Herbekleden stoelen

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Was dat geen APK-keuringspunt, dat de bestuurdersstoel in lengte verstelbaar moet zijn? Of was dat een regel alleen in Belgie?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Maik schreef:Was dat geen APK-keuringspunt, dat de bestuurdersstoel in lengte verstelbaar moet zijn? Of was dat een regel alleen in Belgie?
Stoel-verstelling wel of niet aanwezig is voor de nederlandse APK totaal niet van belang.

Ze controleren alleen of de stoel en eventueel aanwezige verstelling goed en veilig vast zit en bijvoorbeeld bij een rail setup niet los-schiet oid.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Aha, dan is het wel een belgische regel, had het op een ander forum gelezen waar ook vaak belgen op zitten :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Van het weekend kwam m’n collega weer terug vanuit China. Hij had een leuk pakketje bij em; een tas vol heerlijk ruikend soepel leer. Het ziet er allemaal prima uit. Even heb ik er nog aan gedacht om de middelste baan (zit- en ruggedeelte) okergeel te laten maken of zo, maar mijn collega (die het daar ter plaatse moest uitzoeken) is kleurenblind. Dat vond hij zelf ook niet zo’n goed idee. Het is helemaal zwart geworden dus.

Het aanbrengen op de stoel is redelijk goed te doen en is leuk om te doen. Het koste me een uurtje of 3. Waarvan ik het eerste uur alleen maar rond de stoel heb gelopen, bang om de eerste druppel lijm te smeren. De tweede zal wel een stuk sneller gaan.
Bijlagen
stoel.jpg
stoel.jpg (36.1 KiB) 6648 keer bekeken
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
Spiky
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 jul 2006 17:35
Locatie: Noord Holland

Bericht door Spiky »

Ziet er goed uit :thumbup:

Spiky :alone:
Afbeelding
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Ziet er alleen een beetje "los" uit...... het ruggedeelte....
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Ik heb hem exact zo nagemaakt als de stoffen versie. Ik weet niet of de origineel leren stoel ook zo is. Het stof achterop het leer zit aan de rugleuning. Daartussen zit foam. Dat zit gestikt. Daar zit dus wat ruimte tussen, zodat de boel niet strak op de rugleuning zit. Dat moet ook, omdat er anders geen “slack” inzit als je gaat zitten.

@ Spikey; Thanks!
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

Respect!
Ziet er fraai uit... 8)
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

geen slack....in leer????????leer heeft een natuurlijke rekrichting dus dat is het probleem niet...(als daar rekening mee is gehouden....)voor de rest netjes hoor...kom je zondag ook kennuh wuh het zien! :shock:
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Nee, niet in het leer zelf. Maar tussen de rugbekleding en het leer. Die rugbekleding zit aan de stoel vast, maar het leer is maar op een paar plaatsen overdwars aan die rugbekleding gestikt, zodat er wat ruimte zit tussen die rugbekleding en het leer om wat te kunnen schuiven.

Ach, je moet het zien denk ik. Het zit wel aardig in ieder geval. Ik weet niet of ik er zondag bij ben. Ik wil eigenlijk de bestuurderstoel gaan doen, maar zaterdag heb ik nog eerst wat te straten buiten. Als ik kom, dan zal het wat later zijn. Ik ben ook wel benieuwd naar jouw interieur. Maar als ik kom zal de mijne nog niet klaar zijn in ieder geval...
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ziet er netjes uit. :thumbup:
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

was het maar mijn interieur...is van me pappie.....van ons zeg maar :wink:

als je laat komt zijn we mischien al weg.......we(ik en een maatje vamme)gaan ook een stukkie rijden.....
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

De stoelen zijn natuurlijk inmiddels allang klaar. En voor diegenen die er zondag bij zijn; je mag er altijd even aan ruiken en voelen. :D

Maar wat me tijdens het opruimen van de foto’s weer te binnen schoot, was dat bij alle 4 de kanten de bevestigingpunten van de gordels waren gescheurd.
Ik heb er nog nooit iemand over gehoord en ook Opel niet, dus het zal wel niets zijn. Ik denk dat het krimpscheuren zijn die er vanaf nieuw al inzitten.

Maar er komt wel je eigen gewicht plus zoveel G aan te hangen bij een flinke aanrijding.

Op de detailfoto hieronder zie je meer. Het sleufgaatje rechts is van het slangetje van de opblaasbare lendesteun. Die heb ik iets lager gezet zodat ie beter bij mijn rug past.

PS. Let ook even op het gebruikte tafelkleed. Mooi he? :D
Bijlagen
ophangpunt.jpg
ophangpunt.jpg (54.95 KiB) 6433 keer bekeken
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hmmm, apart... weet je zeker dat je speedster geen schadeverleden heeft gehad Andre? Misschien is het wel onschuldig wat jij zegt, maar het ziet er niet meer zo solide uit...
Heb je de gordel al eens goed bekeken? Als hij een keer een goede klap heeft opgevangen dan kan je soms slijtplekken zien waar de gesp erop geschuurd heeft... maar dan zouden er al andere gordels in moeten zitten want dan moeten de gordelspanners ook zijn afgegaan.... vaag dit :idea:
Afbeelding
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Ja, ik heb gelijk alles gecontroleerd, maar verder niets gevonden. Aan de gordels niet, nergens. Je kan natuurlijk nooit uitsluiten dat er een ongeval is geweest. Maar ik heb hem van top tot teen gecontroleerd (inclusief kenteken e.d.) en weet dat er niets is. Alles is perfect. Maar dan kan het natuurlijk nog altijd zo zijn dat alles nieuw is vervangen. Maar dan nog zou je dat zien volgens mij.

Ik ben er ook vrij zeker van dat ze het allemaal hebben. Check de jouwe maar eens van dichtbij. Het komt omdat er metaal in is verwerkt en twee verschillende materialen hebben nou eenmaal verschillende uitzettingscoefficienten. Zo, en nou ben ik door m'n dure woorden heen.....

Ik ben nogal kritisch als het gaat om schade. Voorheen ben ik nog bij een andere speedster wezen kijken. (om te kopen) Toen kreeg ik mot met de eigenaar omdat hij zei dat de auto perfect en schadevrij was. Terwijl ik zag dat er aan de voor en achterclam was gespoten. Hoeft in principe geen probleem te zijn, maar ik ben maar weggegaan.
Opel Speedster 2.2 zwart
Plaats reactie