Standaardgeluid beu? Modifieer je eigen uitlaatdemper!
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Rene, alles langs de onderkant verwijderd, Maar weet waar je aan begint zoals ik al gemeld heb het is een behoorlijk klus waar je geregeld tegen nieuwe opstakels aanloopt. Niet dat het moeilijk is maar het jiuste gereedschap en wat je a zij een paar extra handen ie wel zo makkelijk.
Pas op tijdens het verwijderen van je demper dat de 2 chrome uitlaat stukken geen schade veroorzaken aan je polyester of lak
Ik weet niet wat je bedoeld met R2 wat ik heb gedaan zo als Pipo al vermelde zijn de 24 gaten van 13mm geboord. op deze mannier kunnen de gassen en dus tegendruk gelijk weg.
Gr. Pascal
Pas op tijdens het verwijderen van je demper dat de 2 chrome uitlaat stukken geen schade veroorzaken aan je polyester of lak
Ik weet niet wat je bedoeld met R2 wat ik heb gedaan zo als Pipo al vermelde zijn de 24 gaten van 13mm geboord. op deze mannier kunnen de gassen en dus tegendruk gelijk weg.
Gr. Pascal
Laatst gewijzigd door Pascal op 07 apr 2005 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Net even tussen de buien door een ritje gemaakt, Moet zeggen het geluid valt niet tegen, Echter had ik meer hoge tonen verwacht maar dat zit er niet in
Het zijn vooral de lage tonen die versterkt worden, en wel op zo`n mannier dat je het geluid nu over heel je toeren gebied hoort, maar niet hinderlijk.
Een vraagje aan Pipo, heb jij door het weg halen van je voor en cat. meer hoge tonen uit je uitlaat gekregen.
Gr. Pascal
Het zijn vooral de lage tonen die versterkt worden, en wel op zo`n mannier dat je het geluid nu over heel je toeren gebied hoort, maar niet hinderlijk.
Een vraagje aan Pipo, heb jij door het weg halen van je voor en cat. meer hoge tonen uit je uitlaat gekregen.
Gr. Pascal
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Voor de mensen die het ook willen doen maar nog een std demper spare willen hebben: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 41119&rd=1
Groet Marcel.
Groet Marcel.
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
uitlaatdemper
Ik heb mijn mod nog niet gehoord in combinatie met precat en hoofdcat. Dus kan niet vergelijken. Maar daar bij mij de uitlaatgasstroom versneld wordt zonder de cats zouden normaal de hoge tonen ook meer moeten versterkt worden. Let wel, de hoofdzaak voor mij om deze mod door te voeren was een berekende verlaging van de tegendruk te bekomen om zo het vermogen verder te kunnen opvoeren in combinatie met een aangepaste luchtaanzuiging (ga deze mod dit weekeinde uitvoeren). Het extra geluid was meegenomen maar niet het hoofddoel. Ik wil nog steeds lange reizen kunnen ondernemen zonder oordopjes in te moeten doen.Pascal schreef:Een vraagje aan Pipo, heb jij door het weg halen van je voor en cat. meer hoge tonen uit je uitlaat gekregen.
Gr. Pascal
A thing of beauty is a joy forever!
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
uitlaatdemper
Oh ja,
ik las vandaag nog op het duitse forum over iemand die de volledige demper geruimd heeft. Dus er bleef nog 1 grote open kamer over. Hij zou het nu niet meer zo doen daar de demper nu onder de 4000 rpm een zwaar irriterend dreunend geluid produceerde. Boven de 4000rpm vond hij het goed klinken. Hij heeft de demper dan terug geopend en in het midden een tussenschot ingelast. Daarna was het dreunen veel minder.
Een tweede persoon heeft ook de volledig demper geruimd, maar deze daarna ingekort met 30 cm. Zo bekwam hij ook maar 1 open kamer, maar kleiner. Het eindgeluid is vrij luid, maar hij vond het nog altijd aanvaardbaar en zelfs minder dan de Opel sportdemper.
ik las vandaag nog op het duitse forum over iemand die de volledige demper geruimd heeft. Dus er bleef nog 1 grote open kamer over. Hij zou het nu niet meer zo doen daar de demper nu onder de 4000 rpm een zwaar irriterend dreunend geluid produceerde. Boven de 4000rpm vond hij het goed klinken. Hij heeft de demper dan terug geopend en in het midden een tussenschot ingelast. Daarna was het dreunen veel minder.
Een tweede persoon heeft ook de volledig demper geruimd, maar deze daarna ingekort met 30 cm. Zo bekwam hij ook maar 1 open kamer, maar kleiner. Het eindgeluid is vrij luid, maar hij vond het nog altijd aanvaardbaar en zelfs minder dan de Opel sportdemper.
A thing of beauty is a joy forever!
wel spannend allemaal!
Ik heb van mijn vorige sppedster (waar een milltec onder zat) de originele bewaard.
Deze heb ik nu naar de lasser gebracht met het schema van internet!
Ik hoop op een stuk meer geluid, dat naaimachine geluid ben ik zat!
Alleen het demonteren en monteren daar zie ik idd wel tegen op!
Heb de auto nu op bokken staan, maar durf niet goed te beginnen de boel te slopen. wat zou het bij de opel dealer kosten de uitkaten omwisselen?
ben bang dat ik er zelf niet bij kan komen en juiste gereedschap niet heb.
SPEEDSTER GREETS JOOST
Ik heb van mijn vorige sppedster (waar een milltec onder zat) de originele bewaard.
Deze heb ik nu naar de lasser gebracht met het schema van internet!
Ik hoop op een stuk meer geluid, dat naaimachine geluid ben ik zat!
Alleen het demonteren en monteren daar zie ik idd wel tegen op!
Heb de auto nu op bokken staan, maar durf niet goed te beginnen de boel te slopen. wat zou het bij de opel dealer kosten de uitkaten omwisselen?
ben bang dat ik er zelf niet bij kan komen en juiste gereedschap niet heb.
SPEEDSTER GREETS JOOST
- Bijlagen
-
- streetracer.jpg (40.39 KiB) 9313 keer bekeken
Je krijgt hier geen schrijven van. Bij klachten wordt de unit vervangen. Voor zover ik van de monteur heb begrepen is het niet echt een preventieve actie, maar alleen op verzoekn van de klant.Pascal schreef:Hebben jullie van het wisselen van de abs unit een schrijven gekregen of is dit omdat jullie hier problemen mee hebben.
Mark
C30-94@0.55bar
hij zit er onder!
klinkt goed de uitlaat, nu hoor ik niet meer mijn klepjes in mijn nek maar een zacht tevreden brommend geluid!
mooi en netjes
(had voor mij wel meer gemogen)
dus wie wil het ook proberen? heb nog een originelel demper liggen met maar 7000km mee gereden
zal dit weekeind ff een filmpje maken dan horen jullie het geluid.
gr. joost
ja heb ook een power filter van green gemonteerd, paste heel simpel op de speedster luchtbuis, geen apparte buizen kopen en slangen verwijderen, gewoon met 1 schroeven draaier te monteren en een super geluid! heb het iedee dat onderin niets is veranderd maar in hoog toeren gebied 9000 rpm en meer (geintje, dat is op mijn hayabusa) dat de speedster sneller trekt, maar geluid doet idd ook heel veel, lekker laag en lomp een echte 2.2L en geen suzuki alto geluid meer! Want zo klinkt hij origineel een naai machine met chrome pijpjes. haha
latersssssssss
klinkt goed de uitlaat, nu hoor ik niet meer mijn klepjes in mijn nek maar een zacht tevreden brommend geluid!
mooi en netjes
(had voor mij wel meer gemogen)
dus wie wil het ook proberen? heb nog een originelel demper liggen met maar 7000km mee gereden
zal dit weekeind ff een filmpje maken dan horen jullie het geluid.
gr. joost
ja heb ook een power filter van green gemonteerd, paste heel simpel op de speedster luchtbuis, geen apparte buizen kopen en slangen verwijderen, gewoon met 1 schroeven draaier te monteren en een super geluid! heb het iedee dat onderin niets is veranderd maar in hoog toeren gebied 9000 rpm en meer (geintje, dat is op mijn hayabusa) dat de speedster sneller trekt, maar geluid doet idd ook heel veel, lekker laag en lomp een echte 2.2L en geen suzuki alto geluid meer! Want zo klinkt hij origineel een naai machine met chrome pijpjes. haha
latersssssssss
Is te doen, halve dag werk.
Is goed zelf te doen. Een brug is gemakkelijk.
Geen bijzonder gereedschap nodig. Kleine sleutels en klein model ratel maakt het makkelijker bereikbaar allemaal.
Is even goed kijken en de steunen aan de demper er pas aanzetten als alles op z´n plaats zit. Een steun onder de demper kan hierbij handig zijn.
Geen bijzonder gereedschap nodig. Kleine sleutels en klein model ratel maakt het makkelijker bereikbaar allemaal.
Is even goed kijken en de steunen aan de demper er pas aanzetten als alles op z´n plaats zit. Een steun onder de demper kan hierbij handig zijn.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Ha Joost, wat wil je hebben voor je originele luchtfilterhuis? Wil namelijk wat experimenteren/knutselen en Zwolle is niet zo heel ver weg. Dan kan ik gelijk jouw "geknutsel beluisteren"joost schreef: .... ja heb ook een power filter van green gemonteerd, paste heel simpel op de speedster luchtbuis ....
SteV6
S4 Avant