Pagina 1 van 5
Larini
Geplaatst: 28 apr 2007 22:11
door Speedfreak
Afgelopen vrijdag is het dan eindelijk gebeurd....
PreCat leeg gehaald, HoofdCat vervangen door een Cat vervangende pijp en een Larini einddemper eronder......
sjeezus: NIET NORMAAL!!
rochelen, brullen, knetteren, vlammen, schreeuwen, gillen.......
en dan zit ik nog maar in z'n 2
hoop hem snel 'live' te laten horen...
Geplaatst: 29 apr 2007 2:51
door Rotax
Ben erg benieuwd naar het geluid!
Geplaatst: 29 apr 2007 5:50
door Maik
Geplaatst: 29 apr 2007 7:29
door Piet
Geplaatst: 29 apr 2007 9:28
door SteV6
Ik houd al een tijdje de ervaringen op het Engelse forum in de gaten. Die lui aan de overkant van de plas schijnen er ook ENORM enthousiast over te zijn.
De Larini hoop ik een keer live te mogen horen ... vanmiddag??
SteV6
Geplaatst: 29 apr 2007 9:31
door Speedfreak
piet schreef:
Wist niet dat ze dat voor ons autootje deden.
Volgens mij is het nu ook de eerste in Nederland...maar dat weet ik niet zeker. Ze rijden er in de UK wel mee rond, naar volle tevredenheid!
De eindstukjes komen iets verder naar buiten waardoor je ook verder naar binnen kunt kijken. Je ziet de einddemper ook liggen.
tot snel!
Geplaatst: 29 apr 2007 17:54
door Maik
Ziet er goed uit Dimitri!

Larini
Geplaatst: 29 apr 2007 18:42
door Pipo
Hmm, vind hem wat te luidruchtig naar mijn smaak

En die kat-verwijdering zal het er zeker niet op verbeteren. Heb hem nog niet gehoord zonder kat. 'k Zal op de volgende meeting een paar oordopjes meebrengen

Re: Larini
Geplaatst: 29 apr 2007 18:58
door Speedfreak
Pipo schreef: 'k Zal op de volgende meeting een paar oordopjes meebrengen

Dat zal niet voldoende zijn.....

Geplaatst: 30 apr 2007 7:39
door Gerard
Loud pipes save lives.

Geplaatst: 30 apr 2007 20:14
door Herman
Deleted
Geplaatst: 30 apr 2007 20:16
door Herman
Deleted
Geplaatst: 30 apr 2007 20:29
door Maik
Ik vraag mij af of gedurende de anderhalve meter dat de uitlaatgassen in je uitlaatsysteem zitten, dat het spulletje dan significant afkoelt. Als je na gaat wat de snelheid is van je uitlaatgassen, dan zit het gas een fractie van een seconde in je uitlaat, dus misschien koelt het wel een graadje of wat af, maar veel lijkt mij niet? Maar ik ben geen deskundige...
Zo'n klep gebruiken meerdere fabrikanten, ik weet dat Ferrari en Corvette het ook gebruikt. Maar of die bij een bepaalde snelheid of toerental of bepaald vermogen schakelen weet ik niet... De Corvette geloof ik bij een bepaald toerental.
Die kleppen kan je los kopen, is dacht ik al eens een topic over geweest?
Geplaatst: 30 apr 2007 20:37
door Herman
Deleted
Geplaatst: 30 apr 2007 20:43
door SteV6
Die kleppen in de uitlaatlijn worden bij VW (R32) vacuum gestuurd. Bij de Corvette Z06 elektronisch en de meeste aftermarketkleppen zijn ook elektronisch aan te sturen. Beide systemen baseren de klepstand op toerental.
De vraag van Maik is een interessante. Maar ik heb geen flauw idee over welke snelheden en temperaturen we spreken. Mij staat iets bij van uitlaatgas temperaturen in het uitlaatspruitstuk van 600 tot 1100 graden

Maar hoe lang gassen in het uitlaattraject verblijven ... geen idee. De stroomsnelheid neemt in de einddemper wel behoorlijk af door de expantie die mogelijk is omdat we (standaard) een schottendemper hebben.
SteV6