Herbekleden stoelen

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Herbekleden stoelen

Bericht door André R »

Op zich ben ik niet heel erg ontevreden met mijn met stof beklede stoelen. Je kan er iets minder voorzichtig mee doen dan leer denk ik. En je kont heeft waarschijnlijk ook wat meer grip. Nadeel is dat het wel weer kwetsbaarder is voor vocht, vogelpoep. En dat het doorgaans ook iets minder slijtvast is dan leer.

Nou heb ik gezocht, maar kan niet vinden of iemand wel eens z’n stoelen heeft laten bekleden, of dat er complete leren overtrekken te koop zijn.
Om zoiets te laten maken zal best prijzig zijn lijkt me, vooral doordat het een tijdrovende klus is om na te maken.
Nou hebben ze in China tijd zat schijnt en collega’s van me gaan er regelmatig heen. Een Chinese collega van me zoekt op dit moment of ze een adresje kan vinden.
Het idee is dus om de stoffen bekleding los te maken, meenemen naar China, waar ze hem uit elkaar halen en namaken van leer.

Om dus een lang verhaal kort te maken; kan je de stof van de stoel afhalen? Ik las al wat hints in het lendesteun topic, maar hou ik allemaal losse stukjes, of is het 1 stuk?
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Dit is misschien wel een interessante site voor je.

http://www.carspezials.de/
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Hé bedankt Peter,
Carspecials kende ik wel, maar ik wist niet dat ze ook de stoelen bekleden.
370 euro per stoel valt nog best mee. Hoewel de prijs als je ze zou verzenden en terug laten sturen al naar de 1000 euro toe kruipt denk ik.
Maar je bent dan ook je auto 2 weken kwijt. Aangezien ik de auto dagelijks gebruik zou dat lastig zijn.
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Waarom koop je niet 2 hele nieuwe stoelen dan Andre? Voor 1000 euro ongeveer koop je ook een set nieuwe alcantara achtige stoelen die nog beter zitten dan de standaard stoelen.
De oude stoelen verkoop je dan voor 200 euro en klaar...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

In de tijd van mijn eerste speedster had ik het bij Lotus Lochem gevraagd en zou ik 600 kwijt zijn voor beide stoelen als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Die bedragen vallen me eerlijk gezegd nog mee Maik en Marcel. Maar ergens vind ik het misschien ook wel weer leuk om zelf te doen.
En een nieuwe stoel zal misschien wel beter zitten als deze. Want erg prettig vind ik ze niet zitten, zeker niet op langere stukken.

M'n collega had net nog gebeld. Voor het compleet laten doen (dus stoelen en achterbank) van een Ford Focus zat je ongeveer op 5000 RMB (500 euro). Dus ik neem aan dat het maar een fractie van die prijs zal zijn voor alleen die 2 kinderzitjes.

ALS ik dit zou doen zou ik in ieder geval ook de zitpositie proberen te verbeteren en ala formule 1 het stoeltje pas maken door schuim in een zak en er in gaan zitten. Dan is het de moeite misschien al meer waard om het te doen.
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

ik kan uit ervaring vertellen......het is een k(@&%#&@te klus om die stoelen te bekleden........ik wil je niet afschrikken...maar ik werk elke dag met leer(heb ook al een klassieke porsche van nieuw leer voorzien)en het is echt een K&@#%Tbaan!!!!!! :shock:

succes als je het gaat doen...

als je de hoezen ergens anders laat maken en dan zelf er probeert overheen te spannen.......dat is erg lastig,die hoezen willen namelijk nogal eens niet helemaal passen.....als je nog meer vragen heb hoort ik het wel.... :!:
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Hé, zoon van....
Leer lijkt me idd. niet het meest ideale materiaal om dagelijks mee te werken. Zal je je knuisten kosten denk ik.

Maar denk je niet dat het voor de speedster een heel stuk gemakkelijker zal zijn dan met de Porsche? Jij hebt ervaring mee... De speedster heeft -anders dan andere stoelen- geen leer rondom. Het lijkt me dan niet echt een kwestie van passen. Alleen van de hoofdsteun. De rest is gewoon een kwestie van overmaats laten maken, achter straktrekken, afsnijden en vastlijmen. Of denk ik nu te simpel?
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Corbeau stoelen (van stof, maar volgens mij wel makkelijk schoon te maken, ......Arno?), 323pond/stuk:

http://www.hangar111.com/ckshop.php?ite ... egory%3D62

Afbeelding

Exige na-maak stoel, uitgevoerd in vinyl of stof, 450pond/stuk:

http://www.hangar111.com/ckshop.php?ite ... egory%3D62

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

ja dat is te simpel....als je het plooivrij erop wil krijgen dan zal ie precies moeten passen......en omdat het een kuipstoel is die helemaal aan elkaar zit(soms zijn stoelen losse delen zijkant en middenstuk)is het behoorlijk lastig........
dit zijn de speedster stoelen(na bekleding)
http://img139.imageshack.us/my.php?imag ... 252jg2.jpg

plus gordel doorvoer.....
ik kom anders wel een keer met dat ding naar een meeting kan je ze in ut eggie zien...
in het fotoalbum kan je ook zien hoe me vadah bezig is met het interieur te bekleden....

oh ja...het plooivrij krijgen van de stoelen is super lastig..leer is een raar goedje..ivm rekrichting enzo :oops:
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

als je ze kant en klaar kan kopen lijkt me dat het beste..... :oops:
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Ok, ik ben zowiezo beniewd om ze eens te zien. Ziet er erg goed uit! Er zal ongetwijfeld heel wat werk inzitten.

Een komplete stoel is overigens wel verleidelijk, maar dat soort bedragen leg ik dan liever alvast voor een compressor of zo. :)

In ieder geval bedankt!
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Maik schreef:Corbeau stoelen (van stof, maar volgens mij wel makkelijk schoon te maken, ......Arno?), 323pond/stuk:
Geen idee.. Mijn stoelen hebben Alcantara en carbon-leer bekleding:

Afbeelding

Vaak zijn in dit soort stoelen de kussens wel te verwijderen om schoon te maken. (eeeh.. als je ze ooit schoonmaakt.. ik niet :) )

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Aha, ik dacht al dat die van jou anders waren, ook omdat jij harnasdoorvoeren had :wink:
Wel even een stukje duurder dan deze budget-corbeau'tjes dan denk ik :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Maik schreef:Wel even een stukje duurder dan deze budget-corbeau'tjes dan denk ik :wink:
Valt mee. Er is nu een fiberglas versie van £452.30 (inc. VAT).

Die van mij waren wel duurder, want toen ik ze kocht (alweer en paar jaar geleden) toen was alleen de carbon-fiber variant er en die is £616.88 (inc. VAT) per stuk.

Zoals op het plaatje is te zien is het grote verschil met de andere stoelen alleen dat deze dus NIET op de normale stoel-rails passen en met eigen (vaste) montagerails worden geleverd. Je kunt dus ook niet meer de 3-punts gordels gebruiken.

Mijn stoel(en) zijn dus ook niet meer verstelbaar.

Maar goed.. Toen ik deze kocht was er ook zo'n beetje geen alternatief. De Exige/340R stoelen die er toen waren met de gaten voor de gordels waren toen bij Lotus ongeveer £1200 ex. BTW per stuk! Ietsje te veel..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Plaats reactie