Seizoen 2007 -> 2008 (Vmax evo450...)
Dagje bij Lotus in Amsterdam was super... tot het uitrijden van de garage. Na montage van de Nitron Track set en het uitwegen van de Speedster bleek tijdens het uitrijden van de garage dat de ATS DTC 9Jx17" ET30 hiermee niet samen gaat De binnenkant van de achtervelg raakt bij volledige invering net het nippeltje waarmee de schokdemper en het externe reservoir verbonden zijn. Ook na hoger zetten van de achterpoten en de dempers op hun hardste stand bleek de spelling te weinig... Het wachten is nu op 5mm spacers, waarmee het probleem verholpen moet zijn. Tot die tijd is mijn Speedster geparkeerd in de showroom van Lotus A'dam
p.s. De Speedster viel trouwens niet tegen op de weegschaal: 925kg
p.s.p.s. Ook de boerenkool met rookworst viel heel niet tegen
p.s. De Speedster viel trouwens niet tegen op de weegschaal: 925kg
p.s.p.s. Ook de boerenkool met rookworst viel heel niet tegen
Hoi hoi,
Ik wil van het jaar nog een speedster kopen opknappen en een beetje meer pk’s geven.
Vraagje aan Rikster:
Ik lees dat jij een speedster met 450pk heb (vet).
Wat heb je allemaal gedaan om dat voor elkaar te krijgen?
Ben je voor een totaal nieuw blok gegaan of wat?
Ik ben zelf qwa motor gebeuren niet op de hoogte van termen en dingen.
Wat is de “Vmax EVO450” tunnings kit of nieuwe motor?
En wat kost zoiets om het naar 450pk te brengen 10.000,- of al gauw 20.000,- euro of nog meer.
Ik las dat alles niet zo soepel verlopen is maar ik hoop voor je dat alles goed gekomen is tot wat je wilde.
Respect voor dat je zo’n geduld heb met alles om toch je eind doel te bereiken.
Maar je heb dan wel een lekker rap autotje
Grt. Ricardo
Ik wil van het jaar nog een speedster kopen opknappen en een beetje meer pk’s geven.
Vraagje aan Rikster:
Ik lees dat jij een speedster met 450pk heb (vet).
Wat heb je allemaal gedaan om dat voor elkaar te krijgen?
Ben je voor een totaal nieuw blok gegaan of wat?
Ik ben zelf qwa motor gebeuren niet op de hoogte van termen en dingen.
Wat is de “Vmax EVO450” tunnings kit of nieuwe motor?
En wat kost zoiets om het naar 450pk te brengen 10.000,- of al gauw 20.000,- euro of nog meer.
Ik las dat alles niet zo soepel verlopen is maar ik hoop voor je dat alles goed gekomen is tot wat je wilde.
Respect voor dat je zo’n geduld heb met alles om toch je eind doel te bereiken.
Maar je heb dan wel een lekker rap autotje
Grt. Ricardo
Herman bedankt voor de sites (ik ben weer een paar dagen van de straat).
Ik mag wel een loterij winnen als ik alles wil wat er op die sites staat.
De Speedster wil ik voor straat en soms het circuit op (meer een funcar/hobby).
Maar onderstel, remmen en banden in ieder geval, en daarna wil ik zelf het uiterlijk gaan veranderen.
Bijv. vleugeltje ala deze http://www.thorneymotorsport.co.uk/tms/ ... 4-01_1.jpg
En dit lijkt me ook wel leuk om zelf te maken http://www.badster.se/bilarna_bygget_vi ... d=10&id=28
De dingen hier boven lukt me wel maar vraag niks over de motor en de elektra daar van.
Maar 1 ding snap ik ni, dat ze niet van die extreme sets hebben van de 2.2liter en wel van de 2.0 turbo (van meer dan 400pk).
Kan ook veel info van deze site halen en iedereen is ook heel behulpzaam.
Grt. Ricardo
Ik mag wel een loterij winnen als ik alles wil wat er op die sites staat.
De Speedster wil ik voor straat en soms het circuit op (meer een funcar/hobby).
Maar onderstel, remmen en banden in ieder geval, en daarna wil ik zelf het uiterlijk gaan veranderen.
Bijv. vleugeltje ala deze http://www.thorneymotorsport.co.uk/tms/ ... 4-01_1.jpg
En dit lijkt me ook wel leuk om zelf te maken http://www.badster.se/bilarna_bygget_vi ... d=10&id=28
De dingen hier boven lukt me wel maar vraag niks over de motor en de elektra daar van.
Maar 1 ding snap ik ni, dat ze niet van die extreme sets hebben van de 2.2liter en wel van de 2.0 turbo (van meer dan 400pk).
Kan ook veel info van deze site halen en iedereen is ook heel behulpzaam.
Grt. Ricardo
Inderdaad wijze woorden, mijn pb-tje naar Ricardo had dezelfde strekkingHerman schreef:Je moet niet op pad willen gaan met alleen een sterkere motor. Je zult steeds de hele auto in balans moeten houden, zeker ook onderstel, banden en remmen. En afhankelijk van je doel (straat, circuit, sprint) nog wat andere zaken.
Hou er ook rekening mee dat een ver doorgetunde motor een minder hanteerbaar karakter krijgt
Denk ook aan het opbouwen van je eigen rijvaardigheid Onervaren instappen in een auto met minder dan 900 kilo met 400pk of meer achterwielaangedreven zonder overige aanpassingen staat voor mij gelijk aan een serieuze poging tot zelfdoding
Persoonlijk hou ik niet van tractioncontrol, maar het maakt de poging tot zelfdoding wel een iets minder serieuze... Zonder is een sperdifferentieel (LSD) een absolute must voor de Speedster