Pagina 1 van 1
Hilfsrahmenstrebe
Geplaatst: 04 mar 2007 19:24
door Ride-aholic
Hi,
op eBay wordt een zgn. 'Hilfsrahmenstrebe' aangeboden.
Zie hier
Verbetert zo'n ding de wegligging merkbaar?
Greetingz, Peter
Geplaatst: 04 mar 2007 19:40
door Speedfreak
ehhh.... een wat?
Geplaatst: 04 mar 2007 19:53
door Ride-aholic
Hi,
dabbedoellik... Zo te zien wordt het ergens onder bij de achterwielophanging gemonteerd en worden de linker- en rechterophanging met elkaar verbonden.
Maar de vraag is dus of het de wegligging verbeterd, en zo ja, hoe?
Greetingz, Peter
Geplaatst: 04 mar 2007 20:58
door Maarten
maakt het subframe stijver, waardoor de positie van de achterwielen beter gecontroleerd blijft bij zware belasting.
Geplaatst: 05 mar 2007 7:05
door Arno
Het idee is goed. Deze uitwerking heb ik zo mijn twijfels bij de montage en de werking. Als je dit wilt versterken dan zou ik een balk/steun er in laten lassen.
Voor de Toyota-Elises die een vergelijkbaar achter-subframe gebruiken als de Speedster (maar dan al standaard met een dwarsbalk waar deze Ebay steun gemonteerd wordt), wordt een versterking als optie geleverd die de montagepunten van de spoorstangen achter aan elkaar knoopt.
Hierdoor worden de (stuur)krachten van de achterwielen verdeeld over beide montagepunten. Vooral aan te raden als (semi)slicks worden gemonteerd omdat dan vaak de standaard kogelgewrichten de zaak niet meer trekken en de schroefdraad delen gaan buigen en evt. breken.
Bye, Arno.
Geplaatst: 05 mar 2007 7:17
door Maik
Arno, is zo'n Toyota-Elise steun niet pas te maken voor een speedster? Of zijn de aansluitingen van de spoorstangen heel anders en/of past die stang sowieso niet door andere uitstekende delen in de motorruimte?
Geplaatst: 05 mar 2007 7:44
door Arno
Ik weet niet of je klem komt met de plaats van uitlaat-onderdelen etc. op de Speedster, maar zo ziet (een voorbeeld) van zo'n brace op de 111R/Exige2 er uit:
(let even niet op de hitteschilden en zo.. Die ontbreken hier voor de foto)
Je ziet dat hier al standaard in het subframe een balk van links naar rechts loopt. Bij de Speedster is dat dacht ik niet het geval. Bij de Rover-Elises trouwens ook niet, maar daar zijn die verticale 'poten' van het subframe weer wat dikker/steviger van constructie.
Voor alle Elises die op (semi)slicks rijden is het aan te raden om deze te monteren om problemen met de standaard spoorstangen en vooral de kogels te voorkomen:
http://www.elise-shop.com/index.php?mai ... ucts_id=56
Bye, Arno.