Turbo groen
Inderdaad een omgebouwde 2.2 of een turbo met flink wat schade.
Wat de kilometers betreft blijkt het toch uitkijken geblazen
Bij ons is deze week de toerentellen en de kilometerteller vernieuwd onder garantie omdat de toerentellen een knarsend geluid maakte.
Nu bleek dat ze de totaal kilometerstand niet kunnen inprogrammeren in de nieuwe teller. Onze totaal stand stond dus ook weer op nul
We hebben wel een aantekening laten maken in het onderhoudsboekje, maar dat is pas gedaan nadat wij er om vroegen
Dus altijd uitkijken met een kilometerstand van een Speedster
Spiky
Wat de kilometers betreft blijkt het toch uitkijken geblazen
Bij ons is deze week de toerentellen en de kilometerteller vernieuwd onder garantie omdat de toerentellen een knarsend geluid maakte.
Nu bleek dat ze de totaal kilometerstand niet kunnen inprogrammeren in de nieuwe teller. Onze totaal stand stond dus ook weer op nul
We hebben wel een aantekening laten maken in het onderhoudsboekje, maar dat is pas gedaan nadat wij er om vroegen
Dus altijd uitkijken met een kilometerstand van een Speedster
Spiky
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Het is zeker weten wel een originele Turbo volgens mij, de klokkenwinkel is een Turbo klokkenwinkel en de CV incl schakelaar op stuurkolom is ook alleen op de Turbo geleverd.......touring pakket ook trouwens.
Het is gewoon zo'n hobby-ist geweest zoals er hier veel op zitten, rond de versnellingspook zit ook een extra rand en een beugel ervoor.......
Maarja die koplampen.....dat doe je volgens mij alleen igv schade, ik zou het telefoonnummer van de vorige en enige) eigenaar vragen
Het is gewoon zo'n hobby-ist geweest zoals er hier veel op zitten, rond de versnellingspook zit ook een extra rand en een beugel ervoor.......
Maarja die koplampen.....dat doe je volgens mij alleen igv schade, ik zou het telefoonnummer van de vorige en enige) eigenaar vragen
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
groene turbo
Er zijn nog een paar eigenaardigheden. De plastic middenconsole is die van een atmo. Er zit een alarmledje op, en dat heb je daar niet bij de Turbo.
Ook is het opellogo op de frontgrill niet het originele, maar dat van een Vectra.
Ook is het opellogo op de frontgrill niet het originele, maar dat van een Vectra.
A thing of beauty is a joy forever!
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Het is gewoon zeker een schade turbo.
De opknapper heeft natuurlijk voor weinig de auto kunnen kopen en 2.2 onderdelen zijn er meer te vinden dan die van een turbo.
Zeker lebo (zat vroeger op de autoboulevard van utrecht) geen zuivere koffie heeft altijd auto's staan met een luchtje.
Tevens nog de prijs dit kan alleen als je voor weinig de auto kunt opknappen.
Check goed voor je hem koopt en vraag in ieder geval voor turbo koplampen en spoilers anders weet je het wel.
De opknapper heeft natuurlijk voor weinig de auto kunnen kopen en 2.2 onderdelen zijn er meer te vinden dan die van een turbo.
Zeker lebo (zat vroeger op de autoboulevard van utrecht) geen zuivere koffie heeft altijd auto's staan met een luchtje.
Tevens nog de prijs dit kan alleen als je voor weinig de auto kunt opknappen.
Check goed voor je hem koopt en vraag in ieder geval voor turbo koplampen en spoilers anders weet je het wel.
Klopt niet !!
Kijk eens op hun website, dan zie je aan de foto´s dat het allemaal niet klopt. Je gaat de luchtinlaten toch niet vervangen voor imitatie bij een Turbo! En waar staat hier Turbo op de dorpels ??? Zie foto.
- Bijlagen
-
- nep.jpg (77.44 KiB) 4275 keer bekeken
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Schade rijden kan iedereen overkomen maar dat het zo amateuristisch gemaakt is....
Normaal gesproken is je auto verzekerd en laat je het bij een goed bedrijf herstellen, op kosten van de verzekering. Dan ga je niet met imitatie of 2.2 onderdelen werken.
Jammer dat dit soort auto's op die manier gemaakt worden.
Over die km stand zou ik ook gaan twijfelen.
Normaal gesproken is je auto verzekerd en laat je het bij een goed bedrijf herstellen, op kosten van de verzekering. Dan ga je niet met imitatie of 2.2 onderdelen werken.
Jammer dat dit soort auto's op die manier gemaakt worden.
Over die km stand zou ik ook gaan twijfelen.
Lotus Elise S2
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Ja, of hij was dronken, enz.paul schreef:H.J. schreef:Tenzij de schade op het circuit is ontstaan en de eersteNormaal gesproken is je auto verzekerd
eigenaar niet genoeg centjes had om 'm origineel te herstellen
Groeten,
Paul
Als je € 50.000,- voor een auto uitgeeft ga je niet bezuinigen op koplampen, turbo-spoilers, turbo-flappen, enz.
Dan zou ik mij ook zorgen maken over de rest...
Lotus Elise S2
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Aan de andere kant..Hendrik-Jan schreef: Als je € 50.000,- voor een auto uitgeeft ga je niet bezuinigen op koplampen, turbo-spoilers, turbo-flappen, enz.
Dan zou ik mij ook zorgen maken over de rest...
Als hij recent is gerepareerd, dan was hij bij de verzekering allang niet meer die € 50.000,- waard (hoewel je daar nog steeds gezellig WEL de premie over aftikt), maar de dagwaarde en de hoogte daarvan wordt je wel depressief van.
Wellicht is hij dus (economisch) total-loss geweest en dus inderdaad door een hobbyist of een 'creatief' schade herstelbedrijf gerepareerd.
Op zich niks mis mee. Deze auto's kan je gelukkig goed inschatten of er een probleem is of niet. Als het chassis en de verschillende montagepunten OK zijn, dan is de rest maar 'aankleding'.
De aangestipte punten (reparatie met NA onderdelen ipv. turbo onderdelen) zijn natuurlijk wel een leuk punt voor een potentiele koper om z'n bod flink laag in te schieten als de rest van de auto structureel OK is. Op die manier kan het natuurlijk een erg goede deal worden.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Klopt niet !!
Die Alu platen met Turbo er op die je bij sommige Turbo's op de deurdorpels gekleefd zien (ondermeer op de mijne) waren een Opel-optie. Het ontbreken ervan zegt niets.damnedt schreef:Kijk eens op hun website, dan zie je aan de foto´s dat het allemaal niet klopt. Je gaat de luchtinlaten toch niet vervangen voor imitatie bij een Turbo! En waar staat hier Turbo op de dorpels ??? Zie foto.
A thing of beauty is a joy forever!
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Volgens mij niet, of een auto total loss is (geweest) vind de overheid ook helemaal niet interessant. Als de auto maar aan alle regels voldoet als hij weer op de weg rijdt...Hendrik-Jan schreef:Dat moet je dan toch kunnen zien op het kenteken (dmv code)?Arno schreef: Wellicht is hij dus (economisch) total-loss geweest
Wie rijdt er binnenkort even langs in Meerkerk en gaat even onder die kar liggen? En dan even wat scherpe vragen stellen aan die handelaar
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Ik wel ik zou zo'n auto nooooit kopen als er goede andere te koop zijn.
Heb wel eens een auto gekocht die een kop staart botsing bleek te hebben gehad. Binnen het jaar later schuurde het spruitstuk. Wat ook voorkomt is dat de versnellingsbak het na een tijdje begeeft. Waarmee ik wil zegen dat alle schade niet altijd te zien is als je de auto koopt en wie zegt dat het daar door komt.
Heb wel eens een auto gekocht die een kop staart botsing bleek te hebben gehad. Binnen het jaar later schuurde het spruitstuk. Wat ook voorkomt is dat de versnellingsbak het na een tijdje begeeft. Waarmee ik wil zegen dat alle schade niet altijd te zien is als je de auto koopt en wie zegt dat het daar door komt.