Seizoen 2007 -> 2008 (Vmax evo450...)

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Nope... voorheen was de Speedster alleen motorisch aangepast :oops:
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Dagje bij Lotus in Amsterdam was super... tot het uitrijden van de garage. Na montage van de Nitron Track set en het uitwegen van de Speedster bleek tijdens het uitrijden van de garage dat de ATS DTC 9Jx17" ET30 hiermee niet samen gaat :cry: De binnenkant van de achtervelg raakt bij volledige invering net het nippeltje waarmee de schokdemper en het externe reservoir verbonden zijn. Ook na hoger zetten van de achterpoten en de dempers op hun hardste stand bleek de spelling te weinig... Het wachten is nu op 5mm spacers, waarmee het probleem verholpen moet zijn. Tot die tijd is mijn Speedster geparkeerd in de showroom van Lotus A'dam :oops:

p.s. De Speedster viel trouwens niet tegen op de weegschaal: 925kg :)

p.s.p.s. Ook de boerenkool met rookworst viel heel niet tegen :wink:
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

In Dld. hebben ze daarom de ATS velgen met ET27 Rick.

Maar veel plezier ermee! Nu maar uitvogelen met welke instellingen je de meeste tractie vindt voor de sprints.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Helaas hebben ze gisteren bij Lotus A'dam verkeerde spacers binnen gekregen; 16mm :shock: De Speedster zal dus ook nog niet dit weekend terug gaan naar Vmax voor de "laatste" aanpassingen en afstellingen :(
Gelukkig is het rijdersseizoen redelijk ten einde...
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Je kent Markus... zou ik ook wel willen weten :? Ben momenteel te druk met klussen in mijn nieuwe huis, dus heb er ook nog niet achteraan gezetten :roll:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
rhp1978
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2007 10:22
Locatie: Dinteloord

Bericht door rhp1978 »

Hoi hoi,

Ik wil van het jaar nog een speedster kopen opknappen en een beetje meer pk’s geven. :)


Vraagje aan Rikster:
Ik lees dat jij een speedster met 450pk heb (vet).
Wat heb je allemaal gedaan om dat voor elkaar te krijgen?
Ben je voor een totaal nieuw blok gegaan of wat?

Ik ben zelf qwa motor gebeuren niet op de hoogte van termen en dingen. :oops:
Wat is de “Vmax EVO450” tunnings kit of nieuwe motor?
En wat kost zoiets om het naar 450pk te brengen 10.000,- of al gauw 20.000,- euro of nog meer.

Ik las dat alles niet zo soepel verlopen is maar ik hoop voor je dat alles goed gekomen is tot wat je wilde.
Respect voor dat je zo’n geduld heb met alles om toch je eind doel te bereiken.
Maar je heb dan wel een lekker rap autotje :wink:

Grt. Ricardo
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Ricardo, je hebt een pb-tje...
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Wijze woorden. :D
Heeft alleen nog pet met nr:0672
rhp1978
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2007 10:22
Locatie: Dinteloord

Bericht door rhp1978 »

Herman bedankt voor de sites (ik ben weer een paar dagen van de straat). :)
Ik mag wel een loterij winnen als ik alles wil wat er op die sites staat. :D
De Speedster wil ik voor straat en soms het circuit op (meer een funcar/hobby).

Maar onderstel, remmen en banden in ieder geval, en daarna wil ik zelf het uiterlijk gaan veranderen.
Bijv. vleugeltje ala deze http://www.thorneymotorsport.co.uk/tms/ ... 4-01_1.jpg
En dit lijkt me ook wel leuk om zelf te maken http://www.badster.se/bilarna_bygget_vi ... d=10&id=28

De dingen hier boven lukt me wel maar vraag niks over de motor en de elektra daar van.
Maar 1 ding snap ik ni, dat ze niet van die extreme sets hebben van de 2.2liter en wel van de 2.0 turbo (van meer dan 400pk).

Kan ook veel info van deze site halen en iedereen is ook heel behulpzaam. :thumbsup:

Grt. Ricardo
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Herman schreef:Je moet niet op pad willen gaan met alleen een sterkere motor. Je zult steeds de hele auto in balans moeten houden, zeker ook onderstel, banden en remmen. En afhankelijk van je doel (straat, circuit, sprint) nog wat andere zaken.
Hou er ook rekening mee dat een ver doorgetunde motor een minder hanteerbaar karakter krijgt :?

Denk ook aan het opbouwen van je eigen rijvaardigheid 8) Onervaren instappen in een auto met minder dan 900 kilo met 400pk of meer achterwielaangedreven zonder overige aanpassingen staat voor mij gelijk aan een serieuze poging tot zelfdoding :shock:
Inderdaad wijze woorden, mijn pb-tje naar Ricardo had dezelfde strekking :wink:

Persoonlijk hou ik niet van tractioncontrol, maar het maakt de poging tot zelfdoding wel een iets minder serieuze... Zonder is een sperdifferentieel (LSD) een absolute must voor de Speedster :!:
Plaats reactie