Pagina 1 van 4

RAI 2005

Geplaatst: 09 feb 2005 19:35
door Hendrik-Jan
Vandaag naar de RAI geweest (ik had pers-kaarten). De Speedster Turbo stond er een beetje eenzaam in een hoekje van de stand bij.

Het is productienummer 5002.

[img]C:\Mijn%20documenten\Mijn%20afbeeldingen\RAI%202005\DSC01645a.JPG[/img]

Zou mooi zijn als dit de laatste was geweest !

Geplaatst: 13 feb 2005 21:34
door damnedt
Zou mooi nummer voor de laatste zijn geweest....
de 5002 in 2005 !!!!

Geplaatst: 13 feb 2005 22:01
door SteV6
In Duitsland is er ook eentje met nummer 5006.

Waar zal de teller stoppen?

SteV6

Geplaatst: 14 feb 2005 8:33
door Maik
Er is toch "belooft" door Opel dat er maar 5000 2.2's en 5000 T's gemaakt zouden worden?

Dat ze nu over de 5000 gaan is dan ook niet raar, het moeten voor mijn gevoel dan alleen wel 1 van de ALLERlaatste zijn. Er zijn waarschijnlijk een aantal speedsters opgeofferd voor crashtests en dat soort bezigheden :wink: .

Als ze doorgaan met produceren na 5000 stuks is dat wel jammer voor de eigenaren natuurlijk.... :(

Geplaatst: 14 feb 2005 12:00
door paul
Maik schreef:

Er is toch "belooft" door Opel dat er maar 5000 2.2's en 5000 T's gemaakt zouden worden?


Als je die twee getallen bij elkaar optelt, zou je bij de laatste Speedster
op serienummer 10.000 uitkomen. Volgens mij zijn we er dus nog lang
niet. En de serienummering van de 2.2 en de Turbo liepen volgens mij door elkaar heen (of zie ik dat verkeerd :?: )

Groeten,

Paul.

Geplaatst: 14 feb 2005 12:13
door Maik
Aha, dat zal inderdaad kloppen van die doornummering met de turbo's :roll: , ik dacht even dat ze daarme opnieuw waren begonnen omdat er een 5000-plusser was opgedoken :P
Weet iemand hoeveel 2.2's er nu precies gebouwd zijn?!

M.

veel onduidelijkheid

Geplaatst: 14 feb 2005 14:26
door Dutch Boy
Er is veel onduidelijkheid over de nummering van de VX-ens / Speedy's; ook op het Duitse en Britse forum. Als je op een redelijk complete lijst zoals die van Wolf kijkt (zie elders op dit forum voor meer info over deze lijst) dan ontbreekt daarin ook iedere logica.
Het meest logische lijkt nog dat Lotus de diverse geproduceerde modellen (dus ook Elises, Exiges e.d.) opeenvolgend nummerd, waarbij 'uitval' ook nog eens wordt meegeteld. (en de productie van de 2.2 is toch, blijkbaar..., echt gestopt)

Geplaatst: 14 feb 2005 16:56
door Akeem
Een ding is zeker. Er zijn maar 43 speedsy's voor de mijne gebouwd. :P

Geplaatst: 14 feb 2005 17:45
door Maik
Akeem schreef:Een ding is zeker. Er zijn maar 43 speedsy's voor de mijne gebouwd. :P
Sjongejonge, dus jij hebt zo'n ding met alleen maar kinderziektes?? :lol: :lol: :wink:

hopsa, gelijk post nr 200 voor mij, en offtopic ook nog eens, geeft een goede indruk van mijn postgedrag hier :)

groeten
Maikel

Geplaatst: 14 feb 2005 17:58
door speedster
200 :!: :!: :!:

WERKELOOS, GEEN VRIENDEN, RUZIE MET DE VROUW OF GEWOON VERSLAAFD!!!

Geplaatst: 14 feb 2005 18:36
door Maik
hehehe :lol:
optie 2 en 4! :) :)

Geplaatst: 14 feb 2005 18:43
door speedster
Maik schreef:hehehe :lol:
optie 2 en 4! :) :)
Ok. Idee een nieuwe topic "problemen met de baas"!

Maar gefeliciteert met de 200 en nu op naar de ...... :)

Geplaatst: 15 feb 2005 16:41
door Matsuru
Gister ook even naar de RAI geweest.....
Puhhhh, van die Turbo daar is de versnellingsbak goed van ingeschakeld! Iedereen zat even te roeren in die bak.
Met uitstappen lekker aan de raamomlijsting trekken en hangen. Ik denk dat die wagen aan het eind van de tentoonstelling wel naar de sloophoop kan.
Werd nog even uitgenodigd bij Jan v/d kooij van Lotus. Even staan te beppen en hij wist te melden dat hij eerdaags kontakt opneemt met alle Speedsterrijders over div. acties en info. Hij wist nog te vertellen dat hij een schade Speedster :shock: had staan ter reparatie en dat diverse onderdelen exact hetzelfde waren als van de Lotus maar stukken goedkoper zijn (onderdraagarm €100,- goedkoper). Nog even gehad over Milltek en hij was verbaasd dat er zo moeilijk werd gedaan. Hun kunnen hem inderdaad direkt bestellen uit Engeland (zoals Jans al schreef) en misschien bij meerdere er wel korting was.
Over de Stoelen die Jans mooi vond (Mulsanne, of zoiets ) wist hij ook alles van en kan ze zo leveren, dus Jans sla je slag :lol: .
Daarna nog even in de Noble mogen zitten en onder de kap gekeken :shock: . Wat een wagen! Blijkt er al een verkocht te zijn...... Jans zijn nieuwe projekt :?: . Gaat standaard al naar 100 binnen de drie seconden en dat moet sneller kunnen!
V-max hadden ze ook van gehoord en hun claimen dat ze dat vermogen ook uit een Speedster kunnen halen :shock:

Nou dit was het even...

Vr.gr erwin

P.S. Of had ik die Noble nou aangeschaft :?: :shock: :wink:

Geplaatst: 15 feb 2005 19:44
door SteV6
Dat was een leuke bijdrage om te lezen Matsuru!

Ook interessant dat Van der Kooi de markt van Speedster-eigenaren gaat aanboren.
Zeker in Nederland is daar gewoon te weinig expertise te vinden.
Of ik kan ze niet vinden :oops: .

SteV6

Geplaatst: 15 feb 2005 20:10
door Hendrik-Jan
En Van der Kooij is in het verleden Opel-dealer geweest dus dat zit wel goed. Hebben we weer een leuke locatie voor een meeting of loop ik nu te hard van stapel? :lol:

Groet,
HJ