Humboldt-OPC stelt zich voor

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Welkom Humboldt,

Astra OPC is zeker niet verkeerd, ik ben zelf ook in het bezit van een Astra OPC maar dan het vorige model met maar 3000 als oplage ( 160 pk)

Veel plezier hier.

Gr,Martin
Raphael
Actief lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 11 sep 2006 13:41
Locatie: noord-holland

Bericht door Raphael »

Die opc is zeker een mooie auto. Erger nog het heefd 1 eigenschap die ik nog altijd mis in een speedster. Een 6de versnelling. Hoewel de speedster daar zeker niet minder om word :P
Gebruikersavatar
Humboldt-OPC
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:59

Bericht door Humboldt-OPC »

Robin schreef:Welkom Humboldt, dat je geen speedster hebt is al zo erg niet je hebt een geweldige andere opel...al een juiste beslissing met de 19'' velgen die staan er standaard het mooiste onder :thumbsup: . Maar ja ik ben dan ook een opelfreak terwijl de meeste hier pure speedsters liefhebbers zijn, waar ook niks mis mee is natuurlijk :wink:. Een kameraad van mij is ook totaal gek van de astra opc maar in België is er zoiets leuks als BIV dus als je hem koopt mag je nog eens 5000 € aan de staat geven dus twijfelt hij nog.
Ik ben ook een echte Opel freak. Al zo lang ik mijn rijbewijs heb rijd ik Opel, dat is bijna 25 jaar (oh nee 1x 3 maanden een BMW, daarna weer Opel en nooit meer vreemd geweest :D )
Ja die 19" die moesten eronder vindt hem zo het mooist.
Die bijdrage aan de staat van 5000 Euro, maakt dat veel mensen twijfelen, met de aanschaf van een auto met veel vermogen.
Gebruikersavatar
TorBeest
Actief lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 feb 2006 14:38
Locatie: België, Oostduinkerke

Bericht door TorBeest »

Ze steken als maar meer pk's onder die voorwielaandrijvers :shock: , mooie auto & welkom :thumbup:
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Er komt volgend jaar een Dodge met 303pk op de voorwielen. :shock:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Humboldt-OPC
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:59

Bericht door Humboldt-OPC »

Gerard schreef:Er komt volgend jaar een Dodge met 303pk op de voorwielen. :shock:
Zo'n vermogen krijg je toch niet met goed fatsoen op de weg.
De Mazda MPS met 260 pk is nog net te doen, nog eens 40 pk meer :?
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Met een sper en wat electronische hulp is dat wel te doen, Er rijd bijvoorbeeld nog een Leon Cupra R rond met ruim 300 Pk op de voorwielen. En hij heeft geen noemenswaardige tractieproblemen.

Ik had zelfs 265 Pk in mijn Leon Cupra R, En geen problemen mee gehad. Zelfs niet met uitgeschakelde tractiecontrole :idea:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Maar opel schijnt daar meer last van te hebben dan andere.
Gebruikersavatar
mevistox5
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 aug 2005 8:43

Bericht door mevistox5 »

stef666 schreef:Met een sper en wat electronische hulp is dat wel te doen, Er rijd bijvoorbeeld nog een Leon Cupra R rond met ruim 300 Pk op de voorwielen. En hij heeft geen noemenswaardige tractieproblemen.
Electronische hulp die dus vermogen wegneemt als de wielen doorslippen :bash:

stef666 schreef:Ik had zelfs 265 Pk in mijn Leon Cupra R, En geen problemen mee gehad. Zelfs niet met uitgeschakelde tractiecontrole :idea:


Als je geen gas geeft....... :twisted: :twisted:


Nico
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Hmhm :roll:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
Humboldt-OPC
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:59

Bericht door Humboldt-OPC »

Opel heeft daar inderdaad veel meer last van dan andere merken.
Ik kan dat alleen maar bevestigen, bij Top Gear hebben ze de OPC eens flink aan de tand gevoeld en dit probleem kwam daar ook naar voren.
Teveel aandrijfkracht op het stuur, trekt continu naar links en als je in een bocht vol op het gas gaat, dan berg je maar schuiven als een gek en de tractiecontrole maar proberen het zaakje in het gareel te houden.
Nee, 300 pk op een OPC is volgens mij niet te doen (285 misschien nog net :lol: )
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Aller eerst, welkom en een geweldige auto zo'n OPC :!: (Baal nog altijd dat mijn OPC (eerste model) los is gereden met dank aan een ander :evil: )

300pk is wel te doen, maar er moet dan zeker een sper gemonteerd worden en wel één tot 100%. Natuurlijk blijf je last hebben van wielspin, maar gedoseerd gasgeven is ook een sport :wink:
Heb al eens met een E Kadett gereden met 340pk/490nm op de voorwielen... :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
TorBeest
Actief lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 feb 2006 14:38
Locatie: België, Oostduinkerke

Bericht door TorBeest »

Rikster schreef:Heb al eens met een E Kadett gereden met 340pk/490nm op de voorwielen... :D :D :D :D :D
Laat me raden, de voorwielen zijn spoorloos en de rest staat nog altijd op dezelfde plaats?
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

...12.6@192km/u op de 1/4mijl :!:
Gebruikersavatar
Humboldt-OPC
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:59

Bericht door Humboldt-OPC »

Zo zal ook hier nog eens wat posten, lange tijd geleden.
Mijn vrouw heeft besloten (samen met mij) om haar Tigra TwinTop in te ruilen voor een nieuw speeltje (ik mag gelukkig ook nog blijven :D )
Het is de GT geworden, hieronder een paar foto's van de aflevering (samen met de TTT en een toevallige passant).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie