Pagina 3 van 4

te koop

Geplaatst: 22 mei 2005 14:08
door joost
origineel luchtfilter huis met maar 7000km gereden!
prijs €50,-

originele demper z.g.a.n. met maar 7000km gereden!
voor modificatie doeleinden goed te gebruiken! heb ik ook gedaan.
simpel je eigen sport demper maken en gewoon door de APK komen!
prijs 100,-

groet joost zwolle
beller is sneller
0572 353541

Geplaatst: 11 jun 2005 12:00
door Marcel
ik snap (zoals gewoonlijk ;)) weer eens iets niet.

Gisteren is mij door iemand de werking van een reflectiedemper en een absorptiedemper uitgelegd.

Nu zitten mensen hier hele berekeningen los te laten om te kijken hoeveel gaten ze moeten maken, maar als ik een absorptiedemper eronder leg is een open pijp, dus waarom moet je dat uitrekenen en maak je niet gewoon een gat, of is dat alleen voor het geluid ?

waar zijn die geperforeerde stukken voor (1)

en waarom wordt er niet gewoon gelijk in deze (2) pijp een gat gemaakt ?

Geplaatst: 13 jun 2005 8:39
door Pascal
Hoi Marcel,

Moet je even goed alle berichten door lezen hier staat wel het een en ander
uitgelegt.

Zelf heb ik deze mod ook uitgevoert, het geluid is best bevredigend.

De reden dat er gaten zijn geboord en niet alles is weggehaald is puur om het geluid niet te extreem te maken.en er voor te zorgen dat de gassen niet door heel de demper heen moeten.

Voer de mod op deze mannier uit en je kan nog gewoon met je dakje open rijden zonder dat je pijn krijgt in je boven kamer.

Ps: op deze mannier kan je behoorlijk wat eurootjes besparen.

Geplaatst: 13 jun 2005 11:00
door Marcel
Is er iemand die zijn "oude" demper met bovenstaande aanpassing aan mij wil verkopen ?

Ben zelf niet zo handig, en waarom een lasser zien te vinden als iemand die het al eens gedaan heeft het kan doen.

Iemand intresse ? svp PB-tje met bedrag ;)

Re: Standaardgeluid beu? Modifieer je eigen uitlaatdemper!

Geplaatst: 02 mei 2006 10:19
door astra_opc
Pipo schreef: Katalysatorgedeelte: De voorkat is verwijderd, en de hoofdkat vervangen door een rechte pijp. Dit gebeurde reeds 1.000km geleden. Ik verving de tweede lambdasonde door elektronica waardoor het motorwaarschuwingslicht niet aangaat. Je moet in dit geval nog wel een standaard katalysatorgedeelte in stock houden voor het geval je wagen naar de jaarlijkse technische controle moet.
Ik zou hier graag wat meer van willen weten.
Ik heb dan wel geen speedster maar heb ook wel een opel met dezelde 2 lambdasonde's.
Ook ik heb me voor en hoofdkat verwijderd maar bij het verwijderen van de hoofdkat geeft de 2e lambdasonde nu een fout aan met als gevolg motorstoring :S. Hij presteert niet slechter maar stel dat er nu wel wat mis gaat bij de motor zal ik dit niet zien vanwege een al altijd brandend motorlampje.

Hoop dat je me hier wat info over kunt verschaffen

Geplaatst: 02 mei 2006 10:31
door stevenflappy
Stuur "pipo" effe een pm, hij heeft op het uk forum een schema staan om dit te verhelpen!

Geplaatst: 07 jul 2007 18:49
door speedsterfiel
Pipo ik vind de uitlaat SUPER :D
als er iemand nog een oude demper zoekt hij is bij mij af te halen

Wat als...

Geplaatst: 13 jul 2007 22:52
door André R
Het leek me ook wel leuk om deze modificatie eens uit te proberen en stond net al met de slijptol in m’n handen en begon te twijfelen…

Ik lees dat ook met de modificatie het doffe en burrelende geluid blijft. Dat is denk ik ook niet zo verwonderlijk met een labyrint demper van dit formaat. Ik was trouwens behoorlijk onder de indruk van wat dat ding weegt. Nu ben ik een beetje aan het fotoshoppen gegaan onder het mom van “wat als…”

Als je het geluid minder hol en dof wilt hebben, zal je de inhoud moeten verkleinen. Wat nou als je de rechterkamer laat vervallen zoals ik heb geshopt? Ik denk dat de tegendruk nagenoeg gelijk zal blijven. Ik ben alleen benieuwd wat er gebeurd als je de inlaatpijp zo inkort zoals ik heb gefotoshopt. Qua temperatuur en zo. Ik zou zelfs wat steenwol aan de linker binnenkant kunnen bevestigen om een iets minder blikkerig geluid te krijgen.

Gewichttechnisch zal het niet veel schelen, want ik zal ook een beugel moeten maken voor de ophanging.
Iemand een menig?

Pipo, zat er trouwens copyright op die foto?

Geplaatst: 14 jul 2007 1:12
door Rotax
Bij een beetje serieus rijden is die steenwol binnen no-time verglast, als je het mij vraagt. Waarom het volume van de linkerkamer niet verder verkleinen (als je toch bezig bent met een lasapparaat..)? Je kunt ook schotten plaatsen. :idea:
Ben wel benieuwd naar de uitkomsten!

Geplaatst: 14 jul 2007 8:23
door Maik
Het zal misschien best wel werken, maar als je de demper inkort dan krijg je een probleem met het rechter ophangpunt, want die zit er dan niet meer :wink:
Steenwol zal niet lang blijven zitten inderdaad....

Geplaatst: 14 jul 2007 10:17
door André R
Ik denk dat de steenwol best wel tegen de temperatuur kan, maar ik weet niet of het echt in deze setup nodig zal zijn.

En idd Maik, als je de rechterkamer zou weghalen, moet je in ieder geval nog wel een ophangbeugel maken. Ik denk dat het simpelweg dichtmaken van de rechterkamer een eenvoudiger idee is.

Maar waar ik meer naar benieuwd ben wat het voor het geluidnivo en geluidklank zou doen. Daar twijfel ik nog een beetje over....

Pipo, als je de huid van de uitlaat overdwars zou opensnijden, zodat je uiteindelijk 1 lasnaad hebt, krijg je het metaal dan makkelijke open "gepelt"? Of is het te dik/stug? Op de uitlaat die ik nu heb, zit aan de zijkanten een lasbult. Alsof deze aan een stang zit die door-en-door loopt om de boel bij elkaar te houden. Maar zoiets zie ik niet in jouw opengewerkt model. Zat dat er bij jou ook? Weet jij nog hoe de zijkanten zijn bevestigd?

Geplaatst: 14 jul 2007 12:33
door stef666
Ik denk wel dat je een flinke bak herrie krijgt met deze set-up :shock:

Geplaatst: 14 jul 2007 13:41
door André R
Mwoa, ik denk dat dat wel meevalt. Waarschijnlijk evenveel herrie zelfs, omdat de het aantal kamers dat het geluid passeert gelijk blijft. Alleen wordt het volume kleiner van de kamers. Ik denk alleen wel dat ik net als Pipo wat gaten moet boren in de binnenkomende pijp.

Ik ben alleen bang doordat de kamers nu meer aan 1 kant zijn, de temperatuur aan die kant ook iets hoger zal worden. Ik zal eerst eens meten hoe hoog die temperatuur nu is, ivm met uitstraling naar de velgen en de body.

Re: Standaardgeluid beu? Modifieer je eigen uitlaatdemper!

Geplaatst: 15 jul 2013 12:10
door paulbroere
even het topic ophalen.

Met interesse dit topic gelezen over een modificatie vd originele uitlaat, maar niet zomaar, alles is berekend om niet alleen meer geluid te krijgen, maar ook minder tegendruk.

Nu ben ik helaas niet zo handig.

Heeft iemand toevallig nog een PIPO-gemodificeerde uitlaat liggen tegen schappelijke overnameprijs?
OF
Is iemand bereid (tegen vergoeding uiteraard) mijn uitlaat te modificeren (maar ook de- en montage)? Ik wil hier best voor betalen en mee helpen, maar heb zelf niet de locatie (woon in de binnenstad), het gereedschap of de handigheid...

Re: Standaardgeluid beu? Modifieer je eigen uitlaatdemper!

Geplaatst: 15 jul 2013 12:17
door gertje
paulbroere schreef:even het topic ophalen.

Met interesse dit topic gelezen over een modificatie vd originele uitlaat, maar niet zomaar, alles is berekend om niet alleen meer geluid te krijgen, maar ook minder tegendruk.

Nu ben ik helaas niet zo handig.

Heeft iemand toevallig nog een PIPO-gemodificeerde uitlaat liggen tegen schappelijke overnameprijs?
OF
Is iemand bereid (tegen vergoeding uiteraard) mijn uitlaat te modificeren (maar ook de- en montage)? Ik wil hier best voor betalen en mee helpen, maar heb zelf niet de locatie (woon in de binnenstad), het gereedschap of de handigheid...
Ik ben bezig met de mod, moest het goed lukken wil ik wel een handje komen toesteken.
(Is bij voor de moment wel even op de langere baan geschoven ivm het klinkeren van mij oprit)