HID Xenon conversie

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

HID Xenon conversie

Bericht door markv »

Gister samen met Arno de xenon kit in mijn speedster geplaatst. Wat een zee van licht zeg, echt een onwijs verschil.
Inbouwen viel erg mee, was prima te doen. Natuurlijk ben je wel even bezig als je het netjes wil doen. Maar ik ben HEEL erg tevreden met het resultaat.

Overizichtje van de inbouw is te vinden op:

HID Xenon

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Jeetje Mark,

Wat heb jij je een hoop extra werk op de hals gehaald. Er is van boven af ruimte genoeg om te kunnen werken. Ik heb mijn voorwielen en modderkuipen niet los gehad. Maar ik heb dan ook de ballast verlijmt met spiegeltape en jij hebt ze vastgeschroefd. En het lichtverschil hoef je mij niet te vertellen, dat wist ik al. Het resultaat op de weg, in het donker, is inderdaad niet op foto vast te leggen. Welke kleurtemperatuur hebben jouw Xenonlampen?

Grappig trouwens dat je ervoor kiest om de beugeltjes met tie-wraps vast te zetten en ik gekozen heb voor het solderen van nieuwe haakjes om de beugeltjes achter te haken.

Wel tof dat jij nu de 2e Speedster in Nederland hebt met Xenon-koplampen :lol: .

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

SteV6 schreef:Jeetje Mark,

Wat heb jij je een hoop extra werk op de hals gehaald. Er is van boven af ruimte genoeg om te kunnen werken. Ik heb mijn voorwielen en modderkuipen niet los gehad. Maar ik heb dan ook de ballast verlijmt met spiegeltape en jij hebt ze vastgeschroefd. En het lichtverschil hoef je mij niet te vertellen, dat wist ik al. Het resultaat op de weg, in het donker, is inderdaad niet op foto vast te leggen. Welke kleurtemperatuur hebben jouw Xenonlampen?

Grappig trouwens dat je ervoor kiest om de beugeltjes met tie-wraps vast te zetten en ik gekozen heb voor het solderen van nieuwe haakjes om de beugeltjes achter te haken.

Wel tof dat jij nu de 2e Speedster in Nederland hebt met Xenon-koplampen :lol: .

SteV6
Waarom kon dit niet samen :( Je kon je hier voor opgeven bij Stev6?
Zo schiet het denk ik niet op.

jans
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

SteV6 schreef:Jeetje Mark,

Wat heb jij je een hoop extra werk op de hals gehaald. Er is van boven af ruimte genoeg om te kunnen werken. Ik heb mijn voorwielen en modderkuipen niet los gehad. Maar ik heb dan ook de ballast verlijmt met spiegeltape en jij hebt ze vastgeschroefd.
Ik wil ze graag geschroefd hebben, dusja, dan moet je het wel zo doen. Overigens is het verwijderen van het wiel en de bekleding 10 minuten werk ofzo, dus dat is het probleem niet. En wellicht dat het boren van boven was gelukt, maar dit is gewoon veel makkelijker. Dusja, extra werk is nihil..
SteV6 schreef: En het lichtverschil hoef je mij niet te vertellen, dat wist ik al. Het resultaat op de weg, in het donker, is inderdaad niet op foto vast te leggen.
Hehe, weet ik :)
SteV6 schreef: Welke kleurtemperatuur hebben jouw Xenonlampen?
6000 kelvin
SteV6 schreef: Grappig trouwens dat je ervoor kiest om de beugeltjes met tie-wraps vast te zetten en ik gekozen heb voor het solderen van nieuwe haakjes om de beugeltjes achter te haken.
Ja, er zijn meer oplossingen. Deze stond in de installatie handleiding voor de elise, dus die heb ik maar aangehouden. En het was lekker simpel :)
Moet iig zonder problemen halogeen terug kunnen zetten.
SteV6 schreef: Wel tof dat jij nu de 2e Speedster in Nederland hebt met Xenon-koplampen :lol: .
:)
Overigens zijn er nog redelijk wat die deze kit hebben gekocht in de bulk deal. Geen nederlanders, maar wel engelsen en zweden. Dus daar kan je er meer tegenkomen :)

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

jans schreef:
Waarom kon dit niet samen :( Je kon je hier voor opgeven bij Stev6?
Zo schiet het denk ik niet op.
Dit is sowieso een andere kit dan die van Stev6. En ik heb ook ideeen opgedaan van zijn installatie (zie het ontluchtingspijpje).

Maar, ik zie het probleem niet echt? Hoe bedoel je dat het niet opschiet?? Er zijn er nu tenminste twee die met xenon rondrijden :D

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ik denk niet dat Jans weet dat jij al besteld had via Seloc toen ik ermee begon. Wat me is opgevallen is dat er weinig animo voor is hier op de site. De Duitsers zijn wel erg enthousiast, maar lopen tegen hun strenge TUV op.

Ik denk dat het tijd wordt voor een avondmeeting .....

Indien iemand intresse heeft voor een Xenonset moet hij zich maar even via een PB melden.

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

markv schreef:
jans schreef:
Waarom kon dit niet samen :( Je kon je hier voor opgeven bij Stev6?
Zo schiet het denk ik niet op.
Dit is sowieso een andere kit dan die van Stev6. En ik heb ook ideeen opgedaan van zijn installatie (zie het ontluchtingspijpje).

Maar, ik zie het probleem niet echt? Hoe bedoel je dat het niet opschiet?? Er zijn er nu tenminste twee die met xenon rondrijden :D

Mark
Wat ik bedoel is, dat als er meerdere mensen belang in hebben er een
groeps inkoop zou plaats vinden. Dus goedkoper.

jans
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

hallo,

Ik heb eventueel ook wel belangstelling maar zit meer te denken aan volgende winter.

Heb opmoment andere (tunings) bezigheden, alles kost nu eenmaal geld :( :( .
Dus ik blijf wel intresse houden.


Gr, 8) Martin
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

jans schreef: Wat ik bedoel is, dat als er meerdere mensen belang in hebben er een
groeps inkoop zou plaats vinden. Dus goedkoper.
Qua prijs scheelt die van Stev6 en die van mij niets. Volgens mij is die van Stev6 zelfs nog goedkoper, dus dat is geen issue.
Maar als er animo voor is kan iemand toch proberen een groupbuy op te zetten? Wellicht dat er via Yvo nog zo'n actie geregeld kan worden.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

SteV6 schreef:Ik denk niet dat Jans weet dat jij al besteld had via Seloc toen ik ermee begon. Wat me is opgevallen is dat er weinig animo voor is hier op de site. De Duitsers zijn wel erg enthousiast, maar lopen tegen hun strenge TUV op.
Klopt.. Er waren ook maar erg weinig mensen met een Speedster die zich hadden ingeschreven voor de deal. Had al vrij snel een bericht op het vx forum gepost over de deal, maar blijkbaar hebben niet veel mensen een seloc account. Uiteindelijk had iemand net voor het einde van de inschrijfperiode de tekst copy&paste in het forum zelf en toen is het blijkbaar wel gaan lopen.
SteV6 schreef: Ik denk dat het tijd wordt voor een avondmeeting .....

Indien iemand intresse heeft voor een Xenonset moet hij zich maar even via een PB melden.
Dat is inderdaad wel een goed idee. Als er mensen zijn die meer in mijn richting wonen hoor ik het wel. Hebben we gelijk landelijke dekking :P

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie