Mmm.Rotax schreef:Zat de kots dan ook aan de buitenkant?! Dacht dat ik het keurig in de helm had gehouden
PS: nog bedankt voor het lenen van je helm, Piet
Napraat LoT Zandvoort 13 oktober 2006!
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
De rode Elise die later op de dag in aanraking met een bandenmuur kwam , is toch weer aardig snel opgelapt!
Ik zag hem gisteren weer vrolijk rondjes rijden op de Nordschleife, met rode duct tape op de body en waarschijnlijk een nieuwe spoorstang
http://images2.fotopic.net/?iid=yjwkzl& ... noresize=1
Ik zag hem gisteren weer vrolijk rondjes rijden op de Nordschleife, met rode duct tape op de body en waarschijnlijk een nieuwe spoorstang
http://images2.fotopic.net/?iid=yjwkzl& ... noresize=1
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Het is wel een link van lik mijn vestje.Maik schreef:De rode Elise die later op de dag in aanraking met een bandenmuur kwam , is toch weer aardig snel opgelapt!
Ik zag hem gisteren weer vrolijk rondjes rijden op de Nordschleife, met rode duct tape op de body en waarschijnlijk een nieuwe spoorstang
http://images2.fotopic.net/?iid=yjwkzl& ... noresize=1
Die andere is weer terug in Engeland.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
In eerste instantie is het alleen om jezelf om iemand anders te redden, niet de auto. Daarnaast kan je het dus wel overwegen te gebruiken op een auto als het niet dat aggresieve poederspul is.
Maar op een circuit zou ik altijd IETS gebruiken mocht er fik onstaan, je auto is dan namelijk niet verzekerd en kan je dan sowieso naar je centen fluiten!
Maar op een circuit zou ik altijd IETS gebruiken mocht er fik onstaan, je auto is dan namelijk niet verzekerd en kan je dan sowieso naar je centen fluiten!
Maik heeft het inderdaad bij het rechte eind... In eerste instantie is een blusser bedoeld als persoonlijke bescherming.
Ik denk niet dat iemand er vanuit gaat dat een Elise of Speedster spontaan in de fik vliegt. Het gebeurt niet vaak, maar het gebeurt. Laten we zeggen, bij LOT vliegt er ongeveer 2 tot 3 keer per jaar een auto in de fik. Als dat een brandje is in de motorruimte kan je vaak uitstappen en jezelf in veiligheid brengen. Als het een losgeschoten benzineleiding wil je graag erg snel weg zijn. Maar als je dan eerst nog even in de ankers moet om te stoppen, je gordels los moet maken etc loop je het risico dat de zooi over je heen komt zetten = niet fijn
Deze blussertjes hebben twee belangrijke voordelen: ze werken gedurende 51 seconden (waar een normale 1kg poederblusser 10 seconden werkt(!)) en hij laat geen troep achter. Als er dus bijvoorbeeld sprake is van een dynamobrandje of zo kan je met zo'n ding veilig de brand blussen zonder het risico dat er binnen een half jaar gaten in de motor vallen van de poedertroep die achtergebleven is.
Ik denk niet dat iemand er vanuit gaat dat een Elise of Speedster spontaan in de fik vliegt. Het gebeurt niet vaak, maar het gebeurt. Laten we zeggen, bij LOT vliegt er ongeveer 2 tot 3 keer per jaar een auto in de fik. Als dat een brandje is in de motorruimte kan je vaak uitstappen en jezelf in veiligheid brengen. Als het een losgeschoten benzineleiding wil je graag erg snel weg zijn. Maar als je dan eerst nog even in de ankers moet om te stoppen, je gordels los moet maken etc loop je het risico dat de zooi over je heen komt zetten = niet fijn
Deze blussertjes hebben twee belangrijke voordelen: ze werken gedurende 51 seconden (waar een normale 1kg poederblusser 10 seconden werkt(!)) en hij laat geen troep achter. Als er dus bijvoorbeeld sprake is van een dynamobrandje of zo kan je met zo'n ding veilig de brand blussen zonder het risico dat er binnen een half jaar gaten in de motor vallen van de poedertroep die achtergebleven is.