eens aan of ik er in de winter uberhaupt veel mee rijd, ik denk dat hij dan alleen gebruikt wordt als mijn vrouw de andere auto nodig heeft of als het mooi winterweer is, wel koud dus maar droog en zonnig ;)

Dan is een Hardtop mijns inziens zonde, in de zomer hoef ik zo'n ding er niet op, je kan namelijk snel open rijden, en dat doe ik dan ook graag 8)
Gebruikersavatar
Ride-aholic
Actief lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
Locatie: Oosterhout (NB)

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

Heb m'n Speedy net een maand en bijna 5500 kilometer gereden, maar daar zit de vakantie bij. Normaal reed ik tussen 15 en 20 duizend per jaar, maar wil meer gaan fietsen. 8,6 km naar m'n werk is te weinig om de motor altijd goed warm te krijgen, m.n. in de winter. Maar wil toch wel een hard-top, om langere afstanden wat comfortabeler af te kunnen leggen.
En het ziet er niet verkeerd uit, maar da's mijn mening. Ik wacht echter nog op een antwoord op de vraag: Past de turbo-hardtop op een NA, en scheelt de geluidsdemping veel?

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Ride-aholic schreef:Hi,

Heb m'n Speedy net een maand en bijna 5500 kilometer gereden, maar daar zit de vakantie bij. Normaal reed ik tussen 15 en 20 duizend per jaar, maar wil meer gaan fietsen. 8,6 km naar m'n werk is te weinig om de motor altijd goed warm te krijgen, m.n. in de winter. Maar wil toch wel een hard-top, om langere afstanden wat comfortabeler af te kunnen leggen.
En het ziet er niet verkeerd uit, maar da's mijn mening. Ik wacht echter nog op een antwoord op de vraag: Past de turbo-hardtop op een NA, en scheelt de geluidsdemping veel?

Greetingz, Peter

Hallo Peter

Of er verschil in zit qua geluid ,zal zeer moelijk te bepalen zijn. bedoel dus of op een 2.2 of turbo.de 2.2 maakt m.i. ietsje meer lawaai.
Maar als ik mijn hardtop erop heb, rijd het als een gewone auto,dus perfekt.Vind die hardtopecht een aanrader.



jans
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

Bericht door Dutch Boy »

Ride-aholic schreef:Hi,

da's mijn mening. Ik wacht echter nog op een antwoord op de vraag: Past de turbo-hardtop op een NA, en scheelt de geluidsdemping veel?

Greetingz, Peter
Peter,

De hardtop past zowel op de 2.2 als op de T. Mijn hardtop kocht ik bij de 2.2 (toen 'standaard' grijs), bij inruil nam ik 'm mee naar de T (en over laten spuiten) en no problemo.
Mijn T gebruik ik ook (bijna) dagelijks, alle seizoenen, en dan vind ik het wel prettig, zo'n ht. Als je wat 'up tempo' wilt rijden, zomer of winter, dan heeft de ht mijn voorkeur.

'Kost iets maar dan heb je ook wat' 8)
Gebruikersavatar
Ride-aholic
Actief lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
Locatie: Oosterhout (NB)

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

Jans & Dutchboy, bedankt voor de info. Speedy hoeft in de winter niet echt de weg op, dus warmte vind ik niet zo'n probleem. Vooral het gebulder als ik samen met m'n navigatrice rijdt is wat storend. Dus hardtop gaat er komen.

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Gebruikersavatar
joel do desert
Actief lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 jul 2005 20:25
Locatie: Neerijnen

Bericht door joel do desert »

Aan degene die nog een hardtop zoeken (Peter?),

Er staat er één, kleur zwart metalic, te koop op Ebay Duitsland voor een nu kopen prijs van 860 Euro ex. verzendkosten 80 euro.

http://cgi.ebay.nl/Hardtop-OPEL-SPEEDST ... dZViewItem

Groet,

Hans #751
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Even een foto met hardtop :thumbup:
Bijlagen
club.JPG
club.JPG (125.53 KiB) 4925 keer bekeken
Plaats reactie