Pagina 1 van 2
Krikpunten!!!
Geplaatst: 30 okt 2006 20:25
door Robin
Op welke plaatsen krik je de speedster het beste op ? Omdat de speedster toch nogal een buitenbeentje is en velen hier twijfelen aan de exacte krikpunten, dacht ik dat het misschien fijn was als iemand een duidelijke foto of tekening/schets wou toevoegen met alle bruikbare krikpunten bij de speedster....

Geplaatst: 30 okt 2006 20:29
door linne150
Wat denk je van de biblio

Geplaatst: 30 okt 2006 20:30
door Maik
Geplaatst: 30 okt 2006 21:08
door Robin
En waarom zou ik die moeite doen als ik nu met nog minder zoekwerk ook de info heb gekregen die ik wou
ps: bedankt linne150 en Maik

Geplaatst: 30 okt 2006 21:40
door Philip
aandacht vereist inzake opkrikken wagen ...
op autokeuring hebben ze destijds (in 2005) serieus wat schade aangebracht bij het verkeerd opkrikken van de wagen ...
ze hebben de schade uiterrard op zich genomen via hun verzekering ...silverwing werd professioneel hersteld in opel garage ...
schade betrof aan beide kanten van de wagen scheuren in de onderkant van de deurdrempels ....
schade à rato van zo'n 1250 euro!
Phil
Geplaatst: 30 okt 2006 21:56
door Robin
Zo zie je maar dat vele garagehouders en keuringstations niet veel weten over de speedster....als ik de reacties hier lees van de nederlanders is het bij lotus v/d kooi en in Oosterhout wel dik in orde qua onderhoud en dergelijke maar wel wat ver voor een vlaamse limburger

Geplaatst: 30 okt 2006 22:45
door SteV6
Aangezien ik een paar extra
alu-bussen heb om de auto op de brug te kunnen zetten zonder de bodemplaat los te hoeven halen heb ik ,misschien ten overvloedde,
een paar stickertjes besteld bij onze Oosterburen.
De kriksticker voor midden onder de dorpel en de hefbrugstickers voor de punten vooraan en daar waar de alu-bussen zich bevinden. De monteur die het nu nog fout doet kan er op rekenen dat ik hem hoogstpersoonlijk een krik in zijn mond plaats ...
SteV6
Geplaatst: 31 dec 2006 9:45
door Maik
Stephan, waar komen die schijven precies te zitten eigenlijk? Is daar een tekeningetje van? Ik dacht trouwens dat je hier op het forum ooit een topic over de montage van die dingen had gezet, maar ik kan dat niet vinden

Geplaatst: 31 dec 2006 14:58
door SteV6
Ha Maik,
Die komen tussen het chassis en de voorste-achterste bodemplaat.
Dus voor de achterwielen, net naast de geplakte dorpel. Precies in de lijn door het zwaartepunt van de speedster.
Als jij een goede foto van de bodem maakt, geef ik wel aan waar ze bij mij zitten.
Poetser met poetsbrug

Ik heb me ingehouden in jouw topic, maar nu kan ik het niet laten. Veel plezier met het sleutelen. Als ik in de buurt kom, bel ik even voor een bakkie koffie.
SteV6
Geplaatst: 31 dec 2006 15:26
door joel do desert
Maik,
Zag deze foto op het Duitse forum. Geeft vrij goed aan waar de krikpunten zitten.
Groet,
Hans
Geplaatst: 01 jan 2007 9:09
door YvoTuk
joel do desert schreef:Maik,
Geeft vrij goed aan waar de krikpunten zitten.
MOMENT!
Dit zijn de krikpunten als je van die aluminium (of kunstof) bussen hebt gemonteerd. Als je dit bij een standaard Speedster doet heb je een paar mooie ronde afdrukken in de undertray staan!
Meestal sleutel ik vlak bij huis (makkelijker) in de stalling. Over het algemeen krik ik de auto dan aan één kant op (net achter de sluitlijn van de deur) en zet dan een oprijplaatje onder het achterwiel. Andere kant precies hetzelfde. Als ik dan ook nog eens de voorkant omhoog wil hebben pak ik die in het midden van het geribbelde alu gedeelte aan de voorkant. Werkt prima zo

Geplaatst: 01 jan 2007 11:50
door SteV6
@ Ivo,
De vraag van Maik ging juist over die bussen!
SteV6
Geplaatst: 01 jan 2007 19:07
door Maik
Bedankt Hans!
Op die plek heb jij ze nu dus ook zitten Stephan?
Ik ga nog even kijken wat ik daar tussen ga zetten, volgens mij gaat het ook goed lukken met een stukje multiplex o.i.d., de dikte heb ik al gevonden op de duitse clubsite, 31mm als het goed is...
Geplaatst: 01 jan 2007 21:32
door SteV6
31 mm, maar dat had ik je ook al een keer verteld. Kijk wel uit met hout, want dat veert of vervormt altijd iets!
Bewijs: Wat is het verschil tussen een ambtenaar en een stuk hout?
Hout werkt altijd
SteV6
Geplaatst: 01 jan 2007 22:00
door Maik
Het ligt er een beetje aan met wat voor soort profiel/plaat van de speedster er op het stukje hout rust. Als dat een vrij groot oppervlak is verwacht ik geen probleem. De houten blokken die ik nu gebruik tussen de brug en de originele krikpunten deuken geen mm in...
Een beetje hout kan 40kg per cm2 hebben, dus heb je maar iets van 3x3cm hout nodig voor de last die je dan ongeveer krijgt. 6x6cm (4x zoveel oppervlak) moet de truuk dan wel doen
Maar ik bekijk wel even goed waar dat stukje hout precies op gaat rusten.