Seizoen 2007 -> 2008 (Vmax evo450...)
[quote="Herman"]quote]
De Speedsters genereren iets downforce op de vooras en wat lift op de achteras. quote]
Dat lift op de achter wielen komt dat niet van het ontwerp van de speedster zelf bijv. het stuk bij de achterruit wat abrupt naar beneden gaat. (zie Tekening)
Daar is genoeg ruimte voor draai kolkjes lucht die daar blijven hagen en zo een soort vacuüm creëren en zo iets of wat lift kunnen veroorzaken.
Met je vleugel los je dit probleem zeker op, maar ik denk dat dit ook wel wat scheelt.
www.carspezials.de kijk op “karosserie” en dan naar de “racinghaube”.
Of je maakt het zelf http://www.badster.se/bilarna_bygget_vi ... d=10&id=28
1 van de 2 ga ik zeker doen.
Grt. Ricardo
De Speedsters genereren iets downforce op de vooras en wat lift op de achteras. quote]
Dat lift op de achter wielen komt dat niet van het ontwerp van de speedster zelf bijv. het stuk bij de achterruit wat abrupt naar beneden gaat. (zie Tekening)
Daar is genoeg ruimte voor draai kolkjes lucht die daar blijven hagen en zo een soort vacuüm creëren en zo iets of wat lift kunnen veroorzaken.
Met je vleugel los je dit probleem zeker op, maar ik denk dat dit ook wel wat scheelt.
www.carspezials.de kijk op “karosserie” en dan naar de “racinghaube”.
Of je maakt het zelf http://www.badster.se/bilarna_bygget_vi ... d=10&id=28
1 van de 2 ga ik zeker doen.
Grt. Ricardo
- Bijlagen
-
- Speedster Lucht.JPG (13.71 KiB) 6784 keer bekeken
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Daar ga je het mijns inziens niet mee opheffen, integendeel zelfs.
Een beetje turbulentie bovenop de speedster doet de "downforce" juist goed. Het schijnt dat als je zonder dakje rijdt, dat je dan meer asdruk houdt dan zonder.
Met zo'n "katterug" maak je van de speedster juist een nog mooier vleugelprofiel, maar dan precies zoals hij bij een vliegtuig werkt. Dus UPlift... Vlak aan de onderkant (bodemplaat) en bol aan de bovenkant is dus precies hoe het profiel van een vliegtuigvleugel eruit ziet
Je wilt het dus precies omkeren.... Dus een vleugel en/of grotere diffuser erop gaat het beste werken.
Een beetje turbulentie bovenop de speedster doet de "downforce" juist goed. Het schijnt dat als je zonder dakje rijdt, dat je dan meer asdruk houdt dan zonder.
Met zo'n "katterug" maak je van de speedster juist een nog mooier vleugelprofiel, maar dan precies zoals hij bij een vliegtuig werkt. Dus UPlift... Vlak aan de onderkant (bodemplaat) en bol aan de bovenkant is dus precies hoe het profiel van een vliegtuigvleugel eruit ziet
Je wilt het dus precies omkeren.... Dus een vleugel en/of grotere diffuser erop gaat het beste werken.
Ben vorige week langs gereden bij Vmax , volgens Markus moest hij de Speedster alleen nog op de bank "fijn" afstellen... Echter waren er nog wat kleine zaken die ik eerder met hem had afgesproken waar nog niets van terug te zien was . Deze worden de komende dagen gedaan en de planning is dat ik samen met Markus volgende week ga rijden voor de motor afstellingen !
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
Rikster schreef:"Helaas" ben ik momenteel op wintersport, dus kan ik er nog niet zelf van genieten... maar gisteren is de Speedster bij Lotus in A'dam afgeleverd door Vmax met 477pk (-> 1.95kg/pk)
Ik heb hem gezien vandaag,Ziet er goed uit en klinkt goed.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.