gaspedaalsensor

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Pierre
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2006 17:23

gaspedaalsensor

Bericht door Pierre »

hoi speedsterbezitters ,ik heb heb een 2.2 sinds oktober ,graag had ik gehoord of er nog mensen zijn die last gehad hebben van de gaspedaalsensor ,vorige maand nieuw laten plaatsen bij een opeldealer en nu heb ik het zelfde probleem ,in de garage hadden ze het nog voorgehad en ze weten niet wat er scheelt ,kan het dan aan iets anders hangen ,op een bepaalt moment gaat het lichtje van electronische storing branden en valt de motor in veiligheid en rijd dan nog enkel op rolantie ,ik moet dan de motor stilleggen en opnieuw starten ,en dan kan ik weer gas geven ,soms gebeurt het kort achter mekaar en gaat het lampje niet uit andere keren gaat het lampje uit en kan ik weer tientalle kilometers rijden zonder probleem ,wie kan me raad geven
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Voor zover ik weet is dit geen veel voorkomend probleem.
Ik heb er tenminste nog nooit van gehoord.
Er zullen zich waarschijnlijk nog wel een paar techneuten melden die je misschien verder kunnen helpen met je probleem.
Iig sterkte ermee.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Heb ik ook. Ze hebben het probleem ook bij mij (nog) niet kunnen vinden.

Weet je welke foutcode je hebt?
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Piet bij jou is het de gasklepsensor niet de gaspedaalsensor.

Symptoom is gelijk, geen reactie meer op het gaspedaal dat wel.

Pierre,
Heb je er last van als de auto nat geweest is of ook als hij lang geen water heeft gezien?
En is het foutcode van de gasklep of gaspedaalsensor?

Maarten
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

gaspedaal kuren

Bericht door Exmantaa »

Heb o.a. op engelse forum gelezen dat de stekker op het elektronisch gaspedaal wel eens kuren vertoont met dit soort storingen tot gevolg.
Weet niet meer of ze het alleen met contaktreiniger konden verhelpen (zou ik eerst maar eens proberen), of dat ze ook de contaktjes wat bijbuigen voor een beter contakt.
Bruine stekker op gaspedaal. Zit met schuifje geborgd.

Succes!

Frank
(En ik wist niet dat we bij die elektronische gasklep ook nog eens een gasklepsensor hadden.... Of is dat een andere uitvoering dan een 2,2?)
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

frank, de gasklep heeft zijn eigen sensor, naast de stappenmotor. Deze zit in de zelfde unit, dus geen losse sensor. Maar hij meet de positie.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

sensor...

Bericht door Exmantaa »

Weer wat wijzer geworden..

Maar ja, ik heb dan ook alleen nog maar de hele voorkant van m'n Speedy uit elkaar liggen...

:-)
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Foto's van dit soort projecten worden hier altijd wel gewaardeerd! :wink:
Afbeelding
Pierre
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2006 17:23

gaspedaalsensor

Bericht door Pierre »

hoi aan iedereen die gereageert heeft ,blijkbaar moet er nieuwe bedrading getrokken worden van gaspedaal tot motor ,ik hou jullie op de hoogte ,

bedankt
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Re: gaspedaalsensor

Bericht door speedster »

Pierre schreef:hoi aan iedereen die gereageert heeft ,blijkbaar moet er nieuwe bedrading getrokken worden van gaspedaal tot motor ,ik hou jullie op de hoogte ,

bedankt

Ik heb bij mijn Speedster ontdekt dat er rond de handrem de stroomdraden beschadigd waren. Als er een draad breuk is en je weet dat daar langs de draden lopen zal ik daar eens een keer kijken. De kap rond de handrem verwijderen en even controleren. :idea:
Gebruikersavatar
paulbroere
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 apr 2013 20:50
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: gaspedaalsensor

Bericht door paulbroere »

is ernou duidelijk geworden wat precies het probleem is?
Ik heb momenteel exacte hetzelfde.. tijdens rijden gaat ineens het gele motorstoringslampje aan en valt het gaspedaal uit. Herstarten helpt vaak, maar na even gas los (meestal) valt ie heel vaak opnieuw uit. Niet normaal mee te rijden.
Na een koude start deed het het overigens 5km goed... ik begon bijna hoop te krijgen :(

heb al gasklepstekker en stekkers achter expansievat losgehad en ingespoten (stekkers zagen er goed uit). Het heeft ook niet geholpen.
2001 Opel Speedster 2,2 nr 0691
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: gaspedaalsensor

Bericht door Manta79 »

Controleer je bruine relais eens in de achterbak.

Deze was afgelopen week de oorzaak dat mijn gasklep en benzinepomp het niet deed. Het gebeurde af en toe en dan was wat rommelen aan de relais genoeg om er vanaf te zijn, maar nu was het over en uit.
Melding P1512.

Het grijze relais was al vervangen.

Een van de kontakten van het bruine relais moest wat bij gebogen worden. Er lijkt over de jaren wat metaalvervorming plaats te vinden.

Het zou kunnen zijn dat je hetzelfde probleem hebt.

Dat betekend dat je het relais wel open moet maken. De spoel doormeten geeft ongeveer 80 ohm. Dan de meter in de piepstand over de kontakten en even met het relais met de vinger aandrukken alsof hij bekrachtigd word.

Piept de meter niet. Dan het kontakt iets bijbuigen. Weer met de vinger het relais aandrukken. Piept het kontakt dan wel, proberen in de Speedster.

Inmiddels is het niet meer voorgekomen, desondanks bestel ik een nieuwe.

Ook te koop bij Landrover. AMR1088

Gr.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
paulbroere
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 apr 2013 20:50
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: gaspedaalsensor

Bericht door paulbroere »

1 erlais voor gasklep en bezinepomp?

die is het dan NIET, want alleen mijn gasklep/gaspedaal werkt niet,m de auto blijft wel gewoon keurig stationair draaien, zonder benzinepomp zou dat niet kunnen.
2001 Opel Speedster 2,2 nr 0691
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: gaspedaalsensor

Bericht door Manta79 »

Mijn gaspedaal deed ook niks en met lang doorstarten ging ie wel lopen maar als een diesel.

Bij Vis Landrover Westduinweg 62-66 in Scheveningen is het bruine relais AMR1088, 12,66 euro ex btw op voorraad.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: gaspedaalsensor

Bericht door S. Gonzales »

paulbroere schreef:1 erlais voor gasklep en bezinepomp?

die is het dan NIET, want alleen mijn gasklep/gaspedaal werkt niet,m de auto blijft wel gewoon keurig stationair draaien, zonder benzinepomp zou dat niet kunnen.
Paul, een tijd geleden heeft een ander forumlid dit soort hardnekkige problemen gehad. Uiteindelijk bleek dat de contacten achter de twee grote stekkers van de ECU de boosdoener waren. Misschien een idee om de stekkers los te maken en de pennetjes goed te bekijken. Voordat je de stekkers los kunt maken moet er een boutje weggeboord worden. Misschien is dat al eens gedaan. Zoniet, dan kun je even zoeken/kijken naar verslagen m.b.t. 2,4 inlaat inbouwen.
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Plaats reactie