Helaas is dit jaar niet erg succes vol geweest... Eerst problemen met de afstelling van het motormanagement, de begrenzer greep eigenlijk te vroeg in en nadat dat verholpen was begaf de versnellingsbak (synchro's) het een dag later op Zandvoort Heb er voor gekozen deze niet met origineel materiaal te renoveren, maar motorsport onderdelen. Die nog altijd niet binnen zijn, dus ga me nu richten op volgend seizoen
Naast renoveren van de bak heb ik daarom na lang wikken en wegen besloten de motor toch nog iets verder op te schroeven. Zoals de motor nu is had er een zeer lage 11s, misschien een 10.9 ingezeten (11.4 was mijn beste tijd, maar met een zeer slechte start...). De motor wordt komende winter verder verbouwd naar Vmax EVO450 Het motorvermogen zal dus gaan stijgen van 380pk nu naar 450pk en het koppel zal daarbij met zo'n 70 tot 100nm stijgen. Hiermee hoop ik volgend jaar rond de 10.5 te kunnen rijden, waarmee ik toch vooraan moet kunnen eindigen in de S/M klasse van OSL (index tot 10.00, beste dit seizoen reed 10.8...)
Bij de stap van evo360+ naar evo450 komt nog wel aardig wat kijken... Naast aanpassing van het motormanagement (in combinatie met Apexi boostcontrol) komt er een grotere turbo, waardoor het uitlaatspruitstuk moet worden aangepast; spagetti met externe wastegate en hierdoor moet ook de uitlaat weer ietsjes worden aangepast. Verder moet de kop worden bewerkt om meer druk aan te kunnen en voor een betere flow. Doordat de turbodruk om hoog gaat (2bar) moet de compressie van het blok verder verlaagt worden en nog wat kleine zaken als andere nokken (zodat de begrenzer naar 8200rpm kan)...
Kijk nu al uit naar volgend jaar
p.s. Voor volgend jaar heb ik al een set ATS DTC's thuis liggen, voor 7,5x17 met 215/45 achter 9x17 met 255/408x15 Toyo R888 voor de sprint 8x15 met Mickey Thompson ET Drag Radials. Ben dus ook nog iets afgevallen
Laatst gewijzigd door Rikster op 11 dec 2007 8:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Verveel je je daar in afghanistan Rik ( Geintje )
Heb je het laatste nieuws ook al gehoord dan S.Klasen heeft de complete aandrijving van die speedster met de GT 42 gemold
bullet proof had ie nog gezegd
Jan Klasen zet alles op alles en draait de boost vol open voor één goede run om dan te kunnen zeggen; 10.6!!!... maar hij rookt nu wel
Zal volgend jaar ook niet gelijk in de eerste versnelling met 2.0bar rijden. Wil weg rijden zoals dit jaar, iets meer snelheid maken doordat ik meer toeren kan draaiien en dan vol vermogen na overschakelen... We gaan het zien en meemaken
@Maik: Gezellig... eerste zal ergens april '07 zijn.
@Jans: Ben nog niet weg, al duurt het niet lang meer...
Of ze hem op de baan zal houden maak ik me geen zorgen om, maar de tijden die ze zal rijden
Mocht ze wel eens gas durven te geven... zou theoretisch 0.04s schelen op de ¼mile (30kg verschil).
Jans kogel en die van mij verschillen nu al niet al te veel (motorisch eigenlijk alleen qua nokassen), maar het wordt voor het eerst dat ik meer pk's zal hebben. Ben benieuwd hoe lang Jans achter zal blijven...
p.s. Matthijs vliegt idd net als ik Cougar en nu we nog intern een kamer hebben zelfs mijn buurman...